
Šovasar paredzēts veikt divkārtu virsmas apstrādi Zaļajai ielai Skaistkalnē un Upes ielai Stelpē, kā arī vienkārtas virsmas apstrādi Liepu un Upes ielā Vecumniekos.
Vecumnieku apvienības pārvaldes organizētajā iepirkumā “Divkārtu virsmas apstrāde Zaļajai ielai Skaistkalnē un Upes ielai Stelpē un vienkārtas virsmas apstrāde Liepu un Upes ielām Vecumniekos” savus piedāvājumus iesniedza četri komersanti, liecina informācija Elektroniskajā iepirkumu sistēmā (EIS).
Zemāko cenu piedāvāja valsts akciju sabiedrība “Latvijas autoceļu uzturētājs”, kas apņēmās darbus veikt par 65 535,90 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Šī cena būtiski atšķīrās no nākamā zemākā piedāvājuma – 82 984,50 eiro, ko iesniedza uzņēmums SIA “Valkas ceļi”. SIA “LV Roads” piedāvātā līgumcena bija 87 449,94 eiro (pēc aritmētiskās kļūdas labojuma), bet SIA “Roadeks” – 103 540,73 eiro. Visas summas norādītas bez PVN.
Līgums par darbu veikšanu noslēgts ar VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs”. Saskaņā ar līgumu divkārtu un vienkārtas virsmas apstrāde četrām ielām Vecumnieku apvienībā jāveic trīs mēnešu laikā no līguma parakstīšanas dienas. Līgumā iekļauts divu gadu garantijas termiņš paveiktajiem darbiem.

VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” komunikācijas vadītāja Sanita Baginska pastāstīja, ka virsmas apstrādes darbi tiek plānoti atbilstoši sezonālajām iespējām – parasti piemērotākais laiks to veikšanai ir no 1. jūnija līdz 15. augustam. Jāņem vērā, ka laikapstākļi būtiski ietekmē virsmas apstrādes darbu izpildi – darbus var veikt tikai sausos un pietiekami siltos apstākļos, lai nodrošinātu kvalitatīvu rezultātu.
Pirms pašu apstrādes darbu uzsākšanas tiek veikti sagatavošanas darbi: uz nesaistītajiem segumiem – esošā seguma izlīdzinošā profilēšana un papildināšana ar minerālmateriālu, savukārt uz melnā seguma – bedrīšu aizpildīšana ar šķembām un bitumena emulsiju, izmantojot nepilno tehnoloģiju.
S. Baginska norādīja, ka šobrīd precīzs darbu uzsākšanas secības grafiks Vecumnieku apvienībā vēl nav noteikts.
“Vienkārtas virsmas apstrāde paredz vienas bitumena emulsijas kārtas un vienas šķembu kārtas uzklāšanu. Savukārt divkārtu virsmas apstrāde ietver divas šādas kārtas – vispirms tiek klāta pirmā emulsijas kārta un pirmā šķembu kārta, pēc tam – otra emulsijas kārta un otra, smalkāku šķembu kārta (ja vien nav pasūtīta apgrieztā divkāršā apstrāde). Divkārtu virsmas apstrādi iespējams veikt gan uz grants seguma, gan uz melnā seguma ceļiem, savukārt vienkārtas apstrāde paredzēta tikai melnā seguma posmiem,” skaidro S. Baginska.
Viņa atzīmēja, ka pārklājuma kalpošanas ilgums ir atkarīgs no vairākiem faktoriem – ceļa nestspējas, satiksmes intensitātes un sastāva, kā arī no tā, cik labi nodrošināta ūdens atvade attiecīgajā posmā. Pareizi izvēlētā vietā un ar kvalitatīvi izpildītu darbu virsmas apstrāde var kalpot vairākus gadus.
Vai tad Vecumniekos tikai 4 neasfaltētas ielas ?
Pārējie , lai rij putekļus un gaida , ka varbūt sanāks nākošgad , vai aiznākošgad ?