No šodienas Aglonā gaidīti svētceļnieki un ticīgie uz Vissvētākās Jaunavas Marijas debesīs uzņemšanas svētkiem, kas norisināsies 15.augustā, liecina informācija Latvijas Romas Katoļu baznīcas mājaslapā.
Šodien Aglonā dievkalpojumu laikā tiks īpaši pieminēti visi slimnieki, 12.augusta lūgšanas būs veltītas ģimenēm, 13.augustā tiks aizlūgts par mieru, kā arī aicinājumiem uz priesterību, bet 14.augustā jau tiks svinēta svētā Meinarda, Latvijas apustuļa, svētki. Šajās dienās bazilikā un tās sakrālajā laukumā vairākas reizes dienā dažādi priesteri svinēs Svēto Misi, kā arī būs Rožukroņa un citas lūgšanas, informē Katoļu baznīcas informācijas aģentūra (KABIA).
Šajās dienās Aglonā turpinās ienākt svētceļnieki, kas mēro ceļu uz svētvietu no dažādām Latvijas vietām. Viņiem veltīts dievkalpojums tradicionāli notiks 14.augusta pusdienlaikā. Dievkalpojumu vadīs Rīgas arhidiecēzes palīgbīskaps Andris Kravalis un tā laikā būs iespēja uzzināt, no kādām vietām Aglonā ienākuši svētceļnieki.
14.augustā plkst.18.30 ar vesperēm sāksies Vissvētākās Jaunavas Marijas debesīs uzņemšanas svinībās. Vigīlijas Svēto Misi plkst.19 Aglonā svinēs Rēzeknes-Aglonas diecēzes bīskaps Jānis Bulis. Savukārt plkst.22 bazilikas sakrālajā laukumā norisināsies tradicionālais Tautas krustaceļš, kuru šogad vadīs priesteri Staņislavs Prikulis un Juris Skutels.
Svētku galvenais dievkalpojums paredzēts 15.augustā plkst.12. To vadīs Rīgas arhibīskaps metropolīts Zbigņevs Stankevičs.
Svētku laikā bazilikas sakrālā laukuma labajā pusē būs izvietotas Baznīcas organizāciju un kopienu teltis, kurās būs iespēja iepazīt dažādas Baznīcas iniciatīvas, kā arī iegādāties garīga rakstura literatūru, pavadīt laiku sarunās, iesaistīties dažādās aktivitātēs, informē aģentūrā.
Savukārt Aglonas bazilikas kriptā 14.augustā plkst.15.15 uz katehēzi aicinās Rīgas Agustākais reliģijas zinātņu institūts. Šoreiz uzmanības centrā būs saruna par laiku kā Dieva dāvanu un uzdevumu, norāda KABIA.
Tāpat aģentūrā informē, ka 14. un 15.augustā tiks norīkoti vilcienu reisi maršrutā Rīga-Aglona. No Rīgas uz Aglonu vilciens 14.augustā aties plkst.14.18, bet no Aglonas uz Rīgu – 15.augustā plkst.16.31.
Līdztekus KABIA atzīmē, ka svētku norisei būs iespējams sekot līdzi arī medijos. Piemēram, radio “Marija” organizēs gan dievkalpojumu tiešraides, gan reportāžas no Aglonas.
Titulattēls no aglona.travel
Kaut vienu mikroskopisku pierādījumu par pārspīlētās cilvēkam pielāgotās dievešķības eksistenci.Tā vietā lai dzīvotu saskaņā ar dabas likumiem un izprastu tās smalkās nianses un savstarpējo saskari ar visu dzīvo mums labpatīkas visas pašu veidotās problēmas novelt uz izfantazētu būtņu atbildības.
Baltiem taču ir savi Dievi? Tad kāpēc mums latviešiem būtu jāpielūdz rabīna Jēzus Kristus māti kā Dievieti? Ir taču Izraēla. Tā ir ebreju valsts. Un tā ir laba vieta, kur godāt rabīna Jēzus Kristus māti Mariju, ja vien pašai ebreju tautai tas ir aktuāli. Kāda sumpurņa pēc latviešiem būtu viņa jāgodā? Saistības starp baltiem un semītu tautām nav. Tā ir pavisam sveša folklora Baltu zemēm.
No kulturvēsturiskā skatpunkta es vel saprastu, ka godinātu Skandināvu Dievus (eng: Norse Gods), jo tie ir mūsu tuvākie kaimiņi. Bet kāpēc gan latviešiem būtu jāgodā ebrejiete Marija? Viņa ir tikai mitoloģiska ebreju tautības sieviete ebreju tautas folklorā. Manuprāt, visu tautu folkloras savā starpā ir vienlīdzīgas un var līdzās pastāvēt. Tad kāpēc ar tādu uzsvaru izcelt ebreju tautas folkloru?
Skolnieciņ.Bet visas tagadējās tevis lamātās reliģijas pilnveidojošās un attīstījušās no pirmatnējo mednieku-vācēju ticējumiem,parašām un tevis sludinātajiem ”pagānu dieviem”.Pat kristietību imperators Konstantīns veikli pielāgoja integrējot ar romiešu dievībām.
Attiecībā uz jūsu sašutumu par ebreju izdomāto folkloru(kristietību) kādēļ 1/3 pasaules to pielūdz ir Romas impērija.Jūdeja tajā ietilpa un radās kristietība iekš Romas impērijas.Bladāc-oficiālā reliģija.Bladāc-Romas misionāri uz pagānu zemēm. Bladāc-krusta kari.Bliukš-kristietība pa visu pasauli.
Ateisms (bezdievība) ir ļoti vājš monoteisko (viendievība) reliģiju priekšā. Monoteiskajām reliģijām ir raksturīga agresivitāte un dominance. Tikai tā un nekā citādāk. Politeisms (daudzdievība) spēj saglabāt savu identitāti neskatoties uz laika ritējumu. Cilvēki vienmēr ticēs kaut kam. Ateisms ir labs, ja tas iet kopā ar humānismu. Tomēr ateisms monoteisma priekšā ir vājš. Un patreiz šajā pasaulē dominē monoteisms un uz monoteisma pamata balstītas pasaules uztveres koncepcijas. Es vienkārši iestājos par ticības brīvības tiesību saglabāšanu, tāpēc stingri iestājos par politeismu.
Vispār jau kristietība nav senās Romas reliģija. Kristietība kļuva vienlīdzīga ar romiešu pagānisko ticību brīdī, kad notika Romas dabīgs sairums. Kad radās Vatikāns, senā Roma bija jau beigusi savu pastāvēšanu. Tas jau bija cits politisks veidojums, kura eksistence bija balstīta ebreju Dieva pielūgšanā un ne politikā. Tas ir mans skatījums uz ta laika notikumiem. Pēcāk jau kristieši vajāja zinātniekus, filozofus un nekristiešus. Romas Impērijas laikā brīvību un tiesību bija krietni mazāk nekā Romas pilsētvalsts laikā = demokrātija. Var teikt, ka Romas Impērija bija totalitāra un fašistiska. Bet. Tas, ko izdarīja kristieši, pasaule tādu vājprātu uz to brīdi vel nebija pieredzējusi. Romas tirāni salīdzinot ar pāvestiem un augstākajiem garīdzniekiem skaitās vel labie zēni.
Skolnieciņam no… .Tātad cienījamais guru,kāds šobrīd ir baltu dievību izplatības areāls?
PS:vāji vēsturi pārzini.Acīmredzot ierobežota piekļuve nopietnajai literatūrai.
Ko tad tas skolnieciņš vispār pārzin? Murgo tikai savus pieņēmus kā patiesību un dzīvo savā iedomāto tēlu un māņu pasaulē, bet tēlo un izsakās, kā zināšanu guru!
Baltu Dievi ir tie Dievi, ko godā baltu tautas. Dievi, Dievietes, pusdievi. Pašlaik baltu pagānisms jeb baltu politeisms tā oriģinālformā ir iznicināts. Par to var pateikties kristiešiem un jūdaistiem, jo šo ābramisko, monoteisko reliģiju pārstāvji gadsimtiem ilgi apkaroja baltu pagānismu ar visām iespējamajām metodēm. Dažubrīd pat pavisam nelietīgām. Mūsdienās baltu pagānisms tiek praktizēts neopagānisma formā: dievturība, romuva, kaut kādas vikkas adaptācijas. Ir zināmi tādi Dievi kā Dievs Pērkons, Dievs Jumis, Dievs Ūsiņš, Dieviete Laima, Dieviete Māra, Dabas Mātes (dabas Dieviete), Austras koks (Saules koks; pasauļu koks). Protams, ir jāizvairās no kristietības uzslāņojumiem, kas diemžēl dievturībā un romuvā ir. Bet te var iedvesmoties no mūsu ziemeļu kaimiņiem: skandināviem. Skandināvu pagānisms ir saglabājies gandrīz pirmreizējā formā, laika un kristianizācijas neskarts. Tam ir svētās grāmatas: Jaunākā Edda, Vecākā Edda, Islandiešu sāgas. Ir sava maģijas un rituālu tradīcija: seids jeb rūnu maģija. Mūsdienās skandināvu pagānismu praktizē neopagānisma formā: asatru, vanatru, atbilstoši skandināvu mitoloģijai adaptēti vikkas novirzieni. Ir no kā smelties drosmi, apņēmību un gribas spēku. Arī balti var sekot skandināvu piemēram un atdzīvināt senču ticību.
Cilvēks ir tāds veidojums, kurš tic kam grib, kāds tic Dievam, kādam nav tas jādara, kāds tic zelta teļam, kāds tic savām galvā izdomātām fantāzijām. Man nav jātic, jo es zinu, ka ir Dievs un nekaunos no tā, arī nevienam neuzspiežu, tās sajūtas ir manī apkārt man, pamostoties, ejot gulēt, dienas ritumā. Bet zinu, ka daudzi noliedzēji, nezinu kāpēc, tomēr pirms savas nāves sāk lūgties, kur tas fenomens slēpja? Kamēr esam jauni, veseli, pilniem kunģiem viss ok, var mētāties ar muļķīgiem spriedelējumiem. Kāpēc pasaulē notiek lietas -briesmīgas, ļaunas, vardarbīgas, nežēlīgas, tāpēc, ka ir cilvēki, kuri sevi uzskata par pasaules valdniekiem, kuru mānija pēc naudas un varas ir nepiepildāma, vardarbība un varas kāre ir pārņēmuši viņu esamību, cilvēku likteņi, bērni, daba viņiem neko nenozīmē. Arī ikdienā, cilvēki, var nodot savus tuvākos, novērsties no savām ģimenēm, būt vardarbīgi utt. Par reliģiju var strīdēties, protams, arī es daudz ko nesaprotu un daudz kam nepiekrītu, bet Dievu katrs ieskauj savā sirdī, kad pienāk tam laiks un tas pienāks, agri, vai vēlu, katram.
Viedoklim.Par Dieva esību.Drīzāk var kritizēt to kā mums šī hipotēze tiek uzspiesta un pasniegta strikti noraidot jebkādu kritiku.Mūsu civilizācija ir pārāk jauna un samērā drīz beigs eksistēt savas muļķības pēc lai to izprastu.Sobrīd Dieva(radītāja,koordinatora utt.) jēdziens ir banāli nonivelēts līdz prastai personilizācijai.Sak pēc mūsu ģīmja un līdzības.Tfu.Naivuma kalngals.
Kā var zināt, ka ebreju Dievs jeb kristiešu Dievs jeb musulmaņu Dievs ir patiess (jo ābramiskajās reliģijās Dievs ir viens, tas ir ebreju cilts Dieva Jahve/Jehova jeb tuksneša un kara Dievs Jahve/Jehova)? Tas kā krustnesis tevi ir gatavs nosist, ja tu nepiekritīsi un nepiebalsosi viņa apgalvojumam par kristiešu Dievu nedara kristiešu Dievu reālāku! Tas kā inkvizītors tevi spīdzina un draud nogalināt īpaši radošā un nežēlīgā veidā, apkaunot tavu godu un cieņu (piemiņu) nedara kristiešu Dievu reālāku. Reliģiju paustais viedoklis/vēstijums nav nedz zinātniski pierādams, nedz zinātniski atspēkojams. Es, piemēram, ticu senajiem Dieviem un maģijai, bet monoteismu neatzīstu. Un nesaprotu, kāpēc man virsū brūk kristietības aizstāvji. Nevienam neko sliktu nodarījis es neesmu.
Atbilde uz komentāra autora Viedoklis komentāru. Nu redz. Tavai pasaules uztverei, tavai pasaules koncepcijai ir kristietības ietvars. Pie monoteisma atziņas tu nenonāci pats, tā tika tevī sabiedrības/ģimenes ieaudzināta. Pie politeisma atziņas tu nenonāci, jo sabiedrībā/ģimenē tā ir nepopulāra, daļēji aizliegta, ķecerīga (tabu). Un tu tik smuki aizstāvi ābramiskajās reliģijās pausto pasaules uzbūves modeli vienlīdz kā to dara kristiešu garīdznieki vai paši kristieši. Ateisma vai agnosticisma atziņas tu pat neapskati.
Kāpēc cilvēkiem vajadzīgs kristiešu Dievs sirdī? Nez kāpēc šis Dievs pamudināja kristiešus veikt krimināli sodāmas, pagalam neētiskas/noziedzīgas darbības, sludinot šā Dieva vārdu? Ja cilvēki, kuri ielaida kristiešu Dievu savā sirdī, dara konsekventi sliktas lietas gadsimtu garumā, lai pa visām varītēm padarītu kristietību par dominējošo reliģiju pasaulē un lai iznīcinātu citādāk domājošos, tad var būt šis Dievs ir slikts un kaitīgs cilvēcei? Tā kā Dievu un Dieviešu ir liels, milzīgs, prātam neaptverams lērums, ir izvēle ko, kā, kāpēc, kad pielūgt vai arī tieši petēji nekad nepielūgt. Viss ir cilvēku rokās. Cilvēki ar savām izvēlēm balso par Dieviem viņu dzīvēs.
Skolnieciņ, nomierinies!
Students arī dzīvo monoteisma uzliktajos apziņas rāmjos. Neuzdrošinās apstīdēt, atspēkot un noliegt monoteismu. Dzīvo pa straumei tāpat kā visa veida planktons: zooplanktons (plēsēji), fitoplanktons (barojas no Saules enerģijas; neplesīgs; reti visēdājs ar iespēju baroties no Saules enerģijas). Bet plantons mūsu pasaulē gan saldūdeņos, gan sālsūdeņos ir barības ķēdes sākumposms, to ko ēd citi. Cilvēkam 21. gadsimtā ir tāda informācijas pārpilnība, ka tu vari veidot savu apziņu tā, lai tev būtu sava personīgā pasaules uztvere. Saskan tā vai nesaskan tā ar kolektīva pasaules redzējumu? Vienalga. Iekšienē, zemapziņā tu esi brīvs. Tas ir kā tavs dvēseles, gara kodols, kur sev vajadzīgo informāciju cauri reinkarnācijām tu ieraksti sev pats. Un Dievi/Dievietes tev tikai palīdz un aizsargā tevi no briesmām, šīs pasaules netaisnībām, ja tam ir galēja nepieciešamība.
Kristietība ir sistēmas/valsts varas stutēta; atbalstīta. Bet es uzskatu, ka cilvēkam pašam ir jāizvēlas kuram Dievam/Dieviete ticēm vai neticēt un kā, kad, kāpēc, kur ticēt vai neticēt, ja vien tas nepārkāpj Krimināllikumu rupjā veidā un neapdraud sabiedrības drošību. Vai kristietība dod izvēles brīvību? Mūsdienās jā. Jo ja bērnībā tevi nokristī, tad tu vari savu krustu izšķīdināt kvarca stikla vannā karaļūdenī (nodot pēcāk bīstamajos atkritumos; vai neitralizēt ar dzēsto kaļķi un norakt zemē zem auglīgā augsnes slāņa) un Bībeli, svēto svētbildes sadedzināt ugunskurā. Un vārdiski pateikt, ka atsakos no kristietības un kristiešu Dieva, arī kristietības duālisma (Sātana, Elles) un visas tās kristietības mitoloģijas. To var veikt katrs. Vajag vien privātu, nomaļu savas zemes pleķi dziļos laukos. Nopērc zemi. Izdari vajadzīgo. Pārdod zemi. Un viss.
Skolnieciņš ar senču vellu,dibin partiju-visiem mellu.