Līdz ar «Rail Baltica» Rīgas Centrālā mezgla būvniecības ietvaros pabeigtajiem dzelzceļa estakādes izbūves darbiem ielas līmenī projekta dienvidu pusē, visi reģionālo maršrutu autobusi, kuriem kā galapunkts ir noteikta Rīgas SAO (Rīgas starptautiskā autoosta), turpmāk pasažieru izkāpšanu veiks tikai Rīgas starptautiskajā autoostā, informē Sanita Heinsberga, VSIA “Autotransporta direkcija” sabiedrisko attiecību speciāliste.
Tādējādi arī visi autobusi, kas Rīgas SAO iebrauks no Bauskas, Vecumniekiem, Skaistkalnes un citiem reģionu punktiem, pasažierus izlaidīs atkal autoostā.
Kā paskaidro S. Heinsberga, Rīgas SAO teritorijā pie peroniem, kas atrodas tuvāk dzelzceļa sliedēm, ir izbūvētas 10 jaunas vietas ar platformām pasažieru izkāpšanai zem jaunizbūvētās dzelzceļa estakādes. Tās atrodas pretī šobrīd Rīgas SAO esošajai pasažieru iekāpšanas zonai, kas atrodas tuvāk kanālam.
Līdz ar to izkāpšanas pietura Turgeņeva ielā pie Zinātņu akadēmijas turpmāk vairs netiks izmantota.
Kā vēsta portāls „lsm.lv”, parakstot zempārvada telpas nodošanas un pieņemšanas aktu izmantošanai būvdarbu laikā, autoostai nodod lietošanā iepriekš būvdarbos izmantoto teritoriju, kā arī jaunizbūvēto zempārvada telpu, lai tā spētu nodrošināt autoostas pakalpojumu un sabiedrība sāktu izmantot vienu no pilsētvides uzlabojumiem “Rail Baltica” Rīgas centrālā mezgla būvdarbu laikā vēl pirms visa projekta pabeigšanas.
Saņemts Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas un Būvniecības valsts kontroles biroja saskaņojums, atļaujot teritorijas izmantošanu.
Dzelzceļa estakāde “Rail Baltica” Rīgas Centrālajā mezglā, 2023.gada decembris. Foto: “Eiropas dzelzceļa līnijas”/ avots: lsm.lv
ļōti labi. vismaz visa pasazieru plusma atkal bus autoosta, kur tai pienakas buut!!!
Tas ir labi ka izkāpšana atkal būs autoostā tikai slikti ka iekāpšana paliek kanāla pusē, jo tur vairāk pūš vējš un ir ļoti maz kur apsēsties un vēl tie metāla soli vēsā laikā nav labi sēdēšanai ja izdodas atrast brīvu vietu.
It kā starptautiskā autoosta, bet izskatās pēc dziļas, dziļas provinces. Ka nevar izveidot iekāpšanas platformas ar nojumēm. Lietus vai sniegs, bet gaidi autobusa attiešanu. Lai gan līdzīga situācija ir arī Jelgavā. Bauskā vismaz tā latiņa noturēta. Un autoosta nav pārvērsta par tirdzniecības centru.
Ļoti žēl ka netiek domāts par pasažieriem un viņu ērtībām, ka tikai ērtāk un vieglāk un lētāk ierīkot.
Kad šī izprieca sāksies? Dastums!