Divas trešdaļas jeb 70% iedzīvotāju apsver iespēju Ziemassvētku dāvanas un citas preces svētkiem iegādāties internetā, liecina mazumtirdzniecības veikalu tīkla “Maxima” veiktā interneta aptauja.Katrs ceturtais jeb 24% aptaujāto ne tikai svētku, bet arī ikdienas preču iegādi interneta veikalos pamato ar to, ka e-veikalos var iepirkties izdevīgāk nekā tradicionālajos veikalos. Katrs piektais jeb 21% iedzīvotāju norāda, ka svētku dāvanām un ikdienas nepieciešamībām internetā var atrast tādas preces, ko nav iespējams iegādāties veikalā. Bet 17% respondentu ir pārliecinājušies, ka iepirkšanās e-veikalos ir ērtāka, bet katrs desmitais, ka iepirkšanās internetā ir ātrāka nekā tradicionālajos veikalos. Uz jautājumu par ziedošanas iespējām puse jeb 54% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju atzina, ka izmantotu iespēju un, tāpat kā iepērkoties veikalā, arī interneta veikalā ziedotu dažādiem labdarības projektiem. Aptaujā atklāts, ka katrs ceturtais jeb 24% Latvijas iedzīvotāju ne tikai svētku laikā, bet kopumā ikdienā interneta veikalā iepērkas vismaz reizi mēnesī. 5% respondentu e-veikala pakalpojumus izmanto katru nedēļu, bet 23% aptaujāto – vismaz reizi trīs mēnešos. Savukārt katrs desmitais jeb 11% aptaujāto atklāj, ka interneta veikalos vispār neiepērkas. Latvijas iedzīvotāji atzīst, ka dāvanu un ikdienas preču iegādei visbiežāk izmanto tādus Latvijas un ārzemju interneta veikalus vai izsoļu vietas kā “ebay.com” – 38%, “220.lv” – 31%, “xnet.lv” – 17% un “e-maxima.lv” – 11%. Kā populāri tiek minēti arī kolektīvās iepirkšanās portāli, kā arī “sportdirect.com”, “oriflame.lv” un “pirkumins.lv”. Respondenti norāda, ka interneta vidē visbiežāk iegādājas apģērbu un aksesuārus – 45%, sadzīves tehniku – 35%, dāvanas tuviniekiem – 34%, dažādus skaistumkopšanas līdzekļus – 32%, kā arī video un audio tehniku – 23%. Katrs piektais aptaujātais visbiežāk interneta veikalos iegādājas preces bērniem un zīdaiņiem, bet katrs desmitais – pārtiku svētku galdam un ikdienas maltītēm. Savukārt, atbildot uz jautājumu par precēm, kuras nekad neiegādātos internetā, aptaujas dalībnieki visbiežāk norādījuši celtniecības preces – 18% un mēbeles – 15%. Iepērkoties interneta veikalos, vairāk nekā puse jeb 57% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju vienā iepirkšanās reizē iztērē no pieciem līdz 25 latiem. Bet teju katrs piektais jeb 17% respondentu atzīst, ka interneta veikalos visbiežāk veic pirkumus 26 līdz 45 latu apmērā. Tajā pašā laikā katrs trešais jeb 32% atklāj, ka izvēlas tieši tos interneta veikalus, kuros preces nopērkamas par viszemāko cenu. Gandrīz katrs ceturtais jeb 23% respondentu izvēlas naudu tērēt tieši Latvijas interneta veikalos, taču gandrīz katrs piektais jeb 18% aptaujāto – tajos interneta veikalos, kuros tiek piedāvāta preču bezmaksas piegāde. “Maxima” iedzīvotāju aptauja veikta no 17.novembra līdz 27.novembrim, tajā piedalījušies 1023 respondenti.
Aptauja: 70% iedzīvotāju Ziemassvētku dāvanas plāno pirkt internetā
12:26
29.11.2012