Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Vāc parakstus par ietves izveidi Vecumniekos

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Vecumnieku iedzīvotāji sociālajos tīklos un savstarpējās sarunās akcentē gājēju/ riteņbraucēju ietves izveides svarīgumu uz autoceļa P89–Rīgas iela Vecumniekos un no Līvānu ielas līdz dzelzceļa sliedēm.

«Vecumnieku domē esam rakstījuši vairākas reizes par situāciju uz ceļa P89. Diemžēl vienmēr iedots kurvītis,» par jau seno sāpi pauž iedzīvotāji.

Pašlaik, pēc 15. oktobra nelaimes, kad automašīnas un velosipēda sadursmē dzīvību Vecumniekos šajā ceļā posmā zaudēja bērns, jautājums aktualizējies skaļāk un sāpīgāk nekā jebkad. Par ietves izveidi sāk vākt parakstus. Iestāties par iniciatīvu parakstoties var Vecumniekos no 18. oktobra līdz 31. oktobrim veikalā «Pīlādzis» Rīgas ielā 24, «Vesko» un «Elvi», kā arī jaunajā veikalā «Mājai. Dārzam. Atpūtai» Rīgas ielā 21A.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Iniciatīvas autors Guntars Veismanis, kādreizējais Vecumnieku novada domes izpilddirektores vietnieks, pašlaik privātuzņēmējs, «Bauskas Dzīvei» stāsta, ka jau vismaz no 2018. gada iedzīvotāji gribējuši ietvi šajos posmos.

Guntars Veismanis.

«Teritorija aug, gājēju kustība gan uz vienu pusi, gan otru ir liela. Jau toreiz tika rakstītas vēstules Satiksmes ministrijai, «Latvijas Valsts ceļiem», Vecumniekos bija satiksmes ministri Uldis Augulis un Tālis Linkaits. Saņēmām atbildes, ka esot maza mašīnu intensitāte, gājēju plūsma viņiem nelikās tik liela, ir naudas trūkums. Pašlaik traģiskais gadījums ar meiteni lika šo lietu atkal «pacelt». Toreiz, strādājot domē, vēstule bija jāraksta formālā valodā, turpretī pašlaik kā vienkāršs pilsonis, iedzīvotājs varu to darīt striktākā, asākā valodā,» laikrakstam «Bauskas Dzīve» teic G. Veismanis.

Vēstule ar savāktajiem iedzīvotāju parakstiem tikšot sūtīta Satiksmes ministrijai, «Latvijas Valsts ceļiem», Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un Bauskas novada domei.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

«Kā cilvēkiem pārvietoties? Kur braukt? Mājās taču jātiek! Tā arī uz Skaistkalnes pusi «šīberē» pa ceļa malu. Pa šķembainu apmali viegli var samisēties, situācija nav droša. Tagad nāk tumšie rudens vakari, pašam ir 4. klasē bērns, bet centrā dzīvojam, tomēr nevar domāt tikai par sevi, jāiestājas par visiem,» uzsver iniciatīvas autors.

Katram no četriem veikaliem bijušas iesniegtas desmit lapas parakstiem ar 18 ailītēm, citos veikalos jau pieprasītas papildlapas. «Prezidents spiež uz to, lai katrā pašvaldībā būtu iniciatīvas grupas, lai cilvēki domā par savu vidi un dzīves kvalitāti. Nu pašlaik katram te ir iespēja kaut ko darīt. Tomēr aicinu būt korektiem – katrā veikalā nav jāparakstās, tikai vienā. Turklāt iedzīvotāji situāciju uz vietas labāk pārzina. Cik krustiem jābūt ceļa malā, lai sāktu kaut ko darīt?» situācijas nopietnību akcentē G. Veismanis.

Vēstules iesniegšana netikšot sasteigta, jo «mainās valdība, nav jēgas iedot vecajiem, gribu trāpīt uz jauno komandu». Ir doma uz Vecumniekiem aicināt arī jauno satiksmes ministru, «Bauskas Dzīvei» pauž parakstu vākšanas iniciatīvas autors.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (14)

  1. Tur, kur notika avārija, neviens ar kājām nestaigā ! Es arī gribu ietvi līdz savai mājai, tikai kur ņemt naudu ?

    5
    8
  2. par tik primitivam lieta javac paraksti????jums pashiem par sevi kauns nav???nodzijojushies lidz klinkim

    1
    8
  3. Tā gluži gan nav…Vieta kur notika nelaime ir apdzīvotas vietas teritorijā – būtu tikai normāli, ka no vienas līdz otrai apdzīvotas vietas zīmei būtu asfaltēts un apgaismots celiņš, kur droši pārvietoties. Vai tikai nebija jau projekts un solījums pirms pašvaldības vēlēšanām no kādas partijas, ka tas tiks izdarīts…

    4
    1
  4. Ļoti pamatota iniciatīva. Jau esošais celiņš ir nejēdzīgs- gājējam ar velosipēdistu samainīties grūti. Velosipēdisti arī nav iemācījušies zvanīt, lai dod ceļu, kā tas ir citur, piemēram, Vācijā. Tur, kur ietve beidzas, vispār ir haoss- bērni, māmiņas ar ratiņiem, gājēji, velosipēdisti, suņi un mašīnas visi vienā jūklī.
    Vakar braucu caur Madlienu. Kolhoza centrs, bet visā garumā gājēju un velo celiņš. Ogrē tādu uztaisīja uz Ciemupi, tad uz Ogresgalu, tagad projektē no Ciemupes uz Lielvārdi. Pat Dagdā ir ietve visā pilsētas garumā, bet nupat uzbūvēja arī uz Ozoliņiem (kādi 3 km). Tikai mums attiecībā uz satiksmi ir sūnu ciems. Gājējam- runa ir par sabiedrisko labumu, nevis Jūsu pagalmu. Gāzes krāsnij- nesaprotu Jūsu tekstu, par ko būtu jākaunās?

    9
    1
  5. Tieši tā, pa šosejas malu iet uz Vecumniekiem ir ļoti neomulīgi. Satiksme ir intensīva. Tā vien liekas, ka pie Nestes ir uzlikta zīme – lēnāk par 100km/h nedrīkst braukt. Vēl jau tagad pa maliņu var iet, bet ziemā būs pavisam jautri. Sniegu sašķūrē tur, kur būtu jāpārvietojas gājējiem.
    Mūsu ceļgals ir tieši pie Vecumnieku zīmes un no šī ceļgala nāk 9 Vecumnieku vidusskolas skolēni (nākotnē pēc 3 gadiem jau 11 skolēni).

  6. Tas ir vitāli svarīgi gājējiem un būtu droši autovadītājiem. Tumšajā laikā neapgaismotā ceļa posmā gājēju bez atstarotajiem nav iespējams laicīgi pamanīt! Brauc, kaut 20km/h.

  7. Arī es vairākus gadus atpakaļ izteicu priekšlikumu, ka ir vajadzīga ietve šajos ceļa posmos. Esmu viena no tiem, kas iet pa šo ceļa malu. Ļoti šaura, akmeņaina ceļa nomale. Nav iespējams pārvietoties ar lietussargu, bail, ka mašīnas aizķers. Iešana kopā ar bērniem ir milzīga problēma! Parasti apstājos un pārceļu viņus zaļajā zālē, gandrīz grāvī. Tā iešana paildzinās vismaz par pusstundu. Noteikti esmu par ietvi! Gribu pieminēt haosu pie Dumpju pieturas, jo tur, lai ietu uz Vecumnieku pusi, savas drošības pēc jālec pāri ceļu margām, jo mašīnas brauc ar lielu ātrumu un gājējam pa kreiso pusi vispār nav kur palikt

  8. Braucĕju kültüra ar briesmïga.Kurmenĕ salika apdzīvotas vietas zïmes un ko tas dod ,visi brauc ką braukuśi pat nepoebremzĕjot.Cits pat ar tel pie stüres .Kad notiek nelaime tad aizdomâjąs uz pąris dienąm.

  9. Pirmkārt ietve ir domāta gājējiem nevis velosipēdistiem, tā kā uz katru zvaniņu gājējam nav jālec grāvī, lai palaistu velosipēdistu, kurš nekaunīgi brauc virsū. Vārds ietve ir iešanai iet. Nākamais vecāki, lai cik ietves būtu bērns līdz noteiktam vecumam ar velosipēdu nedrīkst VIENS pa ielām brauk bez pieaugušā,DARBS VP amatpersonām palikt vecākiem sodus,jo vecāki ir jārūpējas par bērniem, nevis jāpalaiž pasaulē un audzināšana, rūpes u.t.t jāuzgrūž citiem, jāsāk ar sevi. Ietves neko nemainīs, jo ir gājēji, bērni un pieaugušie, bravūrīgi un arī autobraucēji. Sākam paši katrs ar sevi un vispirms paši rūpējamies par savu drošību, daram visu, kas jādara un tad, ja nav ok, lūdzam palīdzību. Šeit ir vecāku bezatbildība nelaimes gadījumā arī jāvērtē un arī ietve neglābs, ja neievēros drošības un piesardzības pasākumus, ko var jau ļoti novērto ar visām ietvēm Vecumniekos.

    6
    1
  10. Esmu novērojusi, ka CEĻU UZTURĒTĀJS uzber akmeņu uz nomales, bet tos vispār nenoblīvē!! Tas pats uz zemes ceļiem, akmeņus saber, bet nesablīvē un tad tie lido uz visām pusēm, kad fūras strīpām brauc.

    2
    2
  11. Ideja jau ir atbalstāma, bet kad sagaidīsim ietvi Vecumniekos Bauskas ielā. No Rīgas ielas uz abām pusēm pa Bauskas ielu bērni iet katru dienu uz skolām un bērnu dārziem, veci cilvēki iet uz pansionātu, baznīcu, kapiem. Vai arī gaidīsim nākošo nelaimes gadījumu?

  12. Par ietvi Bauskas ielā Vecumniekos. Šis projekts tiek projektēts jau no pagājušā gada . Ļoti ceru,ka nākamgad tas tiks uzsākts realizēt.Projekts skar Bauskas ielu Vecumniekos ,ceļu P88 Bauskas -Linde līdz Šarlotes pagriezienam un tad arī ceļu V1011, no Sarlotēm cauri Beibežiem ,Misai uz Iecavu.

  13. Kur ezers, tur arī ietve. Bruģa ietve ir ļoti slidena ap nulli. Asfalts tā neslīd, bērnu ratiņus neklabina, mehanizēti un ātri ieklājams, parocīgāks tīrīšanai. Ja liksiet lietuviešu bruģi, tad tas nav 6cm biezs, kā paredz normas ietvei, bet 5,8 cm. Jūs nedaudz apšmauks.

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.