Ceturtdiena, 18. decembris
Kristaps, Kristofers, Krists, Klinta, Kristers
weather-icon
+3° C, vējš 0.45 m/s, R-DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Lielākā daļa Baltijas iedzīvotāju pārtikai tērē līdz 50% ienākumu

Lielākā daļa Baltijas iedzīvotāju pārtikai tērē līdz pat 50% no
ģimenes ikmēneša ienākumiem, liecina pētījumu kompānijas “GfK” un
biznesa portāla “Nozare.lv” veiktais pētījums.

Kā skaidroja “GfK” Klientu un produktu attīstības direktore Ilze
Kronberga, pētījums apliecina – jo zemāki ir ienākumi, jo lielāka daļa
no tiem ir jāatvēl pamatvajadzību apmierināšanai un pirmās
nepieciešamības precēm, tajā skaitā pārtikai.

Saskaņā ar pētījumu Igaunijā un Lietuvā līdz pat 50% no ģimenes
ienākumiem pārtikai tērē 53% aptaujāto iedzīvotāju, savukārt Latvijā –
48%.

Savukārt tikai 25% no ģimenes ienākumiem pārtikai atvēl 22% Latvijas un Lietuvas, bet 18% – Igaunijas respondentu.

Tikmēr uz jautājumu, vai pārtikas iegādei atvēl līdz 75% ģimenes
ienākumu, apstiprinoši atbildēja 19% Latvijas, 18% – Igaunijas un 17% –
Lietuvas respondentu.

Tāpat pētījums liecina, ka nozīmīgākais kritērijs pārtikas iegādē
Baltijas iedzīvotājiem ir produkta kvalitāte, ko apliecināja 57%
respondentu. Kā nākamais kritērijs seko dažādas akcijas un produkta
svaigums, ko attiecīgi norādīja 47% un 40% iedzīvotāju.

Tāpat produktu iegādē svarīga ir zema cena (39%), iepriekšējā
pozitīva pieredze (32%), produkta sastāvs (22%) un veselīgums (19%).

Savukārt produkta iepakojums, citu cilvēku ieteikumi, kā arī produkta
zīmols un ekoloģiskā izcelsme nav starp svarīgākajiem izvēles
kritērijiem.

Pārliecība par savas valsts pārtikas kvalitāti visaugstākā ir
Igaunijā – divas trešdaļas igauņu uzskata, ka pārtika viņu valstī ir
pietiekami kvalitatīva, bet katrs ceturtais latvietis un lietuvietis
pārtiku savā valstī tomēr neuzskata par pietiekami kvalitatīvu.

Aģentūras LETA biznesa portāla “Nozare.lv” un “GfK” pētījums tika prezentēts LETA un “GfK” sadarbības partneriem.

Pētījums tika veikts 2013.gada nogalē, interneta vidē aptaujājot 814
respondentus Latvijā vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Papildus izmantoti
citu “GfK” iepriekš veiktu pētījumu (Omnibuss, pētījumi interneta vidē)
dati.

“GfK Custom Research Baltic” ir starptautisks ”GfK” grupas
uzņēmums, kura galvenās darbības sfēras ir tirgus un socioloģisko
pētījuma veikšana (datu vākšana, apstrāde, analīze un konsultācijas)
Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.