Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Bauskas novada domes deputāti rosina parādīt ministriem lauku ceļus

Valsts ceļu stāvoklis Bauskas novada pagastos tik tālu nokaitinājis ne tikai iedzīvotājus, bet arī Bauskas novada domes deputātus, ka plānos ir aicināt valsts augstākās amatpersonas un pieprasīt risinājumus, kas gadiem jau ir solīti, bet nav īstenoti.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Bauskas novada domes 22. februāra sēdē jautājumu aktualizēja deputāte Ināra Pētersone: «Par tiem pašiem nelaimīgajiem valsts ceļiem. Varbūt varam uzaicināt premjeru un satiksmes ministru pie mums un pārrunāt? Arī par tiem ceļiem, pa kuriem brauc skolēnu autobusi. Ceļi ir briesmīgi. Esmu runājusi ar ceļu daļu. Neizskatās, ka kaut kas uzlabosies. Ir pienācis brīdis, kad premjeri, satiksmes ministru un izglītības un zinātnes ministri var uzaicināt. Saprotu, ka sarunas notiek, bet ar to ir par maz.»

Foto: Līga Bajāre

Bauskas novada domes priekšsēdētāja vietnieks Aivars Mačeks informēja, ka plānā ir konference par Bauskas pilsētas apvedceļu, bet atzina, ka pašlaik pagastu valsts ceļu stāvoklis ir svarīgāks jautājums. «Ar satiksmes ministru ir sarežģīti atsaucības ziņā, bet vērsīsimies pie visiem ar lūgumu,» tā A. Mačeks.

Deputāte I. Pētersone aicināja risināt jautājumu caur premjerministri, kas attiecīgi organizētu ministrus, piesaistot arī ekonomikas ministru, jo problēma ir aktuāla arī uzņēmējiem. «Ieteiktu uzrunāt rakstiski. Lai nav tā, ka apsola, bet nenosauc termiņus un neatbild. Vajadzētu, ka tikšanās reizē piedalās arī iedzīvotāju padomju pārstāvji. Nepieciešams sagatavot vizuālo materiālu, lai redzētu, kā izskatās ceļu posmi, un ministri saprastu, par ko ņemamies, par ko sirds sāp,» tā I. Pētersone.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Reaģējot uz teikto A. Mačeks atzina, ka izdarīs to maksimāli ātri.

Autoceļš šonedēļ no Misas uz Iecavu. Video: Aculiecinieka video

Vakar publisku aicinājumu izteikusi arī Autotransporta direkcija (ATD), kas reģionālo autobusu kustības nodrošināšanai lūdz uzlabot valsts autoceļu stāvokli.

Autotransporta direkcija norāda, ka ir vērsusies pie “Latvijas valsts ceļu” vadības ar lūgumu iespējami ātrākā laikā rast iespēju uzlabot autoceļu stāvokli, lai reģionālo autobusu maršrutu pasažieri varētu izmantot tiesības pārvietoties.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

ATD uzsver, ka direkcija regulāri saņem reģionālo autobusu maršrutu pārvadātāju informāciju par sliktiem ceļu stāvokļiem, kuru rezultātā nav iespējams nodrošināt pasažieru apkalpošanu.

Kā vienu no piemēriem direkcija min sabiedrisko transporta pārvadātāju SIA “Norma-A”, kas pasažieru pārvadājumus nodrošina ar zīmolu “Ecolines”. Pārvadātājs ir informējis ATD par nespēju izpildīt atsevišķus reģionālās nozīmes autobusu maršruta Rīga-Ezere reisus posmā starp Auci un Rubu-Ezeri, ņemot vērā autoceļa Auce-Vadakste slikto stāvokli, kā arī autoceļa Vītiņi-Vadakste slikto stāvokli, kas būtu alternatīvs ceļš braukšanai starp Auci un Rubu.

Tādējādi iedzīvotājiem netiek nodrošinātas pilnvērtīgas pārvietošanās iespējas, uzsver direkcijā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Video: Līga Bajāre/Ceļš no Brunavas uz Bausku

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

Savukārt LVC pārstāvji aģentūrai LETA skaidroja, ka remontdarbi valsts autoceļos tiek īstenoti atbilstoši Ministru kabineta ziņojumiem un stratēģijām. Tajos norādīti valsts reģionālo un vietējo ceļu posmi, kuros plānots veikt ieguldījumus un remontdarbus. Visi pārējie ceļi tiek un tiks uzturēti tikai ar ikdienas uzturēšanas darbiem.

LVC uzsver, ka vairāku gadu desmitu garumā valsts ceļu tīklam tiek piešķirts nepietiekams finansējums, kā rezultātā nav iespējams veikt visus nepieciešamos darbus uz visiem vairāk nekā 20 000 kilometriem valsts autoceļu. Tādējādi ieguldījumi un būvdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši ceļu noslogojumam, satiksmes intensitātei un tehniskajām stāvoklim.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (38)

  1. Varbūt vispirms Deputātiem vajag parādīt pilsētas ielas un nu pēc Urbāņu ziemas aktivitātēm arī trotuārus – izbraukāti ar neatbilstoša svara traktortehniku!!

    37
    1
  2. Pētersoni, ir jārīkojas. Tiekoties ar valdības pārstāvjiem uzaiciniet arī mūs iedzīvotājus, palīdzēsim pārliecināt. Bet vai kādu vēl vajag pārliecināt, domāju ka visi par autoceļu katastrofālo stāvokli ir informēti, tikai darbības nav:(

    16
    1
  3. Nopietni? Vākt informāciju?! Jūs no mēness nokritāt? Šāda situācija visu laiku tā ir bijis. Atbilde vienmēr ir. Naudas nav. Mēs neko nevaram. Domāsim.

    34
  4. Problēmu cēlonis ir tas, ka Mums trūkst ambīcijas. Arī pēdējā domes sēdē cilvēki ar lielu dzīves pieredzi stāsta, ka Mums jāpagaida, ko valsts piedāvās saistībā ar skolām(ceļiem).

    Cienījamie deputāti, Valsts mums piedāvās un sniegs atbalstu tam, ko viņi zinās un gribēs zināt.

    Mūsu uzdevums ir stingri nodefinēt Mūsus stratēģiskos mērķus un vajadzības.

    P.s Nauda nekad visam nepietiks. Tapēc vērtējam, kas ir Mūsu prioritātēs un uz tām arī aktīvi pastāvam.

    18
  5. Nevis domāt vēl kko, bet visus sasēdināt autobusā un tad kārtīgi izkratīt pa tiem superīgajiem ceļiem!!!!!

    29
  6. Vecumnieki-Iecava ceļu jau šogad ir plānots asfaltēt, šiem jau tik nedaudz paciest un būs labi. Ja vien atkal mistiski netiks atlikts. Bet vēl ir daudz tādu ceļu, kur iedzīvotāji nevar normāli tikt līdz rajona centram. Vecumnieki-Bauska, Iecava-Stelpe, piemēram pat nav nākotnes plānos.

    11
  7. ir, ir jums ko parādīt! Piemēram to vē pagājušogad “piebeigto” ceļu no Priedītēm līdz Mežotnes stacijai, to, kā abos galos jau labu laiku attiecīga ceļa zīme rotā un kura vidusposmā uz dubultās apstrādes brauktuves daba parūpējusies par trīskāršo apstrādi- ar ledus gabaliem virs dubultā klājuma. Tikai nebrauciet no Ziedoņu puses, jo tie ministriju “skatītāji” varētu padomāt, kāpēc tie novada domnieki par tiem simtiem tūkstošu vispirms nesalaboja tā paša ceļa posmu pirms tām Priedītēm, posmu, kas jau gadiem pavasaros un rudeņos mirkst ūdenī, tam pāri plūst ūdeņi no dienvidu puses piekalnes, bet izveidot caurteku, ka arī iztīrīt vai atjaunot bijušos grāvjus, to laikam nevar, tas darbs taču nav ne tuvu pus miljona vērts, kas tad pašiem paliks…

    18
  8. Imants Ziedonis. Suns Funs un vējš. Domājām, domājām un izdomājām, ka vēl jāpadomā.

    23
  9. Tak nebūs normālu grants ceļu.Kādreiz ik pēc 5 gadiem visā garumā nobēra ar biezu šķembu kārtu un noblietēja.Tagad … .

    18
  10. Noteikti jāved ar skolēnu elektroautobusu. Varbūt baterija tā sakratīsies, ka arī aizdegsies… Ja kādi ir mācījušies skolā ķīmiju, tad atceras, ka litijs ir kaimiņos nātrijam…

    15
  11. Kāpēc Transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis netiek izmantots tam paredzētajam mērķim? Tas pa taisno nonāk Valsts kasē un netiek novirzīts ceļu remontam, jo apstiprinot budžetu, tikai daļa nauda, ko cilvēki samaksājuši, nonāk lai uzturētu ceļus. Nauda tiek izmantota citiem mērķiem! Kāpēc? Mēs laužam savas automašīnas, maksājam par auto remontiem.
    Pašā Bauskā ceļi ir ļoti slikti! Nevajag nemaz meklēt laukus. Tur ir vēl trakāk!

    27
  12. Priedīšu veloceļš visumā ir kārtībā, Lielupes tuvumu izturēja, bet ir slapjš un pa to nedrīkst braukt auto, būs rises. Tomēr jāpiezīmē, kas darva ir izlietota vismaz trīs reizes mazāk kā vajadzētu, jo ceļa malās un vietām pat vidū šķembiņas nav darvu redzējušas un agri vai vēlu šķembiņas būs gravī. Nevar noliegt, ka trūkstošā darva ir pārvērtusies par piķi kādu kabatās.

    14
  13. Bauskas novada domes deputāti rosina samazināt nenormāli uzblīdušo pārvaldes aparātu.

    16
  14. nerēķinot pavisam sīkos ceļus, kas šķembas vai granti, kā arī greideri nav nav redzējuši kopš krievu laikiem, tad valstī pašlaik izveidojusies proporcija, cik kilometru neremontētu, pavasaros un rudeņos grūti izbraucamu ceļu, tik arī to krēslu valsts pārvaldē un pašvaldību kabinetos. Nekas jau nav zudis, galvenais ir cilvēks, tie cilvēki, kuri parasti šos ceļus neizmanto, bet naudu dala.

    11
  15. Ja godīgi paskatās uz tiem ceļu bojātājiem,tad skaidrs,ka tas nav pensionārs vai ģimene ar mazu auto,kas tur dzīvo,bet lauksaimnieku traktoristi,kuri nenormālā ātrumā brauc pa šiem ceļiem it kā pa sacīkšu trasi un tie arī tos ceļus sačakarē. Varbūt tomēr paši ,,nabaga,, zemnieki,miljonāri varētu šos ceļus,kurus paši sabojā, nogreiderēt,uzbērt šķembas??? Nu jā, zemnieks,miljonārs saka,bet par ko es nodokļus maksāju,lai valsts salabo manis sabojāto ceļu….tas nekas,ka vietējie iedzīvotāji nevar izbraukt…

    13
    3
  16. Cerības uz labu ceļu visai niecīgas. Valsts vietejās nozīmes autoceļu stratēģijā līdz 2027. gadam iekļauti tikai 256 ceļu posmi. Sliktā stāvoklī ir aptuveni puse no visiem grants ceļiem, kuru kopgarums ir vairāk nekā 10 000 km

  17. Parādiet arī vecās skolas un neremontētos bērnu dārzus.

    Un paskaidrojiet,kā Viegliņš vienlaicīgi var būt direktors un pārdošanas skolas vadītājs.Kā???
    Te laikam kāds joks,ko???

    8
    3
  18. Informēju amatpersonas, kas ‘pēc papīriem’ atbildīgas par Bauskas pilsētu – beznosaukuma ieliņa/iebraucamais ceļš (tehniski precīzu apzīmējumu nezinu), kas pirms mājas Dārza ielā 13 nogriežas virzienā līdz Vecajiem kapiem, izskatās tieši tāpat kā redzams bildē raksta sākumā. Pat nepieminēšu garāžu teritoriju, kuru pašvaldība laipni iznomā, iekasē naudu un dara – absolūti neko! Jūs kādreiz pa pilsētu kājām pastaigājiet? (ak,vai! cik stulbi pajautāju)

    11
  19. Tas viss ir teātris priekš iedzīvotājiem . Viņiem gadiem rūp šie ceļi , bet darīts tidk ļoti maz…

  20. Viņiem , (valdošajiem ) p…j jūsu ceļi un valsts kopumā , pretējā gadījumā viņi “‘ draudzētos ar galvu ” pieņemot lēmumus .

    3
    1
  21. Atmiņa mātes stāstītais par pēc karu. Ceļi esot bijusi tik slikti, ka zirga pajūgi knapi spējusi tos vilkt…nāca padomju laiki. Te nu jaatzist, ka neatceros, ka vietējie ceļi būtu tik katastrofāla stāvoklī kādi tie ir sobrid…kaisa visādus mēslus, kas rudeņu dubļos izšķīst un vasaras putekļos izgaist….

    7
    1
  22. Usa gudrinieks jau 30 gados aptvēra. Ja nebūs ceļu nebūs arī ekonom. Attīstības…ko līdz miljon. Vērti īpašumi, ja pie tiem nav iespējas nokļūt….tas ir apbrīnojami! Ka 30 gadu griezumā lv ka valsti var novest bezcelos!.?

    8
    1
  23. Kāda jēga tos klaunus vizināt! Ja nu vienīgi no Ozolaines pa vietējo autobāni aizvest uz Taurkalnes mežu tā vēlā lietainā vakarā un mežā izsēdināt lai iet uz ” aizej tur nezin kur “!!! Vēl tos klaunus no pasažieru pārvadātājiem Inešu un zaķi

  24. Te jāsaprot, ka ļaudis tādos bezcelos, dusmas slapejot, turpina dzīvot . Darbs un bērni. Arī seniori. Ja lv negrib un nespejj sakārtot primaro- medicīnu, izglītību un ceļus, tad , cik spējīga tā ir stāvēt pretī agresoriem?!…

  25. Savu algunaudu+ dabū ? Parādītāja ……. Haritonovieši tieši tādas kopā ar visu to mērkaķu cirku ar faisiem pa dubļiem būtu izvazājuši vismaz …… KAS NO TĀS TUKŠĀS MULDĒŠANAS ???? …. 1:1 kā tur Ždanoka ….1:1 …..- tēlot opoziciju pie pilnām naudām.

  26. Nu tak rādīja jau Uldim Augulim, nekas jau nemainījās, bija vesels pasākums Brunavas klubā, bija deputāte un vēl citi, kaut ko apsolīja, bet nekas nemainījas.

  27. Tuvojas visa veida vēlēšanas un nu sākas solījumi. Un par to NA taisnība. Nekad par viņiem nebalsosu.

  28. Kāpēc vizuāli kaut kas jāsagatavo. Daudz iedarbīgāk būtu ja viņus izvadātu pa tiem ceļiem

  29. Lai aizbrauc uz Uzvaras skolu.Nedroša vide,aiz skolas bedres,kaut kādi metāla stieņi nepabeigtās celtnēs.Vide nedroša.Nožēloju,ka dzīvokli pirku.Celiņi līdz pieturām vājprāts.Gaismas pieturās nav.
    Pamestība ,leišmale,čuhņa!
    Paldies,ka ceļš uz Bausku vēl tīri neko.
    Sādža!

    3
    1
  30. Jādara kā Jūrmalā,jākasē caurbraukšanas maksa Bauskai.Tad būs pašiem sava nauda saviem pagasta ceļiem.

    1
    1
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.