Lielākajai daļai jeb 97% ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem ir vismaz viena lojalitātes vai atlaižu karte, kura tiek izmantota ikdienā, un tikai 3% ikdienā neizmanto lojalitātes vai atlaižu kartes, liecina tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS veiktā pētījuma rezultāti.Pētījuma rezultāti liecina, ka visbiežāk izplatītas ir to pakalpojumu lojalitātes vai atlaižu kartes, kuri ikdienā tiek izmantoti visbiežāk, – 94% tā ir pārtika un ikdienas preces, 69% – būvmateriāli, 57% – aptiekas, 51% – degvielas uzpildes staciju lojalitātes vai atlaižu kartes. Trešdaļai jeb 33% ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 55 gadiem ir kāda no lojalitātes vai atlaižu kartēm sabiedriskajā ēdināšanā, savukārt 31% – apģērbu, apavu veikalos, bet 30% – kāda no tirdzniecības centru lojalitātes kartēm. TNS veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka vidēji viena ekonomiski aktīvā Latvijas iedzīvotāja vecumā no 18 līdz 55 gadiem maciņā ir sešas atlaižu un lojalitātes kartes, kuras tiek lietotas ikdienā vai gadījumos, kad nepieciešams iegādāties konkrētās preces un pakalpojumus. TNS sabiedrības uzvedības pētījumu eksperte Revita Logina, komentējot rezultātus, teica, ka salīdzinoši visbiežāk ekonomiski aktīvie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 55 gadiem ikdienā izmanto “Maxima” un “Rimi” klientu kartes. “Interesants ir fakts, ka vairāk nekā pusei ir gan “Rimi”, gan “Maxima” karte. “Rimi” karti salīdzinoši biežāk atradīsim rīdzinieka maciņā, savukārt “Maxima” kartes īpašniece salīdzinoši biežāk ir sieviete,” atzīmēja Logina. Kopumā pārtikas un ikdienas preču veikalu kartes salīdzinoši biežāk izmanto sievietes. Tāpat sieviešu maciņos biežāk atrodamas un tiek izmantotas apģērbu, apavu un aptieku lojalitātes vai atlaižu kartes. Savukārt vīrieši salīdzinoši biežāk ikdienā lieto degvielas uzpildes staciju kartes. Gados jaunāki cilvēki vecumā no 18 līdz 29 gadiem salīdzinoši biežāk izmanto lojalitātes vai atlaižu kartes kādā no sabiedriskās ēdināšanas vietām. Ņemot vērā pakalpojumu sniedzēju izplatību Latvijā, salīdzinoši vairāk lojalitātes vai atlaižu kartes izmanto pilsētnieki, it īpaši – Rīgas un Pierīgas iedzīvotāji, bet mazāk – laukos dzīvojošie. Pētījumu aģentūra TNS pētījumu veica laikā no 2012.gada 21. līdz 23.novembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 650 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
Pētījums: 97% iedzīvotāju ir vismaz viena lojalitātes vai atlaižu karte
13:22
25.02.2013