Piektdienas, 22. novembra, rītā apgrūtinoši braukšanas apstākļi bija uz autoceļa A-7. Satiksmes autobuss maršrutā Bauska – Rīga līdz Iecavai brauca stundu, “Bauskas Dzīvei” ziņoja autobusa pasažieri.
“Šodien iekāpu autobusā no Bauskas uz Rīgu pulksten astoņos no rīta, līdz Iecavai autobuss brauca veselu stundu. Iecavas autoostā mēs ieradāmies pulksten 9:01, jo redziet ceļu uzturētājs nolēma posmā no Bauskas līdz Iecavai notīrīt ceļa segumu. Rodas jautājums, kam būtu jānes atbildība un radušies zaudējumi par to, ka cilvēkiem nākas kavēt darbu, vizīti pie ārsta pēc pieraksta, skolu, kursus utt.? Iemesli ir dažādi, kur nu katrs cilvēks konkrētajā dienā dodas, tāda sajūta rodas, ka neviens neklausās laika ziņas un nespēj ieplānot darbus sākt darīt laicīgi,” pauž konkrētā rīta reisa pasažiere.
Uzņēmuma “Latvijas autoceļu uzturētājs” pārstāve Sigita Paula paskaidroja, ka autoceļus uzsāk tīrīt no sniega un apstrādāt ar pretslīdes materiāliem agrās rīta stundās (ap pulksten trijiem līdz četriem) pirms satiksmes intensitātes palielināšanās. Neilgi pirms pulksten sešiem uzturēšanas darbi ir pabeigti.
“Mūsu uzdevums ir notīrīt autoceļus pirms satiksmes intensitātes palielināšanās. Ziemas dienesta dežuranti 24/7 monitorē brauktuves stāvokli un nepieciešamības gadījumā organizē tīrīšanu/kaisīšanu atkārtoti.
Šorīt, 22. novembrī, plkst.03:53 valsts autoceļam A7 Rīga—Bauska—Lietuvas robeža no 33 km līdz 65 km tika veikta brauktuves apstrādes ar pretslīdes materiālu. Ņemot vērā, ka pēc tam sāka snigt, tad plkst.07:45 atkārtoti tika veikta brauktuves kaisīšana ar pretslīdes materiālu ar vienlaicīgu attīrīšanu no sniega,” stāsta S. Paula.
Autovadītājiem jāņem vērā, ka mainīgos laika apstākļos braukšanas apstākļi var strauji mainīties, līdz ar to ceļa brauktuve var būt slidena arī pēc tam, kad veikti slīdamības samazināšanas darbi. Līdz ar to transportlīdzekļu vadītājiem jāpielāgo savi braukšanas paradumi mainīgajiem apstākļiem, jāizvēlas braukšanas apstākļiem atbilstošs ātrums un jārēķinās, ka ceļā pavadītais laiks var prasīt ilgāku laiku.
A/s “Nordeka” Bauskas filiāles vadītājs Ints Nolbergs atzina, ka kārtējo reizi ziema pārsteigusi nesagatavotus. “Satiksmes autobuss iekļaujas vispārējā auto plūsmā. Ja visi brauc ar ātrumu 50 kilometri stundā, tad riskēt ar pasažieru dzīvībām, lai veiktu apdzīšanas manevru, nav pieļaujams. Arī pasažieriem nevajadzētu pēdējā brīdī doties uz autobusu, bet ieplānot papildus laiku ceļā, iespējams, ir jādodas vienu reisu agrāk. Ne jau tikai ziemā kaut kas neparedzēts var atgadīties. Var plīst ritenis, sabojāties autobuss vai kas cits, tālab nenāk par sliktu izvēlēties rezervi, lai savlaicīgi nokļūtu, kur ieplānots,” teic I. Nolbergs.
Reklāma