Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Vidējo ātrumu sāks kontrolēt uz Tallinas un Valmieras šosejām; A-7 posms vēl tiek pārbaudīts

Naktī uz piektdienu, 8.septembri, uz Tallinas šosejas (A1) no Siguļiem līdz Lilastei (14,1.-20,1. km) un uz Valmieras šosejas (A3) posmā no krustojuma ar vietējo autoceļu Plācis-Rozula (V281) līdz Stalbei (36,3.-38,7.km) sāks darboties vidējā ātruma kontroles posmi, portālu informēja uzņēmumā “Latvijas Valsts ceļi” (LVC).

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

LVC pārstāve Anna Kononova precizē, ka kopumā paredzēts vidējo ātrumu kontrolēt 16 posmos. No rītdienas darbosies pieci posmi, bet vēl 11 posmos notiek verifikācija tostarp arī uz Bauskas šosejas (mērījumu precizitātes pārbaude un kļūdas noteikšana, tās gaitā katra posma garums tiek precīzi izmērīts, izmantojot Latvijas Nacionālā metroloģijas centra rīcībā esošās attāluma mērīšanas ierīces, un norādīts verificēšanas sertifikātā, lai vidējais braukšanas ātrums tiktu aprēķināts korekti un bez kļūdām).

Uz autoceļa A-7 vidējo ātrumu paredzēts kontrolēt posmā no Iecavas dzelzceļa tilta līdz Tilderiem Ķekavas novadā (netālu no lauksaimniecības tehnikas tirgotāja “Dojus Latvija” tirdzniecības vietas un degvielas uzpildes stacijas “Virši”).

“Nav iespējams nosaukt precīzu laiku, kad iekārta sāks darboties uz Bauskas šosejas. Mēs uzzinām adreses pāris dienas pirms posmi sāk darboties, šodien izziņojam jaunos posmus – A1 un A3, bet par A7 ziņu nav,” teic A. Kononova.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viņa atzīmē, ka vidējā ātruma kontrole Latvijā tiek ieviesta, lai uzlabotu satiksmes drošību. Statistika liecina, ka biežākais smago ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) veids ir sadursme, un sadursmju iemesli ir nepareizi autovadītāju lēmumi pie stūres, pārgalvīgi manevri, kuru sekas pastiprina liels ātrums. Citu valstu pieredze liecina, ka posmos, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, CSNg skaits samazinās.

LVC skaidro, ka vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma ir automātiska mērīšanas sistēma, kas veic ātruma mērījumu, balstoties uz noteikta ceļa posma nobraukšanai patērēto laiku. Posma sākumā un beigās ir uzstādīts aprīkojums, kas fiksē laikus, kad transporta līdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un aprēķina vidējo ātrumu, ar kādu šis posms ir šķērsots. Ja sistēmas reģistrētais transportlīdzekļa vidējais ātrums ir lielāks par šajā posmā maksimāli atļauto, tā īpašnieks saņems sodu.

Vidējā braukšanas ātruma kontroles sistēma papildus veiks arī reģistrēto transporta līdzekļu tehniskās apskates (TA), autoceļu lietošanas nodevas samaksas un OCTA samaksas kontroli.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (2)

  1. Vajadzētu sodus likt arī tiem kas pa ceļam marinējas pa ceļu un pat nejēdz pabraukt malā (palaist garām). Vēl viens liels mīnus ir tiem dupsī sēdētājiem itkā brauks itkā nē ja negribi vai nevari apdzīt tad uztaisi intervālu starp priekšā braucošo lai citi to var izdarīt un neveidotu korķi.
    Paldies par sapratni! Jauku dienu!

    5
    1
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.