Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Uztura bagātinātāji – vai man tie ir vajadzīgi? 5 iemesli, kāpēc vajadzētu apsvērt krājumu papildinājumu?

Mūsdienās aptieku plauktos var atrast visdažādākos vitamīnus un uztura bagātinātājus. Neatkarīgi no tā, vai jums īpaši interesē uztura bagātinātāji vīriešiem vai sievietēm, jūs noteikti atradīsit to visu. Tomēr, vai zināt, kāpēc mēs iesakām uztura bagātinātājus visiem cilvēkiem? Vai arī jūs domājat, ka jums nav vajadzīgi vitamīni? Jums var nākties pārdomāt.

Lasiet tālāk, lai uzzinātu, kāpēc uztura bagātinātāji var palīdzēt nodrošināt, ka jūs saņemat visus organismam nepieciešamos vitamīnus un minerālvielas.

Kam nepieciešami uztura bagātinātāji?

Vitamīni un minerālvielas ir būtiski jūsu labsajūtai. Jūsu ķermenim ir nepieciešams noteikts daudzums katras būtiskās uzturvielas, lai tā darbotos optimāli. Ideālā gadījumā jūs saņemsiet šīs uzturvielas no pārtikas. Bet diemžēl lielākā daļa cilvēku neēd pietiekami daudz, lai katru dienu saņemtu pareizo šo uzturvielu daudzumu. Turklāt ir daudzi faktori, kas daudziem cilvēkiem apgrūtina viņu vajadzību apmierināšanu – pat ar veselīgu, labi noapaļotu uzturu. Tas nozīmē, ka nevajag atteikties no veselīga uztura paradumiem.

Galvenā uzmanība jāpievērš tam, lai ar pārtiku iegūtu lielāko daļu nepieciešamo vitamīnu un minerālvielu, vienlaikus lietojot uztura bagātinātājus, lai iegūtu papildu uzturvielas, kuras jums var pietrūkt.

Kādi ir uztura bagātinātāju veidi?

Ir daudz dažādu piedevu veidu, tostarp:

·  Tradicionālie vitamīni un minerālvielas, piemēram, A vitamīns, B vitamīns, C vitamīns

·  Īpašas uzturvielas, kas atrodamas pārtikā, piemēram, omega-3

·  Antioksidantu savienojumi, piemēram, fitoelementi un aminoskābes

·  Organismā sastopamie savienojumi, kas nav saistīti ar uzturu, piemēram, melatonīns

·  Garšaugi un adaptogēni, piemēram, ashwagandha

No visiem uztura bagātinātājiem visizplatītākie ir vitamīnu un minerālvielu piedevas. Tas ir galvenokārt tāpēc, ka vitamīni un minerālvielas tiek uzskatīti par būtiskiem mikroelementiem, kas organismam ir nepieciešami pareizai darbībai.

5 iemesli, kāpēc jums var būt nepieciešami uztura bagātinātāji:

1. Jums ir uztura ierobežojumi

Ir svarīgi ņemt vērā uzturvielas, kuras jūsu uzturā var pietrūkt, ja izslēdzat noteiktas pārtikas grupas. Neatkarīgi no tā, vai ievērojat diētu, piemēram, vegānu, paleo vai keto, vai arī jums ir jāizvairās no noteiktām pārtikas grupām, piemēram, glutēna vai piena produktiem alerģijas vai nepanesības dēļ, pastāv lielāks risks, ka nesaņemsiet noteiktas uzturvielas.
Vai zinājāt, ka uztura ierobežojumi, īpaši sievietēm, bieži izraisa matu izkrišanu?
Ja esi saskārusies ar šādu situāciju, ar šo problēmu palīdzēs cīnīties speciāli – uztura bagātinātāji matiem.

2. Jūs esat grūtniece vai barojat bērnu ar krūti

Grūtniecības un zīdīšanas laikā palielinās vajadzība pēc vairākām uzturvielām. Šis laiks ir ļoti svarīgs (topošajām un jaunajām) māmiņām, lai apmierinātu savas ikdienas vajadzības, jo šīs uzturvielas ir būtiskas pareizai mazuļa augšanai un attīstībai. Paturot to prātā, nevar par zemu novērtēt pirmsdzemdību vitamīnu un pēcdzemdību vitamīnu nozīmi. Grūtniecēm un jaundzimušajiem svarīgākie vitamīni ir folijskābe, dzelzs, cinks, kalcijs, C vitamīns, D vitamīns un DHA.

3. Jūs vēlaties pārliecināties, ka saņemat visas nepieciešamās uzturvielas

Atkarībā no jūsu īpašā ēšanas veida, iespējams, vēlēsities apsvērt iespēju papildināt ar noteiktām uzturvielām. Citādi vieglāks risinājums ir dzert kvalitatīvus multivitamīnus, kas sedz ikdienā nepieciešamākās uzturvielas. Tomēr atcerieties, ka multivitamīni neaizstāj barojošu pārtiku. Tas var palīdzēt aizpildīt nepilnības.

4. Jūs piederat nobriedušu vecuma grupai

Cilvēkiem, kas vecāki par 50 gadiem, ir palielināta nepieciešamība pēc kalcija, D vitamīna un B12 vitamīna. D vitamīns un kalcijs ir īpaši svarīgi sievietēm pēcmenopauzes periodā, jo hormonālās izmaiņas rada lielāku kaulu zuduma risku. Ikdienas kalcija/D3 piedevas var palīdzēt samazināt šo risku.

Turklāt gados vecākiem cilvēkiem dažkārt ir grūtības uzņemt B12 vitamīnu no pārtikas, kas arī var izraisīt B12 vitamīna deficītu. Uztura bagātinātāji locītavām ir ļoti populāri nobriedušu cilvēku vidū, jo ar gadiem C vitamīns kļūst grūtāk uzsūcas, samazinās kolagēna daudzums. Šo iemeslu dēļ ieteicams tos iekļaut uzturā.

5. Jūsu ēdienam trūkst barības vielu augsnes dēļ, kurā tas tika audzēts

Neatkarīgi no tā, kādu diētu jūs ievērojat, pārtika, ko ēdat, nav tik bagāta ar uzturvielām kā kādreiz. Gadu gaitā tradicionālās lauksaimniecības rezultātā pārāk daudz zemes tiek apstrādātas peļņas gūšanai. Bez pareizas augsekas augsne sāk zaudēt barības vielas, tādējādi izsīkstot mūsu barības krājumus.

Vai meklējat, kur nopirkt?

Vai interesējaties par uztura bagātinātājiem sievietēm, vīriešiem, bērniem vai senioriem? Apmeklējiet šo vietni, lai veiktu uztura bagātinātāju pasūtījumu jau šodien.
Nekad nav par vēlu sākt rūpēties par savu veselību!

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (2)

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.