Bauskas novadā sākti būvdarbi četros valsts autoceļu posmos, pēc to pārbūves savienojums starp Vecumniekiem un Iecavu būs ar asfaltbetona segumu. Būvdarbi ilgs līdz 2025. gada vasarai, portālu informēja uzņēmumā SIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC).
Projektā paredzēts pārbūvēt reģionālā autoceļa Bauska–Linde (P88) posmu no krustojuma ar vietējo autoceļu Pārslas–Misa–Šarlotes (V1011) līdz Vecumniekiem (25,26.–28,26. km). Autoceļa P88 posms no 25,33. km līdz 27,71. km ir ar grants segumu, bet 0,5 km garais posms Vecumniekos ir asfaltēts. Savukārt autoceļam V1011 pārbūvēs trīs posmus, kuriem šobrīd ir grants segums (0.–6,67. km, 7,84.–9,74. km un 11,24.–12,82. km) .
LVC aicina ņemt vērā, ka visos būvdarbu posmos noteikts maksimālā braukšanas ātrums ierobežojums 50 km/h, platuma ierobežojums – 3,2 metri. Uzsākot darbus, paredzēts viens pagaidu luksoforu posms starp Misu un Beibežiem, pieaugot darbu apjomam, satiksmes ierobežojumu un reversās kustības posmu būs vairāk.
LVC precizē, ka būvdarbu ietvaros pārbūvēs ceļa konstruktīvās kārtas, izbūvējot drenējošo un salturīgo slāni, pamata kārtu un ieklās asfaltbetona segumu divās kārtās. Pārbūvētās ceļa segas kalpošanas laiks būs 20 gadu.
Darbu ietvaros sakārtos ūdens atvadi no ceļa – raks un tīrīs grāvjus, atjaunos un pārbūvēs caurtekas. Atjaunos arī ekspluatācijas laikā nolietotās konstrukcijas tiltam pār Misas upi uz autoceļa V1011 (9,70. km) un tiltam pār Taļķi uz autoceļa P88 (25,8. km), darbu veikšanas laikā satiksmi uz tiltiem organizēs pa vienu braukšanas joslu. Vecumniekos paredzēta arī apgaismotas ietves izbūve, savienojot to ar esošo gājēju ceļu infrastruktūru, un to veiks par Bauskas novada pašvaldības līdzekļiem.
Lai nodrošinātu projektā paredzētos ūdens atvades risinājumus un uzlabotu satiksmes drošību, ceļa nodalījuma joslā nocirtīs 174 kokus, kā arī izcirtīs krūmus. Bauskas novada pašvaldība, atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem “Noteikumi par koku ciršanu ārpus meža”, ir devusi atļauju nocirst kokus.
Būvdarbus visos posmos veiks SIA “Vianova” par līgumcenu 8 283 156 eiro (ar PVN), no kuriem 208 241 eiro (ar PVN) ir pašvaldības finansējums. Būvuzraudzību nodrošina SIA “IngWay”, projekta autors ir SIA “Vertex” projekti.
Minētie autoceļu P88 un V1011 posmi ir iekļauti Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) Administratīvi teritoriālās reformas ietvaros izstrādātajā ceļu remontdarbu programmā, un būvdarbi tiek finansēti no ES Atveseļošanas fonda līdzekļiem.
Kad būvēs Vecumnieki-Bauska (līdz Dāviņiem)???? Lai uz novada centru var normāli aizbraukt.
Jā asfaltu no Dāviņiem līdz sliedēm jau nu varēja uzklāt! Ceļu iztaisnoja jau 40 gadi atpakaļ! No Ozolaines nu vismaz līdz Bārbelei! Bauska-Brunava prasās pēc normāla asfalta!!! Un vēl un vēl!!! Bet tak koncertzāles, stadioni jāceļ! Mums laukos jau neko nevajag! Tā domā depjāti, ministriņi,valdes!
A kam tu Bauskā esi vajadzīgs – Vecumniekiem ? Rīgā Rucavsalā futbola stadionu vajag, lai 3 šķiras Latvijas komanda varētu tusēties pie kādiem tur frančiem , itāļiem 0 : 6…
Super.
Sagaidījām.
Būtu vēl ideāli, ja būtu kāds prasts trotuārs malā, lai var ar riteni braukt, vai pastaigāt, kaut no Iecavas līdz pat Vecumniekiem heh.
Bet par asvaltetu ceļu Liels prieks
Tāpat arī būtu forši trotuāru no Iecavas līdz Jelgavai… Lai ar riteni braukt.
Vispār jau jēdziens “trotuārs” nozīmē kājceliņu jeb gājēju celiņu uz kura Tu ar savu vellapēdu nedrīkstētu rādīties. 🙂