Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

«Rail Baltica» projekta turpināšanai Latvija saņems 298 miljonus eiro; finansējums paredzēts arī būvniecības bāzes izveidei Iecavā

Dzelzceļa projekta “Rail Baltica” turpināšanai Latvija saņems 298 miljonus eiro jeb 32% no Eiropas Savienības (ES) no jauna Baltijas valstīm piešķirtā finansējuma 928 miljonu eiro apmērā, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ministrijā arī norāda, pie piešķirtie līdzekļi ir nozīmīgs atbalsts, lai turpinātu “Rail Baltica” projekta ieviešanas darbus Latvijā un sekmētu projekta ieiešanu būvniecības fāzē visās trijās Baltijas valstīs.

Tāpat SM atzīmē, ka ar Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI), tostarp militārās mobilitātes finansējumu, kas pieejams no līdzšinējiem finansēšanas līgumiem, un apstiprināto, līdz 2023.gada beigām “Rail Baltica” projekta īstenošanai Latvijā nodrošināts 916 miljonu eiro finansējums.

Lai turpinātu finansējuma piesaisti “Rail Baltica” projektam, SM ir sākusi nākamā Latvijas pieteikuma izstrādi finansējuma saņemšanai no EISI desmitā projekta uzsaukuma (CEF10), kura finansējums galvenokārt paredzēts pārrobežu un trūkstošo dzelzceļa savienojumu būvniecībai vai modernizācijai.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

LETA jau rakstīja, ka 18.oktobrī Baltijas valstu kopuzņēmums AS “RB Rail”, kas izveidots dzelzceļa projekta “Rail Baltica” īstenošanai, parakstīja jaunu finansēšanas līgumu ar Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūru (CINEA) 928 miljonu eiro apmērā.

Latvijā šī uzsaukuma finansējums paredzēts būvniecības darbu turpināšanai pamattrases posmos abās starptautiskajās stacijās – “Rail Baltica” Rīgas Centrālajā mezglā estakādes izbūvei pār Maskavas un Krasta ielām, platformu pieejām, esošo sliežu pārcelšanai uz stacijas Dienvidu pusi, pie starptautiskās lidostas “Rīga” dzelzceļa estakādes būvniecības darbiem un stacijas platformu paaugstināšanai.

Tāpat finansējums paredzēts nekustamo īpašumu atsavināšanai, būvniecības bāzes izveidei Iecavas infrastruktūras apkopes punkta teritorijā, pamattrases būvniecības un būvuzraudzības darbiem ārpus Rīgas, ko “Rail Baltica” nacionālais ieviesējs SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” plāno sākt šogad.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ziņots arī, ka 2022.gada septembrī Eiropas Komisija (EK) izsludināja devītā projekta (CEF9) uzsaukumu finansējuma saņemšanai no EISI. No uzsaukumā pieteiktajiem 353 projektiem EK atbalstīja 107 projektus, tostarp “Rail Baltica”, piešķirot finansējumu vairāk nekā sešu miljardu eiro apmērā.

“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju “Rail Baltica” plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (1)

  1. Būvēs kā to robežžogu un ne naudas ne žoga ne arī dzelzceļa? Tad slavenais citāts no krievu filmas ”Operācija I” – ”viss pirms mums izzagts”…

    7
    1
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.