Otrdiena, 9. decembris
Gunārs, Vladimirs, Gunis
weather-icon
+2° C, vējš 0.89 m/s, DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Attālinātās mācīšanās modelis nav svešs

Pirmās attālināto mācību dienas Skaistkalnes vidusskolā ir noritējušas veiksmīgi. Process tiek organizēts, visiem savstarpēji sadarbojoties – gan pedagogiem, skolēniem un vecākiem, gan skolotājiem savā starpā, ar kolēģiem daloties pieredzē, vērojumos, sniedzot cits citam rekomendācijas.

Būtībā vairumam Skaistkalnes vidusskolas pedagogu, skolēnu un arī vecāku pašreizējais attālinātās mācīšanās procesa organizācijas modelis nav svešs. Jau sen līdztekus ikdienas mācību un audzināšanas darbam klātienē tiek izmantotas mācību platformas uzdevumi.lv, soma.lv un citas, jau sen lietotnē «WhatsApp» ir izveidotas mācību priekšmetu grupas, kurās skolotāji un skolēni veiksmīgi komunicē ikdienā arī ārpus stundām, kopīgi risinot neskaidros mācību tēmu uzdevumus un nodrošinot savstarpējo informācijas apmaiņu. Jau sen mācību tēmu satura apguvei tiek izmantoti video un audio materiāli, tādējādi nodrošinot gan jaunu zināšanu, iemaņu un prasmju apguves dažādošanu, gan mācību tēmu satura nostiprināšanu.

Bez īpašiem starpgadījumiem
Skaistkalnes vidusskolā jau brīvlaikā norisinājās intensīvs darbs savstarpējās komunikācijas ar skolēniem un vecākiem papildu nodrošināšanai, tika meklēti un atrasti optimālākie risinājumi informācijas apmaiņai ar katru skolēnu, pedagogu un vecākiem, tādēļ jau pirmajās attālināto mācību dienās izglītošanās process skolā ritēja mierīgi, produktīvi un bez īpašiem starpgadījumiem. Ja arī gadījās kāds misēklis, veiksmīgi visiem sadarbojoties un komunicējot, tas tika pārvarēts.

Skolotāji jau brīvlaika nedēļā izstrādāja gan papildu mācību materiālus, t. sk. video un audio materiālus, gan apzināja neskaitāmas tehnoloģiskās iespējas, lai pilnvērtīgi nodrošinātu mācību procesu attālināti. Izvērtējot pedagogu devumu, var viennozīmīgi apgalvot, ka vēlamais ir sasniegts – skolēniem un viņu vecākiem uzdotais ir skaidrs un saprotams, izklāsts ir pietiekams, lai bērni varētu patstāvīgi veikt dotos uzdevumus, konsultāciju un skaidrojumu platformas ir sasniedzamas un atgriezeniskās saites nodrošinājums – optimāls pašreizējai situācijai.

Lielu atbalstu sniedz vecāki
Protams, daudziem pie sava ikdienas ritma ir jāpiestrādā nedaudz vairāk, jāapgūst papildus tehnoloģisko risinājumu sniegtās iespējas, jāspēj kārtīgi un ar izpratni izlasīt skolotāju norādījumus un instrukcijas katra konkrētā darba veikšanai, tomēr pašlaik gan skolēni, gan pedagogi ir noskaņoti pozitīvi, mācību tēmu satura apguve norit optimālā režīmā, savstarpējā komunikācija ir veiksmīga, atgriezeniskā saite tiek nodrošināta pietiekamā līmenī, un kopumā visi – skolotāji, audzēkņi un viņu vecāki – attālinātam mācību darbam ir gatavi.

Nelielas problēmas pirmajās dienās radīja e-klase, bija aizķeršanās citās saziņas un interneta platformās, tomēr nekavējoties viss tika iespējami labi sakārtots, jo, jau iepriekš paredzot šādus īslaicīgus sarežģījumus, saziņa tika nodrošināta, izmantojot citas iespējas, un darbs turpinājās.

Lielu atbalstu sniedz arī skolēnu vecāki, kuriem jau laikus tika lūgts kopā ar bērnu izstrādāt dienas darba režīmu. Lielākā daļa vecāku veiksmīgi un pilnvērtīgi ir iesaistījušies attālināto mācību procesā, aktīvi sazinās ar priekšmetu skolotājiem un klašu audzinātājiem, sniedz atskaites par bērnu veikumu un mudina viņus patstāvīgam darbam. Protams, attālinātās mācīšanās organizācijā ir bažas par skolēniem, kuriem šāda atbalsta trūkst vecāku noslogotības vai nepietiekamu tehnoloģisko zināšanu dēļ, tomēr situācija tiek apzināta un iespēju robežās risināta.

Ir rīcības plāns
Skolēniem mājās ir izglītības ie-stādes sagādātas mācību grāmatas un citi materiāli, pedagogi nodrošina ar papildu mācību ma-teriāliem, līdzekļiem un regulārām attālinātām konsultācijām dažādās platformās, tomēr arī Skaistkalnes vidusskolā ir daži audzēkņi, kuriem tehnoloģiskais nodrošinājums mājās ir nepietiekams, lai pilnvērtīgi iesaistītos kopējā attālinātās mācīšanās procesā. Arī šādos gadījumos ir rīcības plāns, un tas jau pilnvērtīgi darbojas. Kamēr izglītības iestāde meklē risinājumus, lai skolēnus nodrošinātu ar pamata tehnoloģijām, pedagogi ir izstrādājuši individuālus mācību līdzekļus, un skola vismaz divas reizes nedēļā tos nogādā katram bērnam noteiktā laikā un vietā. Papildu konsultācijas šādos gadījumos tiek nodrošinātas atbilstīgi skolēna un viņa vecāku iespējām.

Kopumā vērtējot, attālinātais mācību darbs Skaistkalnes vidusskolā tiek īstenots plānotajā darba režīmā. Savstarpēji komunicējot, turpinot mācīt un mācīties, kā arī atbalstot citam citu, mācību process šajos neierastajos ap-stākļos būs pilnvērtīgs un tēmu saturs apgūts.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.