Pērkot «Staburadzes» iecienītās tortes, cepumu izlases, «Vetas» liķierus, daudzveidīgo «Kaijas» un citu zivju konservu ražotāju produkciju, katrs vismaz reizi ir sastapies ar poligrāfijas firmas SIA «Tipo Print» darbu.
Pērkot «Staburadzes» iecienītās tortes, cepumu izlases, «Vetas» liķierus, daudzveidīgo «Kaijas» un citu zivju konservu ražotāju produkciju, katrs vismaz reizi ir sastapies ar poligrāfijas firmas SIA «Tipo Print» darbu. Tikai retais zina, ka glītās iesaiņojuma kārbas, alus un zivju konservu izteiksmīgās etiķetes tapušas Bauskā.
Sāka ar vimpelīšiem
Pirms apmēram desmit gadiem divi baušķenieki – Arnis Indriks un Aļģis Mašals – pašdarbnieciskā veidā sāka nodarboties ar vimpelīšu ražošanu. Pieprasījums pārsniedza piedāvājumu, darbs «gāja no rokas». Nesteidzoties tērēt nopelnīto, Arnis un Aļģis sakrāja kapitālu nopietnākas uzņēmējdarbības uzsākšanai.
Rīgā darbojas firmas dizaina birojs, kur strādā mākslinieki, maketētājs un sekretāre. Tā atvēršana uzlabojusi sadarbību ar pasūtītājiem visā Latvijā, jo uzņēmējiem ir izdevīgāk braukt uz Rīgu. Savukārt gatavo produkciju tipogrāfija pasūtītājam piegādā ar savu transportu.
Iegūta ārzemnieku uzticība
Šīs tipogrāfijas vārdu tagad pazīst pasūtītāji Latvijā, Lietuvā, Krievijā. Bez sadarbības ar pārtikas ražotājiem «Tipo Print» izgatavo arī bukletus, vizītkartes, reklāmas materiālus, sarīkojumu programmas, mākslinieciski veidotas ieejas biļetes. Kopš pagājušā gada sadarbībā ar firmu «Puse Plus» Bauskā drukā arī elegantas apsveikuma kartītes. Tāpēc apgūta jauna tehnoloģija – ultravioletā lakošana.
Klusajā Pilskalna ielā starp savrupmājām uzcelta mūsdienīga spiestuve, kurā pastāvīgi nodarbināti ap 40 cilvēku. Ir gaišas darba un atpūtas telpas. Ritms saspringts un nesaudzīgs – ja klients gaida pasūtījumu, kalendārā un pulkstenī «Tipo Print» strādājošie neskatās. Tādu pašu skarbu ikdienas režīmu sev izvēlējušies arī abi darba devēji. Varbūt tāpēc šejienieši savulaik bija pirmie Latvijā, kam sadarbības programmā ar uzņēmējiem Baltijā somu dīleri riskēja pārdot jaudīgo vācu iespiedmašīnu «Man Roland», kuras jauda ir 12000 lokšņu (52×74 cm) stundā. Lai tiktu pie iespiedmašīnas «Polly», izmantoti līzinga pakalpojumi.
Pēta konkurentu praksi
Firmas «Tipo Print» direktors Aļģis Mašals un tehniskais direktors Arnis Indriks uzsver, ka poligrāfijas tirgus Latvijā ir pārpildīts, iekļūt un nostiprināties tajā var tikai nemitīgi pētot konkurentu praksi, sekojot cenām, uzlabojot kvalitāti, paātrinot izpildes termiņus. Pēdējo divu gadu laikā «Tipo Print» aktīvi piedalījusies dažādās poligrāfijas darbu un dizaina izstādēs Rīgā, Viļņā, Kaļiņingradā, rādot savu produkciju, informējot par tipogrāfijas iespējām. Skatēs gūtie kontakti palīdzējuši piesaistīt jaunus pasūtītājus. Klientiem, kuri sūrojas par izmaksām, jāzina, ka, pasūtot izstrādājumu 100 eksemplāru tirāžā, dizaina izstrādes tehniskās izmaksas ir gandrīz tādas pašas kā izgatavojot 100000 eksemplāru. Ja nepieciešams, «Tipo Print» var drukāt arī laikrakstus, vienīgi grāmatu iespiešana pagaidām esot neapgūts lauciņš.