Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Satiksmes organizācija mainīta, lai saudzētu Bauskas vecpilsētu

Finišējot Bauskas tranzītielu – Kalna un Zaļās ielas – remontdarbiem, līdz ar horizontālā marķējuma uzklāšanu izkristalizējas jaunā satiksmes organizācijas kārtība, kas no autovadītājiem prasīs braukšanas paradumu maiņu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pēdējās nedēļās baušķenieku diskusiju krustugunīs nokļuvusi kreisā pagrieziena slēgšana Kalna ielā, nogriežoties uz Plūdoņa ielu.

«Man interesē, kā šī «burvīgā» projekta veidotāji iztēlojas turpmāko satiksmi Bauskā? No Rīgas puses braucot, kreisais pagrieziens uz Plūdoņa ielu ir slēgts – baušķenieki varbūt ar laiku pieradīs, bet domāju, ka daudzi, īpaši tie, kas pilsētā neviesojas tik bieži, pieraduma pēc vien krustojumā izvēlēsies griezties pa kreisi. Jau pirmās dienas rītā pēc šī pagrieziena aizliegšanas paziņojuma vairākas automašīnas tāpat veica šo manevru. Tagad iespēja Plūdoņa ielā nokļūt ir braucot augšā uz rotācijas apli vai izmantojot Rīgas ielu. Tas prasa papildu laiku un Kalna ielas rotācijas aplī jau tā vienmēr ir sadrūzmējumi no visām pusēm. Paredzu, ka autovadītāji uz ielām būs daudz nervozāki nekā līdz šim. Rudens sezonā šo jauninājumu vēl kaut cik var pieciest, bet kas notiks ziemā, kad smagās mašīnas mēģinās tikt augšā pa Kalna ielu?» interesējās baušķenieks Juris.

Bauskas apvienības pārvaldes vadītāja Līga Vasiļauska norādīja, ka iepriekšējos gados daudz spriests par iespējamajiem satiksmes organizācijas risinājumiem, un lēmums par jauno kārtību pieņemts jau 2022. gadā. «Mēs esam ieraduši divās joslās braukt katrā virzienā. Neapšaubāmi, ikviena pārmaiņa rada diskomfortu. Taču iepriekš par to bija daudz diskutēts, ziņoja masu mediji, tagad mēs redzam, kā tas izskatās, kad no papīra pārnests dabā, un tagad jaunā kārtība būs jāpieņem,» teic L. Vasiļauska.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pašvaldībā norāda, ka satiksmes intensitāte uz valsts galvenā autoceļa A7 un Kalna ielas trīs reizes pārsniedz optimālo. Autotransporta plūsma, tās izraisītās vibrācijas, kā arī ziemas periodā izmantotie ceļu pretslīdes materiāli, kas nodrošina ledus kausēšanu, bojā Kalna ielas namu fasādes. Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis atzīmē, ka izmaiņas satiksmes kārtībā Kalna ielā ir saudzējošas vecpilsētai.

«Iepriekš, kad bija divas joslas katrā virzienā, degot zaļajam signālam luksoforā, smagie auto traucās no kalna lejā un sacentās savā starpā. Šādās reizēs ļoti vibrēja apkārtējās ēkas, kas tām skādēja. Tādēļ tika meklēts, kā lielo vibrāciju varētu novērst. To var izdarīt, atvirzot satiksmes plūsmu no vecpilsētas namiem. Sekoja ilga spriešana un variantu meklēšana, tika veikts arī CSDD ceļu drošības audits. Ja izveidotu joslu kreisajam pagriezienam, automašīnu plūsmu nāktos organizēt atkal gar Kalna ielas mājām, un Bauskas vecpilsētas saudzēšanas mērķis netiktu sasniegts,» skaidro A. Okmanis.

Domes priekšsēdētājs arī norāda, ka satiksmes drošības pirmais pamats ir, lai kreiso pagriezienu nebūtu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Foto: Ivars Bogdanovs

Veicot kreiso pagriezienu, vadītājam bieži vien jāšķērso pretējās kustības joslas, kas rada lielu risku frontālām vai sānu sadursmēm ar pretimbraucošajiem transportlīdzekļiem. Tas ir īpaši bīstami situācijās, kad ir intensīva satiksme un vadītājam jāsabalansē lēmums, kad droši veikt pagriezienu. Arī krustojumos ar luksoforu, pat ja ir atsevišķa sekcija kreisajam pagriezienam, risks saglabājas, jo citi vadītāji var ignorēt sarkanās gaismas signālu, izraisot sadursmi.

«Manuprāt, izdevīgāk ir braukt aplī nekā nogriezties uz Rīgas ielu un tad Strautnieku ielu, es pats pamēģināju – uzbrauc augšā un nobrauc lejā. Rotācijas aplī bieži vien ir priekšroka, jo no Elejas puses tik daudz nebrauc. Ja jāpastāv un jāpagaida divas līdz piecas minūtes, tos nevar uzskatīt par lieliem sastrēgumiem. Ja aizbraucam uz lielpilsētu, tad tur gan ir pamatīgi «korķi». Manuprāt, ja gribi dzīvot tādā urbānā pilsētvidē, tad tās ir lietas, ar ko ir jārēķinās. Papildu minūtes ir tās, ko iegūstam vecpilsētas glābšanai. Arī uz Bauskas pils stāvlaukumu nevar nogriezties pa kreisi, bet jābrauc satiksmes rotācijas aplī, tāpat arī izgriežoties jābrauc pāri tiltam un tad atpakaļ, ja grib nokļūt pilsētā,» teic A. Okmanis.

Novada domes priekšsēdētājs atklāja, ka pēc apvedceļa izbūves nākotnē satiksmes organizācija tiks mainīta tā, lai ielas malās būtu automašīnu stāvvietas. «Lai namīpašumi, kas ir gar Kalna ielu, var dzīvot kā veikali, kā sabiedriskas ēkas, lai cilvēki var piebraukt, aiziet savās gaitās. Ja šeit nebūs milzīgās tranzīta plūsmas, tas viss būs iespējams, un vecpilsēta tiktu atdzīvināta. Par to mēs tiešām domājam,» tā A. Okmanis.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

SIA «Vianova» projektu koordinatore Amanda Bārene pastāstīja, ka pamatbrauktuves asfaltēšana ir pabeigta. Vēl jānomaina aizsargbarjeras, jāpabeidz horizontālā marķējuma uzklāšana, jānoasfaltē ietves.

Kopš 10. oktobra luksofora darbība ir atjaunota ierastajā režīmā. Būvuzņēmēja mērķis ir līdz mēneša beigām visus darbus noslēgt.

UZZIŅAI

Kalna un Zaļās ielas remonts, kā arī tilta pār Mēmeli seguma atjaunošana: projekta kopējās izmaksas: 3 488 375 eiro; Satiksmes ministrijas finansējums: 2 616 736 eiro; Pašvaldības aizņēmums Valsts kasē: 740 825 eiro, pašvaldības 2024. gada budžeta līdzfinansējums: 130 814 eiro.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (28)

  1. Ir jau dzirdēti un lasīti visādi murgi, bet šādu muļķību apkopojumu reti nākas sastapt! Piemēram: “smagie auto traucās no kalna lejā un sacentās savā starpā” – braucu tur katru dienu vairākas reizes – tādu situāciju nav nācies novērot ne reizi; “atvirzot satiksmes plūsmu no vecpilsētas namiem” – lūdzu, uzrādiet aprēķinus, par cik samazinās vibrācija, atvirzot transporta plūsmu par 1,5 m; “Ja izveidotu joslu kreisajam pagriezienam, automašīnu plūsmu nāktos organizēt atkal gar Kalna ielas mājām” – tajā vietā, kur varētu būt josla kreisajam pagriezienam, tagad ir savilktas slīpās, nepārtrauktās strīpas, un tur blakus nav neviena nama – tie ir ielas otrā pusē; un kronis visam ir šis: “citi vadītāji var ignorēt sarkanās gaismas signālu, izraisot sadursmi” – tad jau lūdzu, kā vecajā anekdotē, sodiet visus pēc kārtas, jo “aparāts taču ir…”. Tā varētu turpināt par katru šī raksta rindu un par katru teikumu – muļķība muļķības galā. Patiesais iemesls ir tāds pats kā citiem šolaiku pasākumiem: mēs tā nolēmām, un jūs, lumpeņi, darīsiet tā, kā mēs gribam!

    107
    7
  2. Vienkārši sačakarēja visu uz līdzenas vietas.
    Vienīgais, ko vajadzēja, bija ka braucot augšā pa Kalna ielu labā josla griežas tikai pa labi.

    44
    6
  3. Nu nu… Bauskas pašvaldības ēkas atrodas Kalna ielas vienā malā un ir sliktā tehniskā stāvoklī. Tieši gar šīm ēkām uz ielas atrodas daudz kanalizācijas aku vāku, kas regulāri iesēdās un radīja ielas un blakus esošo ēku drebināšanas punktus no fūru neskaitāmajiem riteņiem. Kā rezultātā Kultūras centrā augšstāvā esošā bibliotēka riskē doties kādus stāvus zemāk un kultūra nama skatītāju zālē varēja redzēt apmetuma izdrupumus. Kultūras centram blakus atrodas bijušās vakarskolas ēka, kas arī laikam ir pašvaldības ēka. Abas ēkas ir vecas, būvētas varbūt pat zirgu satiksmes laikos. Cik saprotams, alternatīva bija veikt ēku kapitālremontu, ieskaitot varbūt arī pamatu stiprināšanu vai arī ielas pārzīmēšana un fūru atvirzīšana no ēkām un aku vākiem. Citas vecpilsētas ēkas ielas tuvumā tur praktiski nav, izņemot pašvaldībai piederošo superpieminekli – Dreņģeru iebraucamo sētu. Teorētiskajam pamatojumam tika izvēlēts lēnināšanas sauklis, kaut gan reālais pamatojums ir pašvaldības ēku sliktais stāvoklis. Ja kāds gājējs slapjā laikā gāja pa ietvi gar Kultūras centru, fūru tuvums nebija patīkams, tagad būs labāk.

    24
    3
  4. Nezināju,ka Vecpilsēta ir tikai šīs dažas mājas Kalna ielas malā,kuras jāsaudzē.It īpaši Dreņģeru sēta apvilkta ar zaļu materiālu,laikam lai izskatās no tālienes kā sūna.Uz jumta jau sāk augt kociņi,kurus noindēs izplūdes gāzes no automašīnam.Plūdoņa,Rīgas,Kalēju u.c mazās ieliņas jau sen neskaitās Vecpilsēta.Ēkas noplukušas.Tikai nevajag teikt,ka visas ir privātīpašums.Daudzām ir BNKS kā apsaimniekotājs.Ne jau nu ēkām krāsa nobrukusi no vibrācijām.Kāds izskatās pašvaldības īpašums-muzejs.Kauns skatīties.Un tās nu jau netīras puķes uz ēkām,ar kurām centās paslēpt savu kaitējumu pilsētai.No tālienes-nekas,bet pieejot tuvāk……Tā kā beidziet te melot.

    36
    4
  5. Lai pilsētā ir dūmu vairāk
    Tad spiežam visus vienā rindā
    Un degvielu lai vairāk pērkam
    Un Valstij vairāk naudu pelnam.

    No drošības tur varen maz
    Bet galvas sāpes diezgan daudz
    Tik Domes vīriem, sievām
    Ir sejā smaida daudz

    38
    2
  6. Man patīk : “Domes priekšsēdētājs arī norāda, ka satiksmes drošības pirmais pamats ir, lai kreiso pagriezienu nebūtu.” ! Tad te ir jautājums mūsu domes priekšēdētājam – kāpēc pēc veiktajām satiksmes izmaiņām, JOPROJĀM ir atļauts kreisais pagrieziens no Kalna ielas (virzienā uz Rīgu) uz Rīgas ielu ? Ja padomā no kurienes ir braukusi mašīna, lai veiktu šos pagriezienu, tad rotācijas aplī viņa vienkārši var braukt pa Uzvaras ielu. Kāpēc joprojām ir atļauts kreisais pagrieziens no Rīgas ielas uz Kalna ielu ? Šeit vispār vajadzētu nomainīt zīmi, un no labās puses ļaut griezties tikai pa labi un no kreisās ja vēlās taisnu un pa kreisi, un nebremzēt tos, kas vēlas izbraukt Rīgas virzien. Kāpēc joprojām ir atļauts kreisais pagrieziens no Uzvaras ielas uz Parka ielu ? Katru rītu veidojot sastrēgumu pie ģimnāzijas, un bremzējot normālu plūsmu. Kāpēc joprojām nav aizvērta krustojuma parodija uz Slimnīcas un Dārza ielas ? Ir naivi cerēt, ka visi tagad sāks braukt kalnā, pa rotācijas apli un pa kalnu lejā, lai veiktu labo pagriezienu uz Plūdoņa ielu. Kāds vispār ir paskatījies cik liela ir tā kabatiņa labajā joslā pirms Plūdoņa ielas. Tur nostājās fūre un citām mašīnām vairs nav vietas un “jeeeeej” mums ir sastrēgums no kalna lejā ^^. Waze jau tagad piedāvā braukt pa Strautnieku ielu lai uzbrauktu uz Plūdoņa ielas. Pēc cik ilga laika mums nāksies šo ielu remontēt, jo tā būs izdangāta vai piemēram Baznīcas ielu, pa kuru jau tagad darba dienās nav iespējams normāli izbraukt, jo vienu joslu aizņem novietotās automašīnas. Ir skaidrs, ka mēs nedomājam par jēgpilnu satiksmes organizāciju pilsēta, mēs vienkārši pieņemam tuvredzīgu lēmumu nerēķinoties ar negatīvajām sekām, taču mērķim būtu jābūt pēc iespējas ātrām un bez liekiem apgrūtinājumiem izbraukt cauri pilsētai. Es nerunāju par kreiso pagriezienu uz Plūdoņa ielu – mani šīs izmaņas ietekmē, bet netraucē. Es runāju par vispār situāciju pilsētā kopumā. P.S. Mani interesētu reāli aprēķini uz kuriem šīs izmaiņas ir balstītas, tai skaitā aprēķiniem pēc remontu pabeigšanas, jo parunājot ar fiziķi, un ņemot vērā, ka fūres tā pat dzīsies lai tiktu kalnā, satiksmes atbīdīšana par dažiem metriem vibrācijas ziņā īpaši neko nemainīšot.

    50
    2
  7. Rakstā minētā glābjamā Vecpilsēta raksta fotogrāfijā ir redzama pilnībā. Ne vairāk un ne mazāk. Pārsvarā pašvaldības un tās BNKS apsaimniekojamās ēkas.

    12
  8. Nu nez vai daži tūkstoši fūres braucot pa divām joslām radīs mazāk vibrāciju un piesārņojuma,kā braucot pa četrām joslām,bet satiksmi sačakarēs gan.Ja ļoti gribas izpausties,jāņem palīgā veselais saprāts.

    25
    1
  9. Pareizi visu uztaisija un nav vairs dziļie kanalizàcijas vàki.Èkas ir jàsargà.Tagad jàspieź uz to lai àtràk uzbúvè Bauskas un Iecavas apvedceļu.

    10
    21
  10. tad nu radot labāku auru jūsu veikumam, plānā galdiņa urbēji, nākamvasar “tukšajās vietās” gar atļautajām braukšanas joslām sastādiet kokus vai vismaz novietojiet puķu podus ar tiem. Būs kā Rīgā, un stabiņus, stabiņus neaizmirstiet…., varbūt, vēl paspēsim līdz nākamajām pašvaldības vēlēšanām tos par “okmanīšiem” nosaukt.

    27
  11. Pilnīgas muļķības rakstā minētie argumenti. Tās mājas jau sen ir sabojātas no vibrācijām. Tagad būs vēl trakāk, ja ilgstoši veidosies rindas.

    19
  12. Vajadzētu uzcelt pieminekli par godu vecpilsētas glābējiem.Sen neviens piemineklis Bauskā nav celts.Labu augstu augšā aplī pa vidu.

    22
  13. Cien. domes gudrīši, kāpēc netika izskatīts variants par maksas ieviešanu kravas automašīnām? No visām tranzīta kravas mašīnām iekasēt teiksim 10 eur par vienu caurbraucienu. Iekasēšanas automāti uz Lietuvas pusi kādā no Cirkles stacijām un uz Rīgas pusi pie kafe Wild Rancho, + aplikācija. Ja plūsma nesamazināsies, tad būs nauda vecpilsētai, jo kā rādā Rail Baltic piemērs uz apvedceļu varam tikai cerēt rožainos sapņos. Un tikai nestāstiet, ka nekas nav panākams. Darīt vajag!

    15
  14. Kāpēc Bauskas Dzīve nepublicē ziņas par florbolistu kārtējo zaudējumu sētas komandai?

  15. Braucot ārā no Bauskas pa Kalna ielu slēdziet ciet kreiso pagriezienu uz Rīgas ielu, ja saudzējam vecpilsetu ar vienmērīgu plūsmu. Pilnīgi nepārdomāts projekts.

    15
    1
  16. Laikus veiciet iepirkumu uz mākslīgajiem kokiem,puķēm,zāli,jo tie gan to izplūdes gāzes indi neizturēs.Nav ieteiciems arī gājējiem (sevišķi vecākiem ar maziem bērniem)iet pa ietvēm abās pusēs gar Kalna ielu.

  17. Cerība bija,ka uzlies jauno asfaltu posmā garàm Bauskas valsts ģimnāzijai,nebūs jāapbrauc kanal.aku vāki. Nekā nebija, nu neizdodas uzliet tā,ka mašīnas neizjūt kad pārbrauc pāri. Kalna iela viss kārtībā.

  18. Žēl ka Mēmeles tilta galā neuztaisīja rotācijas aplīti, būtu laime pilnīga. Tas saucās Bauskas pašvaldības intelekta e-talons….

  19. Nevienam nepatīk dzīvot vai uzturēties auto pārņemtās apkaimēs. Autobraucējiem vajadzētu apzināties, ka ir arī cits viedoklis, kuros tie ieklausīties nevēlas. Diemžēl netiek ievērots atļautais ātrums pilsētas ielās. Tas ir fakts. Ēkas tiek notašķītas ar sāls un smilts maisījumu, fasādes nomelnē no izplūdes gāzēm. Jau nedēļu pārvietojos, ievērojot jauno kārtību. Nu nesastopos ar problēmām. Redzu, ka satiksme ir mierīgāka, bet ne sastrēgumus. Kreiso pagriezienu gan žēl. Autotransporta ātrums nebūs prioritāte apdzīvotās vietās. Satiksmes mierināšanas galvenais mērķis ir atbalstīt dzīvojamo un komerciālo apkaimju dzīvotspēju un vitalitāti, uzlabojot ne-autobraucēju drošību, mobilitāti un komfortu. Šos mērķus parasti sasniedz, samazinot transportlīdzekļu ātrumu vai apjomus vienā ielā vai ielu tīklā. Tas, ka ar esošo kārtību ir tik daudz neapmierināto, jo pārāk daudzi ikdienā pārvietojas ar auto pa pilsētu. Bet pilsētu tas padara nemīlīgu kājāmgājējiem, nedrošu bērniem. Neviens šeit neapgalvo, ka ar esošajām izmaiņām ir sasniegts vēlamais. Ne tuvu. Bet ir vismaz sperts solis pareizajā virzienā. Lūdzu būsim solidāri. Visiem mums ir jāsadzīvo.

    5
    5
  20. Man liekas ,Super Action gājēju pārejas vajadzētu gājēju luksoforu.Sastrēgumi uz Kalna ielas daļēji arī tāpēc veidojas.Gājēji iet pa vienam vai diviem.Mašīnas apstājas.Pēc tam atkal ,viens -divi gājēji.Atkal mašīnas apstājas.Tajā laikā jau uz tilta sakrājies krietns daudzums auto.Bet tā,nospiež pogu,paiet neliels intervāls un gājēji sakrājas.Iecavā tā notiek.
    Kaut gan ,es domāju ka tas var arī nelīdzēt.Jo lēnināšanas ideja ir galīgi izgāzusies! Ir izveidojusies pilsētas piepildināšana.Tā pilsēta ir vienkārši par mazu šādai transporta plūsmai.Fūres nemaz nedomā apbraukt pilsētu! Viņām ir izdevīgāk pastāvēt 10 min. satrēgumā ,nekā braukt līkumu caur Eleju-Meiteni.
    Vēl varētu nostrādāt ideja par maksas iekasēšanu smagajam transportam.Un pilsētas budžets papildinātos

  21. Viona vai tad kvalitātivī var uztaisīt? Uzvaras iela labāk varēja palikt bedres nekā tagad. Mūsas tilta salaiduma šuves….. Viss nelīdzens. Šķībs un greizs. Pie mūzikas skolas ar kaut ko pis…….ās. Šo var tik atļauties Bauskas apvienības pārvalde. Auklēties un pievērst acis uz visām Vionas izdarībām. Pajautās apvienības vadībai, tas teiks viss ir super, labi un ideāli. Tas jau nekas ka teiks ka tas ir tik silts lietutiņš, bet īstenībā čurā iz galvas.

  22. Jā, taisnība par Upmalas ielu. Tiešām nevar saprast, ko Viona tur piektdien darīja? Tas, ka tā iela ir briesmīga, ir skaidrs. Bet nekādas lielas cerības uz tiem meistariem arī negribas lolot…

  23. Kur paliek tā nauda, kura bija plānota apļa uzbūvei Mēmeles tilta galā? Par ietaupīto naudu Savilka līnijas uz asfalta un nolika to pagaidu aizlieguma zīmi? Ja jau bija pirms diviem gadiem apstiprināts projekts, kā ziņoja priekšniece , tad tām zīmēm taču bija jābūt gatavām jau sen un arī saskaņotām visās institūcijās, vai ne? Plānotās apļa izmaksas taču nebija nekādas mazās?

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.