Piektdiena, 5. decembris
Sabīne, Sarma, Klaudijs
weather-icon
+5° C, vējš 1.99 m/s, DA vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Latvijas Riteņbraucēju apvienība aicina nekavējoties veicināt ceļu satiksmes izglītību skolās (9)

Latvijas Riteņbraucēju apvienība (LRA) aicina nekavējoties veicināt ceļu satiksmes izglītību skolās, kā arī sakārtot bīstamās satiksmes vietas, aģentūrai LETA norādīja LRA pārstāvji.

Saistībā ar divu 2012.gadā dzimušo meiteņu nāvi, ar “Ride Mobility” aparātu pakļūstot zem vilciena Imantā, LRA uzsver, ka šāda veida traģēdija iezīmē rupju satiksmes noteikumu neievērošanu un satiksmes infrastruktūras slikto stāvokli.

LRA norāda, ka neviens divriteņu transportlīdzeklis pats neizvēlas, kur braukt un kad braukt. Cilvēka vadīta transportlīdzekļa nokļūšana avārijā vispirms jāvērtē no cilvēka rīcības viedokļa, lai arī cik smagi tas būtu, arī gadījumos, kad transportlīdzekļa vadītājs gājis bojā.

“Diemžēl šī traģiskā nelaimes gadījuma pamatā bija viens no visrupjākajiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem – dzelzceļa pārbrauktuves šķērsošana, kad barjera ir aizvērta, luksoforā deg aizlieguma signāls un skan brīdinājuma signāls. Ja varēja notikt šāda nelaime, tā varēja notikt arī braucot ar klasisku velosipēdu vai skrejriteni, vai pat pārgalvīgi skrienot,” norāda LRA pārstāvji.

Kā uzsver LRA, šis gadījums apliecina, ka ceļu satiksmes noteikumu apguve izglītības iestādēs ir katastrofāli zemā līmenī. LRA aicina nekavējoties veicināt ceļu satiksmes izglītību skolās un sakārtot bīstamās satiksmes vietas, kā arī pilnveidot likumdošanu tā, lai tā ir visiem saprotama.

LRA arī aicina nenovelt vainu uz vienu transportlīdzekli, kas bijis iesaistīts traģiskā nelaimes gadījumā.

LRA uzskata, ka daudz bīstamāki transportlīdzekļi ir elektroskrejriteņi, kuru riteņu diametrs ir tik mazs, ka jebkura bedre vai akmens rada lielu bīstamību gan braucējam, gan apkārtējiem. Ar tiem katru dienu tiek fiksēti neskaitāmi ceļu satiksmes negadījumi un traumas, tādēļ LRA ieskatā skaitliski šie braucamie ir daudz bīstamāki par velosipēdu vai mopēdu.

“Mūsu ieskatā šī traģiskā gadījuma cēloņi nekādā mērā nav saistīti ar braucamrīka juridisko statusu, un publiskajā telpā izskanējušie pārmetumi ir nepamatota neslavas celšana,” norāda LRA pārstāvji.

Jau ziņots, ka ceturtdien, 2.oktobrī, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) nolēma apturēt koplietošanas “e-velosipēdu” operatora “Ride Mobility” sniegtos pakalpojumus. Šāds lēmums sekoja pēc Rīgas mēra Viestura Kleinberga (P) aicinājuma vērtēt uzņēmuma darbību, kas savukārt sekoja pēc divu 2012.gadā dzimušo meiteņu nāves, ar “Ride Mobility” aparātu pakļūstot zem vilciena Imantā.

Piektdien PTAC informēja, ka centrs “Ride Mobility” piemēros administratīvo pārkāpumu sodu par darbības neapturēšanu atbilstoši PTAC aicinājumam.

PTAC aicinājusi visus patērētājus, īpaši jauniešus un viņu vecākus, atbildīgi lietot koplietošanas transporta līdzekļus, ievērojot pakalpojuma sniedzēju noteikumus un likumus. Tāpat PTAC atgādināja, ka elektrisko skūteru un citu mikromobilitātes rīku izmantošana bez atbilstošas sagatavotības un vecuma pārbaudes var radīt nopietnus riskus gan pašam lietotājam, gan apkārtējiem.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri (9)

Dadzīte
18:23 06.10.2025
Pilnīgi piekrītu, ka skolās, jau sākot no 1. klases, būtu jābūt iespējai apgūt CSN un, sasniedzot atbilstošu vecumu, iegūt velosipēdista tiesības.
Opis
19:38 06.10.2025
Padomju laikos pilsētu skolās no 1-3.klasei intensīvi tika apgūta ceļu satiksmes drošība.Nāca no GAI un bērniem demonstrēja kas un kā.Izskatās,ka mūsdienās satiksmes drošību nemāca.
Kaspars
21:40 06.10.2025
Latvijas Raustītāju apvienība piekrīt... sviests
BILLIJS
06:08 07.10.2025
CEĻU Satiksmes noteikumi visiem ir jāzin.
Ita
08:05 07.10.2025
Te gan Bauska ir priekšā, jo ir pieejama apmācība velo tiesību iegūšanai. BJC to var apgūt. Paldies, par šo iespēju jau gadu gadiem!
Skolotāja
08:12 07.10.2025
Absurdi jau paliek. Peldēt - māciet skolā. Velo drošību - māciet skolās. Mazgāt veļu - māciet skolā. Uzvedību - māciet skolā. Kad tad lai bērns mācās matemātiku, latviešu valodu, eksaktās zinības, mūziku, vizuālo mākslu, vēsturi, kas viņu attīsta, veido, ievirza? To ikdienišķo jau vecākiem tā kā jāmāca (ja vien vēlas to bērnu atlaist un lai viens droši dodas pasaulē). Ja nevar, nezin - ir taču sociālie darbinieki-ģimenes asistenti ko piesaistīt.
Edgars
13:10 07.10.2025
Tie bija bērni! Visi pieaugušie ir atbildīgi! Ir juridiskā līdzatbildība bērniem ļaut izmantot maksas pašgājēj velosipēdu. Konkrētā biznesa monetizācijas politika liek tiešā veidā veikt braucienu maksimāli ātrāk, kas ir tiešs cēlonis sasteigt braucienu.
Vāks uz dibena
13:38 11.10.2025
? Nu brīvā Latvija? Vai tiešām ir janodzivo 30 gadus,lai apjēgtu ka bērniem ir jāmāca drošība uz ceļa?
Atb Dacitei
13:43 11.10.2025
Tieši tā! Ceļu satiksmes drošība IR jāmāca no pirmās klases,lai pilngadību sasniedzot CSDD eksāmenu varētu nokārtot bez kļūdām jau ar pirmo reizi! Trīsdesmit gadus veca latvijas drošība pierāda ka par bērnu drošību vispār nav domāts - trīsdesmit gadu laikā ir skriets pakaļ pēc kaut kādām ārzemju Stambulu figņām un pidarasu celšanai debesīs,bet tikai ne par bērnu drošību un laimīgu nākotni. Diemžēl, šodienas realitāte.

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.