
Nesaņemti rēķini par septembri, neiespējami nodot skaitītāju rādījumus telefoniski, neiespējami sazvanīt “Bauskas novada komunālservisa” klientu apkalpošanas operatorus. Šīs ir tikai dažas no likstām ar kurām pēdējā laikā saskārušies pašvaldības uzņēmuma SIA “Bauskas novada komunālserviss” klienti.
Vecāka gada gājuma ļaudīm nav nav ne datora, ne viedtālruņa, nav prasmju pašiem nodot rādījumus e-pastā vai “WhatsApp” lietotnē. “Ko tas līdz, ja arī esi nodevis informāciju, bet rēķins nav pienācis. Vai tagad uzrēķinās nokavējuma procentus, jo ir jau novembris, bet par septembri vēl nav iespējams samaksāt!” sašutumu pauž īslīciete Vizma.
SIA “Bauskas novada komunālserviss” valdes loceklis Dzintars Cāzers atzīst, ka sakrita virkne objektīvu un subjektīvu apstākļu, kā rezultātā rēķinu izrakstīšana tiek būtiski kavēta, turklāt uzņēmums bijis spiests šonedēļ anulēt sagatavotos un jau nosūtītos rēķinos, jo tika konstatētas būtiskas kļūdas.
“Klienti protams centās sazvanīt konsultantus, lai noskaidrotu situāciju, taču tas sakrita ar periodu, kad intensīvi tiek iesniegti skaitītāju rādījumi par oktobri. Zvanītāju skaits ir ievērojami lielāks, nekā mūsu uzņēmuma kapacitāte ļauj uz tiem atbildēt.
Mēs plānojām, ka klientu datu bāzu pārnešana no pašvaldības norēķinu sistēmas būs sarežģīta un laikietilpīga, taču neviens neparedzēja, ka tik ļoti. Klientu konsultantu un rēķinvežu kolektīvs jau no septembra sākuma strādā paaugstinātas intensitātes apstākļos, tādēļ ar iespējamo kritiku aicinu būt saudzīgs,” teic Dz. Cāzers.
Viņš norādīja, ka tiek meklēts risinājums, lai iedzīvotāji var ērtāk iesniegt rādījumus, kamēr nav līdz galam sakārtota sistēma un pieslēgts pašapkalpošanās kiosks.
“No pašvaldības saņemtā klientu datu bāze tiešā veidā nebija izmantojama, kļūdas nācās labot manuāli. Tiek ieguldīts apjomīgs darbs, lai pārbaudītu vairākus tūkstošus klientu. Ja iedzīvotāji būtu atsaukušies uz aicinājumiem piedalīties sanāksmēs, kas tika rīkotas apvienību teritorijās, tur savlaicīgi saņemtu skaidrojumu par konkrēto situāciju. Diemžēl, daudziem tas nešķita interesanti, taču šobrīd sociālie tīkli ir labākais veids, kā paust sašutumu,” atzīmē Dz. Cāzers.
Viņš apliecina, ka vismazāk problēmu ir ar līdzšinējo pašvaldības kapitālsabiedrību klientiem, vien konstatēti pārpratumi, maksājot ar “Swedbank”.
“Nevajadzētu pārāk iespringt ar norēķiniem. Vai kādam nav piegādāts ūdens? Vai kādam nav novadīta kanalizācija vai izvesti atkritumi? Vai kādam ir aprēķināti nokavējuma procenti? Nē! Jāpieņem un jāsaprot, ka šāda apmēra reorganizācijās mēdz būt neparedzētas problēmas, tālab nevajadzētu “uzkarsēt” situāciju vēl vairāk,” aicina Dz. Cāzers.
Lai nenoslogotu uzņēmuma tālruni 8889, “Bauskas novada komunālservisa” klienti aicināti skaitītāju rādījumus nodot: e-pastā: skaititaji@bnks.lv, “WhatsApp” vietnē: 26638889, sūtot īsziņu uz: 26638889.
Vienlaikus uzņēmumā norādīja, ka bijušajiem Bauskas novada pašvaldības klientiem Bauskas apvienības Brunavas, Ceraukstes, Codes, Dāviņu, Gailīšu, Mežotnes un Vecsaules pagastos, kā arī Rundāles apvienības Rundāles, Svitenes un Viesturu pagastos tehnisku iemeslu dēļ pakalpojumu rēķini par septembri netiks izrakstīti un piegādāti. Maksa par pakalpojumiem septembra mēnesī tiks iekļauti rēķinā par oktobri.
Tiem klientiem, kas jau paspējuši samaksāt kļūdaini piegādātos rēķinus, iemaksātā summa arī tiks iekļauta oktobra rēķinā kā veiktā samaksa. Pērējos klientus uzņēmums aicina līdz jauna rēķina saņemšanai maksājumus neveikt.