Satiksmes ministrija (SM) pauž neizpratni par reģionālo pārvadātāju prasību nomainīt ministrijas amatpersonas.
Kā biznesa portālam “Nozare.lv” norāda ministrijā, reģionālo
pārvadājumu maršrutu plānošanu, līgumu slēgšanu ar pārvadātājiem un to
uzraudzību nodrošina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas pārraudzībā esošie plānošanas reģioni.
Tieši SM, izprotot
dažu reģionālo pārvadātāju finansiālās grūtības, gada sākumā veica
finanšu līdzekļu pārcelšanu no gada pēdējā ceturkšņa uz gada otro
ceturksni. Ministrijā uzsver, ka tas tika veikts pēc plānošanas reģionu
(un pārvadātāju) lūguma – SM piešķirtā finansējuma ietvaros.
SM atkārtoti norāda, ka ir rosinājusi mainīt pastāvošo kārtību un
pārņemt vietējo pārvadājumu pasūtījumu veikšanu, tomēr līdz šim brīdim
iesaistītās institūcijas nav piekritušas sistēmas maiņai. Tādējādi tiek
kavēts īstenot vispārīgu sabiedriskā transporta pakalpojumu nozares
attīstību, kuras uzdevums būtu nodrošināt kvalitatīvus un sabiedrībai
pieejamus sabiedriskā transporta pakalpojumus atbilstoši likumā “Par
valsts budžetu 2013.gadam” paredzētajam finansējumam.
SM pakļautībā esošā Autotransporta direkcija (ATD) kā atbildīgā
institūcija par pasažieru pārvadājumiem tiekas un arī tuvākajā laikā
plāno rīkot visu ieinteresēto pušu, tai skaitā reģionālo vietējo
pārvadātāju un plānošanas reģionu pārstāvju tikšanos, kurā piedalīsies
ar SM pārstāvji.
Kā ziņots, Latvijas vietējie reģionālie pārvadātāji pieprasa visām
atbildīgajām pusēm līdz 25.septembrim sēsties pie apaļā galda un atrast
risinājumu situācijai. Ja jautājumi no amatpersonu puses netiks
risināti, jau 26.septembrī kopā ar Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un
transporta darbinieku arodbiedrību (LAKRA) tiek plānots pikets pie
Ministru kabineta un iesniegtas konkrētas prasības.
Kā viena no prasībām būs amatpersonu nomaiņa un konkrēti SM
Autosatiksmes departamenta direktora Andra Lubāna nomaiņa, jo viņš
netiekot galā ar Autotransporta direkciju, par kuras darbu tieši ir
atbildīga SM un kura problēmas nerisinot.
Kā iepriekš biznesa portālam “Nozare.lv” skaidroja LARPA, nesaņemot pilnu samaksu par padarīto darbu, Vidzemes un Zemgales
pārvadātāji ir novesti tuvu bankrotam un nevar veikt saimniecisko
darbību pilnā apmērā. Lai atrisinātu jautājumu par pārvadājumu turpmāku
nodrošināšanu vietējos reģionālajos pārvadājumos, esot nepieciešams
steidzami iedalīt trūkstošos finanšu līdzekļus, lai ar vietējiem
reģionālajiem pārvadātājiem norēķinātos par 2013.gadā veiktiem darbiem
pilnā apmērā.
Precīzi vēl nav aprēķinātas trūkstošās izmaksas, taču tiek lēsts, ka
kopējie trūkstošie finanšu līdzekļi 2013.gadam varētu būt ap diviem
miljoniem latu.