Iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognoze Bauskas novada pašvaldības nākamā gada budžetā ieplānota par 10% lielāka nekā šogad, liecina novada domes sēdē apstiprinātais 2025.gada budžets.
Bauskas novada pašvaldība ir viena no pirmajām, kas apstiprinājusi nākamā gada budžetu.
Budžetā iekļauti gan tie attīstības projekti, par kuru īstenošanu jau lēmusi dome, gan arī līdzfinansējums jaunajiem augstas gatavības projektiem. Par budžeta apjomu pašvaldības iestāžu iesniegtajiem prioritārajiem attīstības projektiem deputāti lems 2025.gada februārī, kad būs zināms precīzs budžeta atlikums.
Bauskas novada pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumi 2025.gadā plānoti 79,63 miljonu eiro apmērā, kas ir mazāk nekā pamatbudžeta izdevumi, kas paredzēti 86,08 miljonu eiro apmērā.
89% pamatbudžeta izdevumu 76,31 miljona eiro apmērā ir pamatfunkciju nodrošināšanai. Kopējais plānoto investīciju apjoms to projektu īstenošanai, par kuriem jau pieņemti Bauskas novada domes lēmumi, ir 8,6 miljoni eiro. Rezerves fonds paredzēts 400 000 eiro apmērā, savukārt līdzfinansējuma nodrošināšanai jaunu projektu īstenošanai 2025.gadā plānoti 700 000 eiro.
Būtiskākā Bauskas novada pašvaldības pamatbudžeta ieņēmumu daļa ir nodokļu ieņēmumi. 2025.gadā tie plānoti 41,81 miljona eiro apmērā jeb 52,5% no pamatbudžeta ieņēmumu kopapjoma. Lielākais īpatsvars ir iedzīvotāju ienākuma nodoklim, kas veido 46,9% no kopējiem ieņēmumiem, kā arī nekustamā īpašuma nodoklim – 5,4% no kopējiem ieņēmumiem.
Iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognoze 2025.gadam ir 37,31 miljons eiro, kas, salīdzinot ar 2024.gada prognozi, ir pieaugusi par 9,9%. Pašvaldībā apgalvo, ka tas apliecina ekonomiskās aktivitātes pieaugumu Bauskas novadā.
Būtiskākais izdevumu apjoms paredzēts izglītības jomai – 47,9% apmērā no budžeta izdevumu kopapjoma. Izdevumi paredzēti izglītības iestāžu uzturēšanai, ar izglītību saistīto pasākumu īstenošanai, pedagogu un pārējo darbinieku atlīdzībai, mācību līdzekļu iegādei, Izglītības nodaļas un darba ar jaunatni nodrošināšanai, ēdināšanas izdevumiem, skolēnu pārvadājumiem un projektu īstenošanai.
Pašvaldībā skaidro, ka, gatavojoties finansējuma piesaistei jaunu infrastruktūras objektu attīstībai, viens no priekšnosacījumiem ir pilnībā izstrādāts būvprojekts vai būvniecības dokumentācija. 2025.gada budžetā izdevumi vairāk nekā 300 000 eiro apmērā paredzēti projektēšanas darbu veikšanai jauniem attīstības projektiem izglītības iestādēm, tai skaitā arī energoefektivitātes uzlabošanai.
Sociālajām vajadzībām plānoti 12,99 miljoni eiro jeb 15,1% no pašvaldības pamatbudžeta.
Ceļu un ielu uzturēšanai Bauskas apvienības pārvaldei plānoti 1,32 miljoni eiro, Iecavas apvienības pārvaldei 351 000 eiro, Rundāles apvienības pārvaldei 210 000 eiro, savukārt Vecumnieku apvienības pārvaldei 505 000eiro. Uzturēšanas izdevumus 1,48 miljonu eiro apmērā paredzēts finansēt no valsts budžeta mērķdotācijas.
Attīstības projekti ielu un ceļu tīkla infrastruktūras uzlabošanai plānoti 2,12 miljonu eiro apmērā.
Vispārējiem valdības izdevumiem plānoti 6,7 miljoni eiro jeb 7,8% kopējos izdevumos.
Izdevumi sabiedriskajai kārtībai un drošībai plānoti 1,68 miljonu eiro apmērā, kas ir 1,9% no pamatbudžeta izdevumu kopapjoma. Šeit ietverti izdevumi Pašvaldības policijas darbības un sabiedriskās kārtības nodrošināšanai, finansējums ugunsdzēsības dienesta atbalstam Bārbelē un Skaistkalnē, kā arī civilajai aizsardzībai un darba drošībai.
Vides aizsardzībai plānoti 488 000 eiro, tai skaitā atkritumu apsaimniekošanai 242 000 eiro un sadzīves notekūdeņu apsaimniekošanai – 100 000 eiro.
2025.gadā pašvaldība turpinās īstenot dažādas atbalsta programmas ar mērķi nodrošināt līdzfinansējumu gan sabiedrības iniciatīvu īstenošanai, gan līdzdalības veicināšanai dažādās aktivitātēs. Apjomīgs finansējums ir paredzēts līdzdalības budžeta projektu finansēšanai, gan 2024.gada konkursā atbalstītajiem projektiem, gan 2025.gada konkursa projektiem.
Salīdzinot ar 2024.gadu, dubultots līdzfinansējums kultūras pieminekļu saglabāšanai. Palielināts arī līdzfinansējuma apjoms ārstniecības iestāžu darbības atbalstam – pašvaldības stipendiju piešķiršanai studentiem, kuri apgūst ģimenes ārsta specialitāti, atbilstoši valstī noteiktās minimālās algas kāpumam.
“Ļoti savlaicīgi sagatavotais 2025.gada budžeta projekts apliecina Bauskas novada pašvaldības finanšu stabilitāti ar nemainīgu pieauguma tendenci,” atzīst Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis (NA).
Viņš apgalvo, ka sagatavotais budžets nodrošina gan visu pašvaldības funkciju finansēšanu nepieciešamajā apjomā, gan arī Attīstības programmas realizāciju. Tiks turpināti jau iepriekšējos gados iesāktie projekti, plānota arī jaunu projektu īstenošana.
“Finansējums atvēlēts arī būvdokumentācijas izstrādei jaunām iecerēm, kuru realizēšanai finansējumu piesaistīsim nākamajā un aiznākamajā gadā,” skaidro domes priekšsēdētājs.
nevar saprast, no kurienes tiem iedzīvotājiem tie peredzētie ienākumi radīsies? No tā palielinātā “obligātā minimuma” un “augšām” atļautajiem 2,6% pielikuma? Vēl jau variants- trūkstošo ES “piedrukās” eiro banknošu veidā un inflācija šos iecerētos 10% nosegs ar uzviju. Tikai, kā jutīsies tie, kuri nestrādā “valsts darbu”, arī tie pensionāri, kuriem 10% pielikums pie pensijas pat sapņos nav rādījies?
Sen kā maksāju citur savus nodokļus, nepatīk ka Bauskas pašvaldība, pēc tam tos iztērē svinībām par ielu atjaunošanu (kas ir parasts darba pasūtījums un pēc tam darba pabeigšanas un nodošanas akta parakstīšana), bet te pompozi svin dzīres mēra laikā. Kam tie visi stiklotie rāmji ir vajadzīgi par sava darba izdarīšanu?.. Kultūras organizētāju (taste) pagrūž zem akmeņu nomētāšanas, nevis kopā kā komanda uzrīko un sarīko svētkus. Nu jau kantri festu rīkos biedrība kur kā zināms, šādā formātā naudas iekrīt un naivi domājot ka darot “labu darbu sabiedrības labā”. Pilsētas egli pa desmit štukām īrēt par nodokļu naudām, nu jā…
Iedzīvotāji – domājiet kārtīgi kur novirzīt savus sastrādātos ienākumus novirzīt! Bauskai ir lieli parādi, tai pašā bnks, kur ir cik tie valdes locekļi kuri jāatalgo un sabiedrisko attiecību speciālists lai skaisti pateiktu ka viss ir labi, situāciju risina. Nu ne. Novads dzīvo no citu pašvaldību strādīguma un ja atļaujas “svinēt kā pašiem patīk” nu zin vai ko, pa gabalu labāk.
Bauskas dzīve, publicējiet, lūdzu, pašvaldības atskaiti, kā tās šā gada naudas godīgi pa pagastiem ir tērētas. Salīdzinājumu, lūdzu, pret katra atsevišķa pagasta budžetu, kad vēl viss vienā katlā nebija samests. Citādi mūs neatstāj pārliecība, ka 50% no iecavnieku nodokļiem ir kā melnajā caurumā pazuduši, jo galīgi neredzās, ka Iecavas pusē būtu godīgi apgūti.
Iecava pelna, Bauska tērē.
Cik tad novadā ir to darbarūķu, kas sasniedz IIN priekš Pašvaldības vismaz 1000 EUR gadā? Atbilde – maz. Un liela daļa Iecavā.
Tapēc gribētu redzēt darbības, kas tiem, kas var ļauj pelnīt vairāk.
kas tad to tev neļauj, bet skatoties uz valsts un pašvaldību peļņas kāri- it visiem pakalpojumiem, pat valstij piederošiem personu apliecinošiem dokumentiem pievienota ne tā mazākā “peļņas tiesa”. Redzot valsts un pašvaldību “uzvedību” arī tirgotāji un citi privāto pakalpojumu sniedzēji “neguļ uz lauriem” , ja jau pat sviesta paciņām lielveikalos jāpieslēdz drošības aprīkojums. Vatbūt, tendence uz zagšanu tagad ir norma valstī, tendēta uz izaugsmi?
Mini tests par ekonomiskās aktivitātes pieaugumu Bauskas novadā, kurš dos 10% pieaugumu. NVA dati liecina, ka bezdarbs ir 3.9% un bezdarbnieku skaits ap 1037, kas nozīmē, ka nodarbināto kopējais skaits novadā ir 26 tūkstoši. CSB dati par faktisko dzīvesvietu liecina, ka novadā strādā 10 tūkstoši no kuriem 3.7 t strādā pašvaldībā un citās valsts struktūrās, bet 6.4 t strādā uzņēmumos. Tātad sanāk tā > 3.7t strādā sabiedriskajā, 6.4 privātajā un pārējie 14t (jeb 61%!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) nestrādā šeit novadā, bet Rīgā vai Jelgavā vai vēl kkur. Jautājums vai tā būs, ka 24% Bauskas novadā nodarbinātie uztaisīs tādu rāvienu, ka pacels kopējo iemaksu līmeni par 10%? Atbilde – protams, ka nē. 🙂 Pacels algu pieaugums sabiedriskajā, kkāds algu pieaugums varbūt uz vietas un kkāds algu pieaugums ārpus novada. Bet nav tas fakts, es personīgi domāju, ka nebūs 10% pieaugums, bet drīzāk tuvāk 0.
un visu arī “pieregulēs” visu varošā inflācija. Tik paliek jautājums, cik ilgi?
to SM
Kāda starpība, kur strādā? Galvenais, ka IIN maksā šeit un savu peļņu atstāj šeit. Un vēl labāk, ja rada jaunas vietas, kur ražot IIN priekš novada.
2025.gadā pašvaldību vēlēšanas.Kāpēc neplānot un steigšus neapstiprināt budžetu 2025.gadam?Un pēc tam-aiz mums kaut ūdens plūdi.
Noteikti Iecava ir novada vadošā pilsēta un visu velk uz saviem pleciem :D>
Kurt tad ir tās penošās vietas, Blaticovo un viss, pārējā daļa rauj ēnā un bļauj, ka viss ir slikti. Tak ieej un pasties Firma.lv cik tad iemaksā Iecavas dižie dūži, knapi visur minimālas:)
Iecava jau pirms reformas bija ar kārtu lielākiem IIN ieņēmumiem uz galviņu kā Bauskas pārējais, esošais veidojums.
BNKS problēmas arī saitaisījusi Bauska. Tagad būs jāmaksā visiem.
No projektu kredītprotfeļa arī Iecavai tikai maza daļiņa.
Nav galīgi pieņemami.
Un par “melno” zonu jau Bauska varētu paklusēt.
Iedzīvotājam – varētu no sākuma tik tiešām padomāt, ka ir vienalga kur strādā, ka tik IIN ienāk. Problēma iestājas brīdī, kad daļa ārpus novada strādājošie saprot, ka braukāšana ir pārāk darbietilpīga un piezemējas tuvāk darba vietai un konkrēti visvairāk šis risks attiecas uz Bausku. To rāda ari cipari – Bauskā iedzīvotāju skaits joprojām krīt, Iecava ir kkur ap nulli vai nelielu plusu pat. Iedzīvotāju pazaudēšana ir daudz nopietnāka problēma par piemēram glavas lauzīšanu pie Dreņģeru sētas. Ja pašvaldība neizprot problēmu – un pēc komentāra, ka 10% ir Bauskas ekonomiskais izrāviens, tad viss notiks pašplūsmā un rimti.
BNKS problēma? Iecavā tādas nav, kas tur bija ar to DzKs? :DDD
lai jau paliek, Iecavai viss ir slikti un būs, ne egle tik kupla ne lampiņu tik daudz utt. dzīvojiet laimīgi
Jāžmiedz vēl!Kas tad ir šajos laikos tie 10%!?