Lai uzlabotu mopēdu vadītāju praktiskās zināšanas, prasmes un
iemaņas, tiks ieviesta prasība šiem vadītājiem kārtot vadīšanas
eksāmenu, to paredz šodien valsts sekretāru sanāksmē (VSS) izsludinātie
grozījumi Ministru kabineta noteikumos.
Mopēdu vadītāju vadīšanas eksāmenam būs divas daļas –
transportlīdzekļa tehniskā pārbaude un figūru izpildes eksāmens laukumā.
Braukšanu ceļu satiksmē pagaidām nav paredzēts ieviest. Teorijas
eksāmens mopēdu vadītājiem būs jākārto kā līdz šim.
MK noteikumu projekts arī paredz izmaiņas vadīšanas eksāmena
vērtēšanas kārtībā, ieviešot “kompetences vērtēšanas” sistēmu, kas ir
uzskatāma par augstāka līmeņa vērtēšanas sistēmu.
Atšķirībā no iepriekšējas vērtēšanas kārtības vadīšanas eksāmena
vērtējums būs atkarīgs nevis no pieļautajām kļūdām, bet no kopējā
pretendenta snieguma. Tas dos iespēju novērtēt tādus svarīgus elementus
kā satiksmes situācijas izpratni, atbilstošu lēmumu pieņemšanu,
iekļaušanos satiksmes plūsmā, izturēšanos pret pārējiem satiksmes
dalībniekiem un citus.
Jaunā vērtēšanas sistēma attieksies uz visām transportlīdzekļu vadīšanas kategorijām.
Tāpat VSS izsludinātajā MK noteikumu projektā paredzēts pārņemt
Eiropas Komisijas direktīvas prasības attiecībā uz transportlīdzekļiem,
ar ko tiek pieņemti vadīšanas eksāmeni. Tiks arī precizēti vadītāja
apliecības kodi, kā arī radīta iespēja kārtot vadīšanas eksāmenu C, CE, D
vai DE kategorijas transportlīdzekļu vadītāja tiesību iegūšanai ar
transportlīdzekli ar automātisko pārnesumkārbu personām, kas pirms tam
ir nokārtojušas vadīšanas eksāmenu ar transportlīdzekli ar mehānisko
pārnesumkārbu (nenorādot vadītāja apliecībā ierobežojuma kodu, kas dod
tiesības vadīt tikai transportlīdzekļus ar automātisko pārnesumkārbu).
Lai MK noteikumu grozījumi stātos spēkā, tie būs jāapstiprina
valdībā, savukārt visus minētos grozījumus paredzēts ieviest no
2014.gada 1.janvāra.