Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Atsevišķus maršruta Rīga-Bauska reisus no 1. maija pagarinās līdz Rundāles pilij

Piektdien, 1. aprīlī, Sabiedriskā transporta padomes sēdē tiks noteikts jauns bezmaksas maršruts Blontu pagastā, atklāts jauns eksperimentālais maršruts Valkas novadā un pagarināts maršruts, lai iedzīvotāji varētu apmeklēt Rundāles pili, portālu informēja Autotransporta direkcijas pārstāve Lilita Pelčere.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Foto: www.bauskasdzive.lv

Viņa paskaidroja, ka plānots, ka uz eksperimenta laiku – sešiem mēnešiem – maršrutā Nr.7480 Rīga–Bauska četri reisi tiks pagarināti līdz pieturai Rundāles pils. ierosinājumu par šāda maršruta izveidi iesniedzis Rundāles pils muzejs. Izmaiņas stāsies spēkā 1. maijā. Detalizētāk par grozījumiem direkcija informēs tad, kad būs veikti visi sagatavošanās darbi. 

Bezmaksas autobusi jau 60 reisos

Sabiedriskā transporta padome lēma arī ieviest bezmaksas sabiedrisko transportu maršrutā Ludza-Blonti-Degļeva, jo tas atbilst noteiktajiem rentabilitātes rādītājiem bezmaksas maršrutu ieviešanai (valsts dotāciju īpatsvars maršruta uzturēšanai pārsniedz 85%, kā arī ieņēmumi no pārdotajām biļetēm ir mazāki par 15%), kā arī apdzīvotības blīvums Blontu pagastā ir mazāks par četriem iedzīvotājiem uz kvadrātkilometru.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

L. Pelčere norādīja, ka jau pērnā gada 1.oktobrī 15 maršrutos (visos vai atsevišķos maršruta reisos) Alūksnes, Rūjienas, Smiltenes, Strenču, Valkas, Ciblas, Ludzas, Dagdas, Balvu, Rugāju, Viļakas, Jēkabpils, Jaunjelgavas, Ērgļu un Saldus novadā tika ieviests bezmaksas sabiedriskais transports. Izvērtējot pusgada rezultātus, tika pieņemts lēmums visos šajos 60 reisos turpināt nodrošināt sabiedrisko transportu bez maksas.

Visos bezmaksas reisos pasažieru skaits ir palielinājies – maršrutos, kur atsevišķi reisi tiek nodrošināti bez maksas, pasažieru skaits pieaudzis par 9%, bet maršrutos, kuros visi reisi ir bez maksas, – par 16%. Vislielākais pārvadāto pasažieru skaits bezmaksas bija maršrutā Ludza-Konecpole-Zilupe-Ludza, Rundēni-Nirza-Ludza unAutoosta-Lugažu stacija-Autoosta. Savukārt vismazāk pasažieru pārvadāts maršrutā Jēkabpils-Sunākste.

Bezmaksas sabiedriskais transports kopumā ir ieviests 60 reisos, kas iekļauti šādos maršrutos:

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
  • Nr.6746 Saldus–Jaunauce,
  • Nr.5265 Ludza–Cibla–Krivanda–Cibla–Ludza,
  • Nr.5634 Ludza–Felicianova–Zilupe–Šķaune,
  • Nr.6579 Ludza–Seiļi–Rundēni–Lauderi–Ludza,
  • Nr.6552 Ludza–Zilupe–Konecpole–Ludza,
  • Nr.6711 AlūksnevDēliņkalns–Korneti–Alūksne,
  • Nr.5048 Balvi–Upetnieki–Balvi,
  • Nr.6444 Viļaka–Vecumi–Lavošnieki,
  • Nr.6986 Jēkabpils–Mežgale,
  • Nr.5497 Jēkabpils–Sunākste,
  • Nr.6517 Ērgļi–Liepkalne–Sausnēja,
  • Nr.3034 Autoosta–Lugažu stacija–Autoosta,
  • Nr.6597 Smiltene–Strenči–Smiltene,
  • Nr.6686 Smiltene–Trikāta–Strenči–Smiltene,
  • Nr.6608 Rūjiena–Ipiķu skola–Rūjiena.

Reģionālo autobusu maršruta tīkla apmēru samazinās

Sabiedriskā transporta padome piektdien tika iepazīstināta ar sabiedriskā transporta nozares rādītājiem pērn, kā arī ar plānoto reģionālā maršrutu tīkla apmēru 2023.gadā. 

2022. gada 1. janvārī reģionālajā maršrutu tīklā bija 1038 maršruti ar 6920 reisiem, tai skaitā divi komerciālie maršruti ar 81 reisu. Dotētajā maršrutu tīklā paredzamais nobraukums šogad ir 71,95 miljoni kilometru. Savukārt 2023. gadā plānotais reģionālā autobusu maršrutu tīkla apjoms sastāda 69,45 miljonus kilometru.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tāpat šā gada sākumā bija 11 vilciena maršruti ar 379 reisiem. Kopējais plānotais nobraukums – 6,28 miljoni vilcienkilometru, kas, salīdzinot ar 2021. gadu, ir par 5,5% vairāk. Savukārt 2023. gadā plānotais vilcienu nobraukums sastāda 7,63 miljonus vilcienkilometru.

Pērn reģionālo maršrutu autobusos tika pārvadāti 16,85 miljoni pasažieru, bet vilcienos – 11 miljoni pasažieru, kas ir par attiecīgi 16% un 14% mazāk, salīdzinot ar 2020. gadu, un par 43% un 40% mazāk, salīdzinot ar 2019. gadu.

Savukārt reģionālā maršrutu tīkla apjoms jeb autobusu nobraukums pērn bija 72,8 miljoni kilometru, kas ir par 1,5% mazāk nekā 2020. gadā un par 7% mazāk nekā 2019. gadā.

Reģionālajos maršrutos Rīgas reģionā pērn pārvadāti 3,9 miljoni pasažieru, Vidzemes reģionā – 2,1 miljons pasažieru, Latgales reģionā – 1,41 miljons, Zemgales reģionā – 1,47 miljoni, bet Kurzemes reģionā – 1,73 miljoni pasažieru. 

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (7)

  1. Mazliet nokavēts, degviela dārga, blakus karo. Ir gadījies redzēt apmulsušus Āzijas un citus tūristus, kas ir izkāpuši no autobusa meža pieturā pie Pilsrundāles pagrieziena un grib ieraudzīt pili. Starp citu, arī daži autotūristi apstājas šajā Pilsrundāles pagriezienā un cenšas saprast kur šajos krūmos var būt pils. Krustojumā derētu kāds tūrisma informācijas plakāts papildus ceļazīmei, citādi cilvēki domā, ka navigācija melo.

    6
    2
  2. Jā, un vēl šajos reisos vajag palaist audiogidu, kur pastāstīt par Bauskas, Mežotnes un Rundāles pili. Līdz Rundālei tūrists jau būs uzzinājis visus šīs puses šedevrus.

    8
    1
  3. tad jau visu Rīgas reisu galapunktu vajadzētu noteikt laukumā pie Bauskas pils un visiem braucējiem armēņu ēstuvē pa čarkai Ararata, vismaz trīszvaigžņu….

    3
    3
  4. Vai tie pagarinātie reisi autoostā arī iebrauks, jeb pa taisno cauri Bauskai vālēs uz Rundāli un atpakaļ?

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.