
Pensionārs Viktors no Iecavas puses pieteicis cīņu pārgalvīgiem šoferiem, kuri katru dienu, neprātīgi braucot pa Bauskas šoseju, apdraud ne tikai savu, bet arī citu satiksmes dalībnieku veselību un dzīvību. Diendienā pats brauc pa šo lielceļu un ar vairākiem video reģistratoriem iemūžina karstgalvjus, ziņo TV3 raidījums “Bez tabu”.
Pensionārs Viktors dzīvo uz riteņiem – lauka malā novietotā treilerī Iecavas pusē. Lai gan dzīve nav no vieglākajām, – nesūdzas, jo ir jumts virs galvas, ir arī savs auto, ar ko brauc uz darbu Rīgā. Sūdzas viņš par ko citu – par neprātīgiem šoferiem, kurus sastop pa ceļam, braucot pa Bauskas šoseju.
“Negribu nosisties!” saka sadusmots Viktors, kurš pieteicis “karu” pārgalvīgiem šoferiem. Viktors ar vairākiem video reģistratoriem fiksē citu šoferu ļoti bīstamu braukšanu. Demonstrējot ierakstus “Bez Tabu”, karstgalvjus iznes “slavas saulītē”.
Viktoram ir ļoti liela video ierakstu kolekcija. Braucot pa Bauskas šoseju, viņš iemūžinājis ātruma pārsniegšanu, bīstamu apdzīšanu un apsteigšanu pēdējā brīdī un vietās, kur tas nav atļauts. Kā liecina vīrieša iemūžinātais, grēko arī kravas spēkratu, kuru ir ļoti daudz uz Bauskas šosejas, šoferi, pat sabiedriskie pārvadātāji-autobusu šoferi.
“Es esmu bruņots, varētu aiziet izskaidroties ar viņiem. Tikai tā var “runāt” ar viņiem. Ja viņš dabūs purnā, varbūt otrreiz tā nebrauks! Esmu cienījams pensionārs, arī esmu nopircis kaut kādu grabažu [red.-norāda uz savu “Audi” spēkratu], pie kaut cik cienīgas dzīvības esmu ticis, mierīgi braucu uz saviem 90 km/h. Es gribu mierīgi braukt. Policijai mani ir jāaizsargā!” raidījumam saka Iecavas pensionārs.

Viktors stāsta, ka pats vienmēr brauc, kā pienākas – ne par lēnu, ne par ātru (atļautā braukšanas ātruma robežās). Tomēr tā dara vien retais, sašutis norāda taisnības cīnītājs. Video ierakstos redzams, ka daudzi šoferi traucas krietni ātrāk par Viktoru, iespiežas viņa un citu automašīnu “pēcpusē, daudzi pat taurē, tādējādi pieprasot pavākties uz nomales, lai patrauktos garām. Viktors gan bieži un spītīgi nelaiž “skrējējus”.
Aplūkojot Viktora iemūžinātos video, “Drošas braukšanas skolas” vadītājs Jānis Vanks piekrīt – uz Bauskas šosejas “notiek bardaks”. Arī pats tur novērojis pārgalvību. “Ja ir zīme “90 km/h”, ir jābūt tādam ātrumam. Pie mums pieņemts braukt ar +10 un vairāk km/h – tā ir nenormāla “norma”,”- tā Vanks.
Tāpat satiksmes eksperts Vanks norāda – ne visai normāla ir “skrējēju” loģika, ka citiem šoferiem ir pienākums pabīdīties uz nomales, pat kur tas nav atļauts, lai palaistu garām citus.
“Ja pabrauc malā palaist vienu, bet pēkšķi sāk braukt garām vesela kolonna, var būt visādi. Tajā nomalē var būt, piemēram, apturēts kāds transportlīdzeklis, var braukt velosipēdists, var iet gājējs. Var būt vieta, kur mainās horizontālais apzīmējums un vairs nevar turpināt tur braukt. Var būt diezgan grūti tikt atpakaļ joslā,” teic Jānis Vanks “Drošas braukšanas skolas” vadītājs.


Notiekošais uz Bauskas šosejas ir viens no satiksmes rūpju bērniem, atzīst Valsts policijā (VP). Trīs gadu ar asti laikā uz šosejas A-7 reģistrēti 259 ceļu satiksmes negadījumi, kuros ievainoti 93 cilvēki, bojāgājuši – 7, liecina likumsargu statistika.
Ņemot vērā mūsu [VP] kapacitāti, mēs tur nevaram atrasties visu diennakti, bet šim ceļam pievēršam uzmanību. Šī šoseja ir viena no prioritārajām, uz kuras šogad paredzēts uzstādīt vidējā ātruma kontroles radaru.
Juris Jančevskis
VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks
Tāpat VP informē, ka tiekot izskatītas iespējas uzstādīt uz ceļiem Latvijā arī citas mūsdienīgas kontroles iekārtas, piemēram, tādu, kas kontrolē distances ievērošanu starp spēkratiem.