Uz autoceļa “Via Baltica” sāks uzstādīt mainīgās elektroniskās
ceļazīmes un citu ceļa aprīkojumu, aģentūru LETA informēja VAS “Latvijas
valsts ceļi” (LVC) pārstāvji.
Elektronisko ceļa aprīkojumu uz “Via Baltica” plānots uzstādīt līdz šā gada rudenim.
“Via Baltica” ar ceļa inteliģentajām transporta sistēmām (ITS)
aprīkos pilnsabiedrība “Fima Group”. Noslēgtais līgums nosaka, ka
uzņēmums nodrošinās ITS elementu projektēšanu, uzstādīšanu un līgumā
ietverto esošo instalāciju modernizēšanu. Līguma summa ir 954 690 eiro.
Uz šosejas tiks uzstādītas 13 mainīgas informācijas ceļa zīmes un
modernizēti desmit esošie luksofori, lai gaismas tiktu pārslēgtas
atbilstoši reālai satiksmes situācijai. Tāpat tiks uzstādītas četras
jaunas laika apstākļu stacijas un modernizētas astoņas esošās, kā arī
izveidoti satiksmes reāllaika videonovērošanas un negadījumu novēršanas
risinājumi divos satiksmes mezglos.
ITS objekti tiks uzstādīti un modernizēti uz Bauskas un Ainažu
šosejām, kā arī uz Rīgas apvedceļa, kas ir starptautiskas nozīmes
maršruts E67 vai “Via Baltica”. Elektroniskās ceļazīmes nebūs uz balta
fona, kā tas ir ierasts, un tajās attēlotā informācija būs mainīga,
proti, apledojuma gadījumā zīmes informēs par slidenu ceļu, taču citā
brīdī tās ziņos par stipru sānvēju vai maksimālā ātruma izmaiņām. Šīm
ceļazīmēm būs tāds pats spēks kā ierastajām, skaidroja LVC.
Šis modernizācijas projekts tiek realizēts Eiropas Reģionālās
attīstības fonda (ERAF) pārrobežu sadarbības programmas “Interreg
Central Baltic” ietvaros. Vadošais partneris ir LVC, un projekts tiek
īstenots sadarbībā ar Igaunijas ceļu administrāciju.
ITS elementus paredzēts uzstādīt uz “Via Baltica” gan Latvijā, gan
Igaunijā, posmā Tallina-Rīga-Bauska-Lietuvas robeža. Projekta kopējās
izmaksas ir 2,5 miljoni eiro, no tiem 85% ir ERAF līdzfinansējums.
Latvijai pieejamais finansējums ir 1,4 miljoni eiro, no kuriem 1,2
miljoni ir ERAF līdzfinansējums.