
Mežotnes pagasta Strēlniekus no A7 šosejas šķir vien pieci kilometri, kas trīs gadalaikos no četriem ir gandrīz neizbraucami. Garozas un Strēlnieku ciemata iedzīvotāji jūtas aizmirsti, šejienieši nesaskata ne valsts, ne pašvaldības interesi situācijas uzlabošanā.
“Kad iepriekšējā atkusnī brauktuve bija nožuvusi un varētu greiderēt, bet neviens to nedarīja. Bedres no vienas vietas ar asām malām, automašīnas tiek lauztas katru dienu. Tagad ir vēl ir sniegs, bet iedobes tāpat laužas uz āru. Neviens neseko līdzi, ko nodara smagie, kas diezgan regulāri kursē pa šiem ceļiem. Pirms nedēļas uz Dāliņu ceļa šķeldotāji vairākas dienas bendēja brauktuvi ar pilnajiem auto. Pavasara šķīdonis vēl priekšā. Brīnās, ka cilvēki mūk no laukiem projām. Kā tad nelaidīsies prom, ja viņi ir pilnīgi pamesti. Cilvēki katru gadu fotografē, uzņem video rullīšus, laiž feisbukā, bet neviens nereaģē, nekas nemainās.
Kāpēc, piemēram, tāds attāls stūrītis novadā kā Svitene ir ticis pie asfalta? No Bauskas – Elejas šosejas tur bija stipri vairāk asfaltējamo kilometru, kā no mums (Garozas un Strēlnieka) līdz Rīgas – Bauskas šosejas Dāliņu pieturai, kur ir vien pieci kilometri. Ļoti gribētu Bauskas novada domes priekšsēdētāja Aivara Okmaņa izsmeļošo komentāru, kad sekos šīs problēmas risinājums?! Nav vajadzīga tukša salmu kulšana, ka prioritāšu ir daudz, bet naudas maz! Esam vēlētāji un gribam detalizētu skaidrojumu,” norūpējusies ir Mežotnes pagasta iedzīvotāja.
Bauskas novada domes sabiedrisko attiecību nodaļā apliecināja, ka Garozas un Strēlnieku ciema iedzīvotāji noteikti nav aizmirsti.
Pašvaldība uzskaita ieguldījumus šajās teritorijās. Strēlnieku ciemā atrodas Mežotnes pagasta vienīgais kultūras centrs – pašvaldības daudzfunkcionālais centrs “Strēlnieki”, kurā vietvara pēdējos gados ir ieguldījusi ievērojamus finanšu resursus (vairāk kā 73 000 eiro), lai to atjaunotu un uzturētu un tajā tiek organizēti gan kultūras, gan sporta pasākumi.
Garozas ciemā (vienā no retajām apdzīvotām vietām Bauskas apvienībā) daudzdzīvokļu mājās tiek nodrošināta pašvaldības organizēta centralizētā siltumapgāde, savukārt 2018. gadā atjaunots Garozas muižas parks, kurā investēti vairāk nekā 100 000 eiro.
Pašvaldībā atzīmē, ka ceļš uz šiem ciemiem V1037 “Lāči–Garoza-Dāliņi” ir valsts nozīmes autoceļš, kuru “Latvijas autoceļu uzturētājs” uztur atbilstoši tā uzturēšanas klasei un pieejamajam finansējumam, un pašvaldībai nav lielu iespēju šos apstākļus ietekmēt.
“Atsaucoties uz pieminēto “attālo stūrīti Svitene”, informējam, ka Svitenes pagasts ir viens no Bauskas novada 18 pagastiem ar pagasta centru Svitenē. Autoceļa rekonstrukcija no Svitenes uz Pilsrundāli tika veikta pēc teritoriālās reformas 2009. gadā, apvienojoties trim pagastiem – Rundāles, Svitenes un Viesturu, lai nodrošinātu nokļūšanu pa asfaltētu ceļu no novada centra Pilsrundālē, Rundāles pagastā uz apvienoto pagastu centriem. Salīdzinājumam var minēt, ka uz Mežotnes pagasta centru – Mežotni arī ir asfaltēts ceļš V1035 “Bauska–Mežotne–Bērzu skola”, kura atjaunošana tika veikta 2023. gadā,” skaidroja Bauskas novada domē.
Bauskas novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis vienmēr ir atvērts diskusijai ar novada iedzīvotājiem, lai izrunātu sasāpējušās problēmas un sniegtu atbildes uz jautājumiem. Pašvaldība aicina pieteikt tikšanos, zvanot pa tālruni +371 63962149, lai Bauskas novada domes priekšsēdētājs varētu ieplānot dalību kopīgā klātienes sarunā ar iedzīvotājiem Mežotnes pagasta ciemos.
Uzņēmumā “Latvijas Valsts ceļi” norādīja, ka, ņemot vērā nepietiekamo autoceļu nozares finansējumu, valsts reģionālo un vietējo autoceļu būvniecības stratēģijā līdz 2027. gadam valsts vietējiem autoceļiem tiek izvirzīta prioritāte – vietējās sasniedzamības uzlabošana, ar mērķi līdz 2027. gadam no katras apdzīvotas vietas, kurā atrodas pagasta pārvalde, uz novada centru nodrošināt iespēju nokļūt pa autoceļu ar labā stāvoklī esošu melno segumu.
“Valsts vietējais autoceļš Lāči-Garoza-Dāliņi (V1037) nesavieno pagasta pārvaldi ar novada centru, tāpēc šobrīd autoceļa atjaunošana vai pārbūve autoceļu nozarei pieejamā finansējuma ietvaros netiek plānota.
Kad būs nodrošināta iespēja no visām apdzīvotām vietām, kurās atrodas pagastu pārvaldes, nokļūt līdz novada centriem pa autoceļiem ar saistīto segumu, tiks izvērtēta iespēja saistīto segumu ieklāt arī citos valsts vietējo autoceļu posmos. Šobrīd ceļam tiek veikta ikdienas uzturēšana atbilstoši noteiktajai uzturēšanas klasei,” paziņoja uzņēmumā “Latvijas Valsts ceļi”.