Pirmdiena, 15. decembris
Auseklis, Gaisma
weather-icon
+1° C, vējš 3.4 m/s, D-DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Bagātie arī raud

Zaudējumi līdz pat 7000 latu un simtiem satiksmes negadījumu bedraino brauktuvju dēļ – tāda ir šī gada bilance. Speciālisti uzskata, ka nekas uz labo pusi nemainīsies līdz aprīļa vidum.Šī ziema sagrāvusi mītu, ka pa Latvijas ceļiem vislabāk braukt ar apvidus auto. «Regulāri pārvietojoties ar džipu pa Rīgas ielu, skaidrs ir viens – pēc pusgada autiņš būs jāremontē,» atzīst autoservisa «V+V» direktors Valdis Vilks.Daudz dārgākLai noskaidrotu, vai Latvijas bedrainajiem ceļiem apvidus auto ir vispiemērotākais spēkrats, apdrošināšanas sabiedrības «Balta» eksperti analizēja 2012. un 2013. gada statistiku. Salīdzinot kopējos apdrošināto auto datus, mīts neapstiprinājās. Apvidus klases auto nedaudz retāk cieš no bedru radītajiem bojājumiem, taču remonta izmaksas pēc šādiem negadījumiem ir stipri lielākas nekā citiem auto. «Toyota Land Cruiser», BMW X5 un «Volkswagen Touareg» remonta izmaksas pēc iebraukšanas bedrē ir teju piecas reizes lielākas nekā citu klašu braucamrīkiem.Šo informāciju apstiprināja Valdis Vilks: «Lūst visas mašīnas, bet džipa remonts ir tas pats, kas remontēt divus auto – priekšējais un aizmugurējais tilts ir velkošais, uzbūve – sarežģītāka. Prāvu naudu mak-sā ne tikai detaļas, pēc 2000. gada ražotajiem džipiem arī remontdarbi ir ļoti dārgi.»Sadragā autoPar rekordistu nesen kļuvis kompaktais apvidus auto «Volkswagen Tiguan». Kādā bedrē Cēsīs mašīnai tika bojātas dzinēja stiprinājuma vietas, tāpēc bija jāmaina motora bloks un galva, transportlīdzekļa priekšējās daļas remontā ieguldīti lieli līdzekļi. Kopumā remontam iztērēti septiņi tūkstoši latu.Sabiedrības «Balta» speciālistu apkopotie dati liecina, ka visbiežāk pēc iebraukšanas bedrē tiek sabojāti lielo klašu spēkrati – «Audi A6», BMW piektās sērijas modeļi, «Volvo V70», luksusklases transporta līdzekļi – «Mercedes Benz» S sērijas modeļi, BMW septītās sērijas un «Lexus» LS sērijas modeļu spēkrati. Vislielākie zaudējumi parasti tiek nodarīti sporta klases auto. Dažos gadījumos tie ir sasnieguši pat 2400 latu. Savukārt kompaktklases auto – «Volkswagen Passat», BMW trešās sērijas modeļu, «Toyota Avensis» – vidējās remonta izmaksas šādos negadījumos ir gandrīz piecas reizes mazākas.«Visuzmanīgākiem uz Latvijas ceļiem jābūt lielās klases un luksusklases auto īpašniekiem. Viņu auto parasti ir aprīkoti ar iespaidīgākiem diskiem un zemāka profila riepām, kas nozīmē arī lielāku negadījuma iespējamību, iebraucot bedrē,» skaidro «Baltas» transporta apdrošināšanas eksperts Krišjānis Caune.Aprīlī būs jaunas bedres«Pērn no 1. līdz 14. februārim saņēmām tikai divus pieteikumus par negadījumiem, kas radušies bedru un nekvalitatīva ceļa seguma dēļ. Šogad to bija 25 reizes vairāk,» informē «Baltas» atlīdzību direktors Ingus Savickis. Lielo negadījumu skaitu radīja nepastāvīgie laikapstākļi. Iespējams, problēmas turpināsies arī aprīlī, kad zeme sāks atkust. Tas, cik lielā mērā tiks bojāti ceļi, būs atkarīgs no diennakts temperatūras svārstībām.Automobiļu īpašnieki nesteidz mainīt ziemas riepas pret vasaras. «Daži to ir izdarījuši, bet vairākums, novērtējot laikapstākļus, nesteidz to darīt,» stāsta SIA «Eva Autonams» veikala vadītājs Guntis Bukovskis. Viņš uzskata, ka nepieciešams sagaidīt, kad diennakts vidējā temperatūra būs vismaz +5 grādi. Pēc pašreizējām prognozēm, šāds laiks gaidāms aprīļa vidū vai otrajā pusē.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.