No otrdienas, 23. maija, tiek ieviestas pārmaiņas satiksmes organizācijā uz Bauskas šosejas (A7) aiz Ķekavas, kur notiek Ķekavas apvedceļa un Bauskas šosejas divlīmeņu krustojuma izbūve, «Bauskas Dzīvi» informē VAS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) komunikācijas daļa.
Satiksme no līdzšinējā apbraucamā ceļa būs novirzīta uz topošā Ķekavas apvedceļa posmu, ātruma ierobežojums apbraukšanas posmā 50 un 30 km/h (skat. kartē). LVC aicina autovadītājus pievērst uzmanību izmaiņām satiksmes organizācijā, braukt uzmanīgi un ievērot ātruma ierobežojumus.
Kā jau vēstīts iepriekš, Ķekavas apvedceļš ir Baltijas valstīs pirmais vērienīgais publiskās un privātās partnerības (PPP) projekts ceļu būvniecībā pēc principa «projektē/būvē/finansē/uzturi». Privātais partneris nodrošina gan projektēšanu, gan būvniecību, gan finanšu piesaisti un ceļa uzturēšanu 23 gadu laikā. Ķekavas apvedceļa gadījumā privātais partneris ir AS «Kekava ABT» un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, betbūvuzraudzību nodrošina SIA «Firma L4». Būvdarbus plānots pabeigt līdz 2023. gada beigām, savukārt ceļa uzturēšanu privātais partneris veiks vēl 20 gadus pēc būvdarbu pabeigšanas, līdz ar ko visa PPP projekta pabeigšana plānota 2043. gadā.
Bauskas šosejas (A7) posms Rīga–Ķekava ir viens no noslogotākajiem ceļiem Latvijā, satiksmes intensitātei sasniedzot vidēji 17 000 automašīnu diennaktī, bet atsevišķos ceļa posmos pat 25 278 vienību, turklāt tas šķērso blīvi apdzīvoto Ķekavas ciemu. Kravas transporta satiksmes intensitāte šajā posmā jau trīs reizes pārsniedz limitu. Bauskas šoseja ir vienīgais valsts galvenais ceļš, kas iebraukšanai un izbraukšanai no Rīgas ir ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā, skaidro LVC.
Izmantoti LVC publicitātes attēli.
Tas, ka šī šoseja šķērso vēl blīvāk apdzīvoto Bauskas pilsētu, gan nevienu nekustina.
Nu neviens ar fūri nekad nebrauks bez vajadzības uz to rīgu, atpūtnieki arī brauc jau no Iecavas uz Kurzemes jūrmalu uz Vidzemes krastu visu slodzi paņem Salaspils,Salacgrīva. Bauskai tie 17000 caurbrauc 5-6 stundās. Jau sen varēja Bauskai izbūvēt apvedceļu ja gribētu!
Vajadzēja arī Bauskai apkārt bet tas mans viedoklis paldies
labāk kādu veloceliņu līdz Saulainei, vēlams par miljoniem pieciem…. Protams, būvniecību uzticēt to Vionai. Bet bez jokiem, ja miljoni, pat miljardi nebūtu izpļekarēti dēļ kādu iegribām un lielākoties savtīgiem nolūkiem, tad ne jau tikai Bauskai apvedceļš būtu izbūvēts, bet arī Latvija necīnītos par pēdējām vietām Eiropā no kuras bēg pat āfrikāņu bēgļi