Valdība iecerējusi no pašvaldību budžeta pilnībā segt tos zaudējumus, kas rodas uzņēmējiem, veicot pasažieru pārvadājumus. Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) kategoriski iebilst pret šādu ieceri. Tā informē LPS priekšsēdis Andis Jaunsleinis. «Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma» 11. panta pirmajā daļā iecerēts ievietot papildinājumu. Tas paredz pilnībā segt ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus no pašvaldību budžeta. Bauskas novada domes deputāts, kurš ir arī pasažieru pārvadātāju uzņēmuma «Aips» vadītājs, Uldis Kolužs iecerēto sistēmu atzīst par absurdu. Jau tā nākamgad par 30 procentiem iecerēts samazināt valsts dotāciju vietējos maršrutos. Ja vēl pašvaldībai liks segt starpību, tad pasažieru pārvadājumu tīkls sabruks. «Pārvadātāji kļūs par aplamās sistēmas ķīlniekiem, jo mums ir līgumi, taču tos izpildīt nespēsim. Tas veicinās uzņēmumu izputēšanu. Bet kas nāks un nodrošinās pasažieru pārvadājumus laukos?» vaicā U. Kolužs. ES direktīva paredz, ka pasažieru pārvadātājiem tiek segti zaudējumi, kas radušies starp pakalpojuma pašizmaksu un iegūto naudu par pārdotajām biļetēm. «Mūsu valstī ir savdabīga izpratne par ES regulām. Tās izpilda ne tā, kā paredzēts, bet tikai tik, cik var,» neizpratni pauž U. Kolužs. LPS uzskata, ka piedāvātie likuma grozījumi ir prettiesiski, jo nav iespējams noteikt atbildību par pakalpojumu, par kuru nav noslēgts atbilstīgs līgums. Vietējām pašvaldībām nav līgumsaistību ar pārvadātājiem. Pašlaik spēkā ir kādreizējo rajona padomju slēgtie līgumi. No 1. janvāra šīs līgumsaistības būs plānošanas reģionu pārziņā. Tāpat nav skaidrs iecerētās normas pielietošanas mehānisms. Pašvaldības ir atbildīgas par sabiedriskā transporta organizāciju savā administratīvajā teritorijā, bet vietējā reģionālā transporta maršruti nereti tiek veikti vairāku pašvaldību robežās. LPS aicina Saeimu neatbalstīt piedāvātos grozījumus.
Vēl viena nasta uz pašvaldības pleciem
11:00
26.11.2009