Lietuvā, Nidā, ir tikpat liela «Maxima» kā Bauskā, taču tur darbojas pašapkalpošanās kases, tās ir arī citās Lietuvas mazpilsētās. Latvijā šādas kases ir tikai lielajās pilsētās. Kad Bauskas un Iecavas «Maximas» veikalos varētu ieviest modernās pašapkalpošanās kases?
– SIA «Maxima Latvija» komunikācijas vadītājs Jānis Beseris skaidro, ka, ievērojot tirgus tendences un domājot par patērētāju ērtībām, uzņēmums pirmās pašapkalpošanās kases ieviesa 2009. gadā vienā veikalā Rīgā, intensīvāk pašapkalpošanās kasu tīklu uzņēmums sāka attīstīt 2015. un 2016. gadā. J. Beseris uzsver, ka pašapkalpošanās kases ir 13 veikalos Rīgā, Liepājā, Jelgavā, Ogrē, Jūrmalā un Rēzeknē.
«Šogad plānojam paplašināt pašapkalpošanās kasu tīklu ne tikai galvaspilsētā, bet arī reģionos. Tās sāksim ieviest arī mazāka formāta veikalos jeb «Maxima X» tirgotavās. Iepriekšējos gados šādas kases uzstādītas tikai «Maxima XXX» un «Maxima XX» veikalos,» atklāj
J. Beseris. Daudzviet pašapkalpošanās kases nav iespējams izvietot, jo trūkst platības. Konkrētus termiņus, kad tieši Bauskā un Iecavā ieviesīs pašapkalpošanās kases, Jānis Beseris atturējās nosaukt.
Vai tas ir normāli, ka joprojām pa pastu nav pienākuši Ziemassvētku, Jaungada dāvanām domātie sūtījumi? Pasūtījumu noformēju novembrī, bet līdz šim neesmu saņēmis. Viena paka pienāca pirms dažām dienām, tur bija Ziemassvētkiem domātie rotājumi, kas nu būs noderīgi vien nākamgad.
– A/s «Latvijas Pasts» pārstāve Gundega Vārpa laikrakstam apstiprināja, ka «Latvijas Pasts» jo-projām no ārvalstīm saņem sūtījumus, kas noformēti pat pirms Ziemassvētkiem. G. Vārpa skaidro, ka tas saistīts ar e-komercijas sūtījumu lielo apjomu, kas rada šo sūtījumu sastrēgumus to pārsūtīšanas ceļos un lidostās. Decembrī sūtījumu ceļš paildzinās vēl vairāk, jo pieaug visu veidu pārvadājumu apjoms, sūtījumi pat Eiropas robežās mēdz ceļot ne tikai ar avio, bet arī sauszemes transportu. Arī «Latvijas Pasts» nereti saņem, piemēram, Lielbritānijas sūtījumus pa zemes ceļu no Polijas vai Vācijas, līdz kurienei tie transportēti ar aviosatiksmi, bet tālāk uz Latviju – jau kā autokravas, paildzinot sūtījuma ceļošanas laiku.
G. Vārpa uzsvēra – jāņem vērā, ka tās valsts pasta uzņēmums, no kura sūtījums nonāk Latvijā, izvēlas sev izdevīgāko un pieejamāko transportēšanas ceļu, tāpēc sūtījumi nereti ceļo tranzītā caur vairākām valstīm. Šos maršrutus pārzina tikai attiecīgās valsts pasta uzņēmums, nevis interneta veikals, kas nereti bez reāla pamata norāda, ka sūtījums līdz adresātam ceļos piecas vai desmit dienas, lai gan pasta iestādes saplānotais sūtījuma maršruts līdz Latvijai nozīmē vismaz divas trīs nedēļas.
Ja sūtījums mēneša laikā nesasniedz adresātu, pasūtītājam jāsazinās ar izsūtītāju un jāinformē par radušos situāciju, sacīja G. Vārpa.
Kāpēc lielveikalā «Rimi Bauska» daudzi akcijās piedāvātie produkti ir vai nu ar pēdējās dienas datumu, vai bojātu izskatu? Iepakojumā esošos bojātos tomātus, mandarīnus, vīnogas nav iespējams izņemt. Vai tirgotāji no brāķa grib atbrīvoties, pazeminot cenu?
– SIA «Rimi Latvia» sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite akcentē, ka pārtikas kvalitāte un drošums joprojām ir «Rimi» prioritāte. Īpaši svarīgi tas esot svaigās pārtikas nodaļā, kur veikala darbinieki regulāri pārbauda un papildina produkciju.
«Ja pircēji veikalā pamana kādu neatbilstību, aicinām būt aktīviem un vērsties pie mūsu darbiniekiem, kas operatīvi nomainīs bojāto preci vai iepakojumu un parūpēsies, lai ir pieejama svaiga un kvalitatīva produkcija,» teic I. Bite.
Kāpēc daļa Bauskas piektdienas, 20. janvāra, rītā palika bez elektrības?
– A/s «Sadales tīkls» pārstāve Tatjana Smirnova paskaidroja, ka piektdienas rītā tika reģistrēts tehnoloģisks traucējums vidējā sprieguma elektrotīklā Bauskā. Tas ietekmēja elektroapgādi aptuveni 2500 klientiem Dārza, Rīgas, Salātu un Vītolu ielas apkārtnē. Operatīvā izbraukumu brigāde nekavējoties sāka bojājuma lokalizēšanu, lai elektroenerģijas piegādi pēc iespējas ātrāk atjaunotu. T. Smirnova skaidroja, ka elektroapgādes pārtraukumu Bauskā izraisīja bojājums vidējā sprieguma kabeļu līnijā.