Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Turpinās pašvaldības autoceļa Priedītes–Mežotnes stacija pārbūve

Kaut arī ziemīgi laikapstākļi, turpinās pašvaldības autoceļa B7 Priedītes–Mežotnes stacija pārbūve. Darbus veic SIA «Valkas ceļi», kas tiesības brauktuvi remontēt ieguva atklātā konkursā, to izmaksas ir 211 010,11 eiro (bez PVN). Izmaksu pieauguma dēļ būvnieks aicinājis Bauskas novada domi pārskatīt līgumcenu un lūdzis sadārdzinājumu kompensēt.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

SIA «Valkas ceļi» būvdarbu vadītājs Renārs Avotiņš atklāja, ka jautājums par sadārdzinājuma kompensēšanu nav atrisināts. «Atzīstu, ka vēlu iesniedzām savu lūgumu, taču joprojām atbildi no pašvaldības neesam saņēmuši. Tagad strādājam bez jebkādas oficiālas garantijas, ka cenu kāpums tiks segts,» teic R. Avotiņš. Viņš uzsvēra, ka sadārdzinājums ir teju visās pozīcijās. Visbūtiskāk cenas augušas bitumenam, tāpat izmaksu kāpums pieredzēts minerālmateriāliem – smiltij, grantij, dārgāks kļuvis arī transports. «Iepriekš transportēšanas izmaksas bija 90 centi par kilometru, tagad zemāk par 1,30 eiro neviens nebrauc. Kopsummā kāpums ir ievērojams, tālab savas finansiālās drošības labad skaidrība no pašvaldības puses būtu vēlama. Līdzšinējā prakse rāda, ka Latvijā vietvaras būvuzņēmējus saprot un piešķir sadārdzinājumu kompensējumus,» pauda R. Avotiņš.

Pagājušajā nedēļā remontdarbos palielināts tehnikas resurss ar cerību, ka tuvākajās dienās vismaz mutisks akcepts par sadārdzinājuma atlīdzināšanu tiks sniegts.

Vaicājot Bauskas novada domei, kālab ceļu būves uzņēmumam kavējas ar atbildes sniegšanu par sadārdzinājuma kompensēšanu, pašvaldībā skaidroja, ka tai ir vairāki norādījumi uzņēmējam par precizējumiem sadārdzinājuma aprēķinā. «Ņemot vērā, ka vēl tiek precizēta informācija, sadārdzinājuma summa nav zināma. Tiklīdz tas būs konkretizēts, pašvaldība vērtēs, kur rast nepieciešamo finansējumu,» paskaidroja Bauskas novada administrācijas būvniecības nodaļā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ļoti zema satiksmes intensitāte

SIA «Valkas ceļi» projektu vadītājs Dāvis Antons pastāstīja, ka līdz šim izbūvētas caurtekas, sagatavota ceļa klātne. «Ja pamats ir, pēc tam materiālu iestrādāt nav problēmu. Materiāls no karjera nāk nesasalis, tas vienkārši ir jānoblietē. Mīnusos veiksim tikai šķembu un smilšu iestrādi,» paskaidro D. Antons.

Viņa novērojumi ikdienā liecina, ka šim ceļam ir ļoti zema satiksmes intensitāte. Remontdarbu vietās ir izvietotas ceļa zīmes, ka kustība atļauta vien šīs teritorijas iedzīvotājiem un kravu piegādātājiem, taču ikdienā te transportlīdzekļus tikpat kā nemana. «Tuvumā ir tikai viena māja, bet pārējā daļā aizaugums, krūmi un lauki. Neviens te īsti nebrauc, varbūt gadās kādi makšķernieki vai mednieki, bet tiem ir apvidus auto, un ar tiem te tiek cauri,» saka D. Antons.

SIA «Valkas ceļi» projektu vadītājs Dāvis Antons ikdienā uzrauga brauktuves pārbūves darbus. Foto: Ivars Bogdanovs

Viņš vērtē, ka objekts nav grūts, bet ir interesants. «Seguma atjaunošana ir pavisam vienkāršots process, bet šeit ir vairāk zemes darbu, kur ceļu būves tehniku var izmantot visā savā plašajā spektrā,» raksturo D. Antons. Viņš atklāj, ka daļa tehnikas vienību atvesta no Valkas un daļa pieīrēta klāt, strādājošie pamatā ir no Valkas. «Ceļu būvē ir tāda specifika, ka ne vienmēr interesantie objekti ir tuvu pie mājām. Darbiniekiem ir iespēja uz vietas dzīvot, piemēram, Bauskā strādnieki mīt Bauskas viesnīcā «Rija Hotel», savukārt tehniku var atvest, tālab īsti nav lielas atšķirības, kurā pilsētā strādāt,» tā D. Antons.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

«Valkas ceļi» projektu vadītājs prognozē, ka darbiem vajadzētu finišēt decembrī. Būs sagatavots parasts grantsceļš, pa kuru varēs droši pārvietoties, bet virsmas apstrāde gan notiks tad, kad to ļaus laikapstākļi. Pēc specifikācijām virsmas apstrādi var veikt pēc 15. maija. «Jāsaka – maijs var būt silts un var būt arī auksts. Tur jāraugās pēc situācijas, taču pēdējo darbu izpilde – tas ir divu dienu jautājums. Visticamāk, jau tūrisma aktīvākajai sezonai sākoties, šī brauktuve būs lietojama,» teic D. Antons.

Tūrisma un veloceļš par 255 tūkstošiem eiro

Jau iepriekš novada pašvaldībā šī ceļa remontdarbus pamatoja ar to, ka tas visās kartēs iezīmēts kā tūrisma un veloceļš, bet katru gadu vietvara saņēma pretenzijas par šīs brauktuves stāvokli. Pavasaros tas tika izskalots un bija grūti izbraucams. Tāpat nebija iespējams veikt uzturēšanas darbus – greiderēšanu un sniega tīrīšanu atbilstoši Latvijas valsts autoceļu tehniskajai specifikācijai. Tālab te varēja līdzēt tikai pārbūve.

Projekta kopējās būvdarbu izmaksas ir 255 322,23 eiro (ar PVN), autoruzraudzība – 847 eiro, būvuzraudzības izmaksas – 11 603,90 eiro, kas kopā veido 267 773,13 eiro.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Bauskas novada pašvaldības līdzfinansējums projekta īstenošanai 2022. gadā būs 25 374,62 eiro no Bauskas novada pašvaldības 2022. gada budžeta programmas «Līdzfinansējums Eiropas Savienības fondu un citiem projektiem» paredzētajiem līdzekļiem, savukārt no Bauskas novada pašvaldības 2023. gada budžeta – 25 374,62 eiro.

Bauskas novada dome šī gada augustā piekrita pārņemt bez atlīdzības pašvaldības īpašumā vietējās nozīmes autoceļu V1034 Bauska–Priedītes. Šajā brauktuvē ir atlicis viens posms ar grants segumu, īpaši sūdzības no iedzīvotāju puses tiek saņemtas par putekļu mākoņiem gar Važītes kapsētu. Pašvaldībā skaidroja, ka, pārņemot autoceļu, nākamā gada budžetā tiks paredzēti līdzekļi arī šī posma virsmas dubultās apstrādes veikšanai. 

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (12)

  1. «Tuvumā ir tikai viena māja, bet pārējā daļā aizaugums, krūmi un lauki. Neviens te īsti nebrauc, varbūt gadās kādi makšķernieki vai mednieki, bet tiem ir apvidus auto, un ar tiem te tiek cauri,»

    Tad jautājums… Kāda velna pēc tērēt 200+ tūkstošus, ja šo ceļu neviens neizmanto? 😀

    18
    2
  2. Nu kā, vai tad Tu nesaproti, ka tā ir mūsu novada, kas rotājas ar Zelta ozolu, galvenā tūrisma zelta dzīsla, kura savieno galvenās novada zeltneses – Bauskas, Rundāles un Mežotnes pilis. Te ar saviem velosipēdiem plūdīs pašmāju un ārvalstu tūristu straumes un būs pateicīgi, ka tāda zelta dzīsla ir radīta. Slava mūsu pašvaldībai!

    9
    1
  3. Nu pašvaldībai tas izmaksā tikai 25000, kādēļ gan neuzbūvēt ceļu par tik mazām summām, ja tas ir iespējams?

    7
    4
  4. Prieks, ka beidzot šis ceļš tiks sakārtots, jo laiku laikos viņš tur ir bijis. Arī ainava ir burvīga ne tikai makšķerniekiem…

    12
    3
  5. Forši, būs par vienu sakoptu ceļa posmu vairāk, kur skaistajās vasaras dienās varès ar ģimeni braukt ar velosipēdiem .

    Ideja atbalstāma !

    12
    2
  6. Laikam bija ideja būvet veloceļu gar Elejas šoseju. Vai tas būtu lētāk?Tomēr kādi 12 km. Priedīšu ceļš 1,8km un tikai 250k. Kas būtu ar 12km? Bankrats! Priedīšu ceļa variantā ieguvumā pat ne veloceļš, bet gandrīz autobānis, varēs divi auto izmainīties.

    3
    1
  7. ceļš par 200 tūkstošiem, kuru praktiski neizmanto un kura tuvumā ir tikai viena dzīvojamā māja, kas arī tiek izmantota vienīgi vasarās pretstatā daudzām apdzīvotām vietām ar desmitiem, pat simtiem māju ar atbilstošu iedzīvotāju skaitu, vien pie šīm apdzīvotajām vietām piekļuve rudens un pavasara šķīdoņa laikā apgrūtināta jau no neatkarības atgūšanas laika līdzekļu trūkuma dēļ….

    4
    4
  8. pie tik mazas satiksmes intensitātes arī klaji redzamais brāķis darbā “stāvēs” savu laiku, vismaz domāts tik ilgi, kamēr tagadējie domes speciālisti “aizies pensijā”, ja vien jau šopavasar negadīsies Lielupē kārtējie plūdi, sastrēgums pie Cepļa un viss ceļinieku veikums- cūkām, kā mēdz teikt šādos gadījumos.

    3
    2
  9. Latvijā katrs ceļš ir svarīgs – jo tur dzīvo CILVĒKI. Nav svarīgi cik par to brauc, bet tur dzīvo Cilvēki. Jā tā būtu- mēs sāktu lidzināties Zviedrijai, kur katrs ir ievērots ( māja).

    8
    2
  10. Rukaaajiet tik…
    Zemnieki izmantos…
    Tuuristi..
    Makšķernieki..
    Drifreri…
    Bandīti utt..
    Visiem noderees

    1
    1
  11. Latvijā tiešām svarīgāki ir ceļi, ne cilvēki, jo, ko paņemsi no jau tā “izģērbta” pavalstnieka, bet ceļi, un ne tikai tie pašvaldību iepirkumos, paver plašas iespējas naudas ‘apgūšanai”

    3
    1
  12. Uz tiem 1,8 km ir vismaz trīs mājas. Kāpēc tās bezceļu mājas neraksta oficiālus iesniegumus pašvaldībai, neaizmirstot pieprasīt uz sava eksemplāra parakstu no sekretāres par iesnieguma pieņemšanu? Ja parakstās vismaz pieci saimnieki, vēlams reāli zemnieki, tad pēc trijiem līdz pieciem gadiem ir kaut kas sagaidāms.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.