
Otrdien, 25. martā, ap pulksten 15 Vecumniekos kāds 1938. gadā dzimis vīrietis vadīja “Audi” markas automašīnu bez transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām. Par šo pārkāpumu uzsākts administratīvā pārkāpuma process, portālu informēja Valsts policijas pārstāve Rūta Strautniece-Apaļā.
Jāmin, ka pēc 60 gadiem autovadītājiem medicīniskā apskate jāveic vienreiz trīs gados. Daļai vecāka gadagājuma autovadītāju ārsti veselības stāvokļa dēļ šo medicīnisko izziņu neizsniedz, un viņi tamdēļ pie stūres sēsties nevar.
Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) datiem, patlaban Latvijā autovadītāja apliecība ir vairāk nekā 37 000 autovadītāju, kas ir vecāki par 75 gadiem. Vairāk nekā 9000 no viņiem ir iestājies liegums vadīt transportlīdzekli, jo nav izieta veselības pārbaude, ziņo sabiedrisko mediju portāls lsm.lv.
Valsts policijas informācija liecina, ka no 2021. līdz 2023. gadam palielinājies avāriju skaits, kurās iesaistīti braucēji, kas ir vecāki par 75 gadiem.
Gan 2021., gan arī 2022. gadā reģistrēti gandrīz 600 satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti šīs vecuma grupas autovadītāji. 2023. gadā šādu avāriju bija jau gandrīz 700.
Valsts policijai ir statistika par to, cik cilvēku vecumā no 75 gadiem ir iesaistīti ceļu satiksmes negadījumos, bet nav konkrētu datu, cik bieži gados vecie autovadītāji izraisa avārijas. Saeimas deputāts Andris Kulbergs (“Apvienotais saraksts”) iepriekš norādīja, ka Latvijā ir ļoti nepilnīga statistika par smagajiem satiksmes negadījumiem.
“Mums vispār nav informācijas par negadījumiem. 55% no negadījuma izraisīšanas kā vaina vai kritērijs ir norādīts statistikā kā nezināms. Nu tātad tur ātrums, dzērums utt., bet 55% no negadījumiem ir bez jebkādas identifikācijas. […] Ir tik nepilnīga šī statistika, ka tā ir kropļota, tai nevar uzticēties,” uzskata deputāts, ziņo lsm.lv.
Par cik šos večukus jebkurā brīdī var ķert infarkts pie stūres viņi ir potenciāli “nāves mašīnas”.Bīstami gan sev gan apkārtējiem.Pēc 60+ medapskati vismaz reizi gadā.Un stingru!Jūs taču negribiet lai jūsu tuvinieki cieš?
piekrītu, un no 75 gadi tikai ar taxi vai radi, lai vizina! Lūk, tā! Man 52, laiciņš vēl ir, hi, hi….
Nebaidies,večuki brauc drošāk nekā jūs ar saviem gadžetiem un ātrumu. Pirms kādu vaino paskaties statistiku..
Arī jauniem i ir infarkti. Uz 40 gadiem vīrieši krīt no infarkta kā mušas.
B kat tikai no 25 gadiem, bet līdz tam laikam ar riteni vispirms iemācās braukt.
Reku statistika.Lielākā daļa autobraucēju pensionāri.
Normālās valstīs, ja sasniedz konkrētu vecumu, tad tiesības vari samainīt pret atļauju, kas ļauj sabiedriskajā transportā braukt bez maksas.
Pensionāru ” killeri” savā sarakstā nav iekļāvuši krāsotas un nekrāsotas “blondīnes” , telefona atkarīgos, bemberistus bez pagrieziena signāliem, atsaldētos fūristus, purnā braucējus.
Ņemot vērā šī vīra cienījamo vecumu,varam pieļaut,kā attaisnojošu iemeslu,to,ka viņš vienkārši aizmirsa,ka viņam nav vadītāja tiesību.
Sabiedriskais transports ir tikai pilsētā. Laukos ir tikai viens autobuss. No rīta aizbraukt un vakarā atbraukt. Citur nav vispār. Nē visiem ir ģimenes. Tad Tu atvedīsi pārtiku cilvēkam???
Tiktokeri bīstamāki par dzērājiem