Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Švinka: Šogad ir kritiski svarīgi sākt būvdarbus “Rail Baltica” posmā no Iecavas uz Lietuvas robežu

Šogad ir kritiski svarīgi sākt būvdarbus dzelzceļa projekta “Rail Baltica” posmā no Iecavas uz Lietuvas robežu, aģentūrai LETA sacīja satiksmes ministra amatam izvirzītais Saeimas deputāts un Aizsardzības ministrijas (AM) parlamentārais sekretārs Atis Švinka (P).

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Komentējot “Rail Baltica” projektam nepieciešamo finansējumu, Švinka norādīja, ka šī brīža apstākļos drošības elements ir absolūti svarīgs un dzelzceļš jebkuru militāru apdraudējumu gadījumā var nodrošināt lielu un ātru kravu pārvietojamību, tostarp militāro mobilitāti.

Viņš pauda, ka jau šajā gadā ir kritiski svarīgi sākt būvdarbus Iecavas-Lietuvas robežas posmā, tādēļ viņš ministra amatā primāri sekos tam līdzi.

Švinka norādīja, ka aizsardzības nozare ir pierādījusi, ka liela mēroga projektus ir iespējams risināt īsā laikā, piemēram, Sēlijas poligona gadījums un Austrumu robežas stiprināšana, tādēļ ātri un izlēmīgi lēmumi ir pielietojami arī satiksmes nozarē.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Komentējot situāciju ar Latvijas nacionālo aviokompāniju “airBaltic”, Švinka norādīja, ka atzinīgi novērtē visus iepriekšējos lēmumus par kompānijas padomes maiņu, virzību uz akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) un pārvaldības efektivizāciju. “Pēc stāšanās amatā noteikti vēlēšos tikties ar “airBaltic” padomes priekšsēdētāju Andreju Martinovu, lai pārrunātu IPO procesa virzības jautājumus,” piebilda Švinka.

Satiksmes ministra amatā Švinkas galvenās prioritātes būtu finanšu kontrole, atklātība un satiksmes nozares būtisko projektu turpināšana.

Švinka skaidroja, ka viena no prioritātēm ir finanses, kas ietvertu finanšu kontroli un sadarbību ar Finanšu ministriju (SM), jo finanšu kontrole ir būtisks elements satiksmes nozares kontekstā, kā arī viņam ir aptuveni 30 gadu pieredze uzņēmējdarbībā, tostarp finanšu jomā, kas varētu sniegt pienesumu nozarē.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tāpat viņš uzsvēra, ka satiksmes nozarē ir jāturpina atklātība, jo šā brīža apstākļos nevar būt tabu tēmas, kā arī ir jāturpina satiksmes nozares būtiskie jautājumi, tostarp ceļi, sabiedriskais transports, pasts, dzelzceļš, “Rail Baltica” projekts, ostas, Latvijas nacionālās aviokompānijas “airBaltic” virzība uz IPO un citi projekti.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka izmaksas satiksmes nozarē tiks vērtētas, bet tas neattieksies uz pamatfunkcijām, jo reģiona savienojamībai, sabiedriskajam transportam un mobilitātei ir jābūt fundamentāli nodrošinātām.

LETA jau ziņoja, ka partija “Progresīvie” satiksmes ministra amatam nolēmusi virzīt Švinku.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

2022.gadā kandidējis 14.Saeimas vēlēšanās kā Zemgales vēlēšanu apgabala saraksta līderis un ticis ievēlēts 14. Saeimā. Patlaban ir “Progresīvo” valdes loceklis.

14.Saeimā viņš darbojas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā, kā arī Nacionālās drošības komisijā, kas nozīmē, ka viņam ir augstākā līmeņa pielaide valsts noslēpumam, lai pildītu arī ministra pienākumus. Tāpat viņš parlamentā darbojas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijā, ir Mediju politikas apakškomisijas priekšsēdētājs un Sporta apakškomisijas loceklis.

Švinkam pieder daļas vairākos uzņēmumos, tostarp SIA “Ammolite”, SIA “LIC”, SIA “Mush” un SIA “LIC GOTUS”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ministru prezidente, “restartējot” savas valdības darbu, 21.februārī no amata atsauca satiksmes ministru Kasparu Briškenu (P), izglītības ministri Andu Čakšu (JV) un labklājības ministru Uldi Auguli (ZZS). Viņi ministru pienākumus beidza pildīt 26.februārī.

Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) labklājības ministra amatam nominējusi Labklājības ministrijas parlamentāro sekretāru Reini Uzulnieku.

“Jaunā vienotība” (JV) izglītības un zinātnes ministra amatam vispirms nolēma virzīt Cēsu mēru Jāni Rozenbergu, kurš pēc pāris dienu pauzes no iespējas nonākt valdībā attiecās, bet pēc tam partija amatam pieteica Ārlietu ministrijas parlamentāro sekretāri Daci Melbārdi.

Foto: Rail Baltica Latvija

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (3)

  1. nevar būt, ka tas, tavs sacītais ir svarīgāks par plasmasas stabiņu izvietošanas turpināšanu uz A7 šosejas virzienā tagad no Bauskas uz Rīgu. Ātri un dārgi, pie tā arī turēsimies, “progresīvie”

    1
    2
  2. Briškens šo nespēja izdomāt kopš 2014. gada. Beidzot izdomāts, bet stājas spēkā vecais likums-ja gribi šogad ko uzbūvēt, runu, papīru, līgumu posmam jau bija jābeidzas pagājušajā rudenī.

    1
    2
  3. Atkal vecie nodrāztie penteri nu nekā jauna! Atkal viens super cilvēks kur tik viņš nesēž! Komisijas valdes un daļas uzņēmumos! Šito čaklo cilvèku kad tad viņš atpūšas!?

    6
    2
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.