Mēdz taču sacīt, – lai rīkotu svētkus, vajag tikai izdomāt iemeslu. Tas bija izdevies firmai «Coca-Cola Dzērieni», kas 22. novembrī aicināja žurnālistus uz svētkiem «Katrai lietai sava forma».
Mēdz taču sacīt, – lai rīkotu svētkus, vajag tikai izdomāt iemeslu.
Tas bija izdevies firmai «Coca-Cola Dzērieni», kas 22. novembrī aicināja žurnālistus uz svētkiem «Katrai lietai sava forma».
Divi iemesli svinēšanai
Ielūgums aicināja uz atjaunoto Mencendorfa namu Rīgas centrā. Svinēšanai bija divi iemesli. Pagājuši 85 gadi, kopš patentēts atspirdzinošais dzēriens «Coca-Cola». Kopš šī gada novembra Latvijā un arī Bauskas veikalos dzēriens nopērkams mazajās 0,25 litru kontūrpudelītēs.
Mencendorfa nama velvēs atbalsojās salonmūzikas ansambļa spēle, ciemiņi varēja izvēlēties glāzi viegla vīna vai kādu no «Coca-Cola» atspirdzinošajiem dzērieniem un gaidīt pārsteigumu.
Vakaru vadīja Andris Freidenfelds jeb Fredis (radio «SWH»). Viņam nācās nedaudz nervozēt, gaidot īpašos viesus, kuri, kā jau pieņemts, kavējās tieši tik ilgi, lai visi pamanītu šo cilvēku ierašanos.
Tie bija viesi ar vārdu – Lita Beiris, starptautiskā baleta festivāla direktore, Sols Bukingolts, ASV Tirdzniecības kameras viceprezidents, Gatis Stirna, uzņēmējs, arhitekts un akciju sabiedrības «Balta» sabiedrisko attiecību direktors.
Labi pieguļ delnai
Tika uzklausīts trijotnes viedoklis par dzēriena «Coca-Cola» jaunās pudelītes formu. Lita Beiris vērtēja, ka vispirms saista ārējais izskats, dzēriena jaunā kontūrpudelīte esot gracioza. Sols Bukingolts saskatījis, ka tā esot pat mazliet seksīga, labi pieguļot delnai. Viņš apgalvoja, ka šī pudelīte simbolizējot Amerikas labklājību, un vēlēja to arī Latvijai. Arhitekts Gatis Stirna atgādināja, ka šī dzēriena pudeles forma aizgūta no kakao augļa, tātad tā ir dabiska, nevis izdomāta.
Ar kaltu un āmuru
Visiem trim vērtētājiem no vārdiem bija jāpāriet pie darbiem, ar tēlnieka instrumentiem atbrīvojot no ģipša cilindriem tajos iekausētos stikla traukus. No tiem viens izrādījās īstais – jaunā kontūrpudelīte.
Vakara gaitā varēja nokāpt pazemē, ēkas pagrabā, lai aplūkotu Stikla mākslas centra mākslinieču darbus, skatīties videomateriālu par «Coca-Cola» tapšanas vēsturi un kā dzēriens iegaršojies Eiropas iedzīvotājiem.
Dzēriens «Coca-Cola» esot «dzimis» 1886. gada 8. maijā. Džordžijas štata (ASV) Atlantas pilsētas aptiekārs Džons Pembertons dzēriena sīrupu iemaisījis misiņa katlā savas mājas pagalmā. Krūzi ar jauno dzērienu viņš aiznesis uz aptieku un pārdevis par pieciem centiem glāzē.
Slaveno firmas zīmi ar diviem C burtiem izdomājis aptiekas grāmatvedis Frenks Robinsons. Tāds ir sākums atspirdzinošajam dzērienam, kurš kļuvis par sava veida Amerikas simbolu, pazīstams visā pasaulē. Dzēriena pudele ar nolūku radīta tāda, ka to pat tumsā var atpazīt ar tausti vien.
Sarīkojumā varēja mieloties, klausīties mūziku, tērzēt ar kolēģiem un gūt apstiprinājumu apgalvojumam, ka steigas pilnajā ikdienā arī baudīšana ir viens no priekiem, kas atspirdzina.
Skaidrojums
Latvijā dzēriens «Coca-Cola» ienācis 1993. gadā.
Tā piedāvā arī dzērienus «Fanta», «Sprite», «BonAqua», «Kinley Tonic», «Schweppes».
«Coca-Cola» produkcija, kas 0,25 l un 0,5 l pudelēs nopērkama Baltijas valstīs, tiek ražota Lietuvas pilsētā Alitā. Jaunās līnijas jauda ir 22000 pudeļu stundā, tās uzstādīšanā ieguldīts 342000 USD.