Šogad pirmajos sešos mēnešos salīdzinājumā ar tādu pašu periodu pērn par gandrīz 16% pieaudzis ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits, par 6% palielinājies negadījumu skaits ar cietušajiem. Tā liecina Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja un Centrālās statistikas pārvaldes dati.Pretēji fotoradaru ieviesēju solījumiem un prognozēm, krūmos un aiz stabiem paslēptie fotoradari nav uzlabojuši braucēju kultūru un neveic prevencijas funkciju uz ceļiem. Vēl vairāk – statistika, manuprāt, pierāda fotoradaru ieviešanas patieso nolūku – izveidot jaunu, papildu ceļu nodokli autovadītājiem, jo kā gan citādi var izskaidrot faktu, ka līdz pārvietojamo fotoradaru uzstādīšanai bojā gājušo un cietušo skaits uz Latvijas ceļiem katru gadu samazinājās.Fotoradaru lieta ir pilnībā izgāzusies, un kādam vai kādiem būtu jāuzņemas par to atbildība. Vienlaikus būtu jālabo pieļautās kļūdas – tāpat kā citās valstīs, fotoradariem, arī pārvietojamiem, ir jābūt ar brīdinošām ceļa zīmēm. Beidzot ir jāuzstāda stacionārie fotoradari pēc plāna, nevis jāļauj vienai kompānijai atbildīgo institūciju amatpersonas vazāt aiz deguna. Citādi rodas aizdomas, ka dažas amatpersonas, iespējams, ņem kukuļus un daļu iekasētā bāž savā kabatā. Ja jau tik ilgi dod tādas atlaides stacionāro radaru ieviešanai, kas ir pretēji juridiskā līguma nosacījumiem, kādam šāda kārtība ir izdevīga.Arī visi tie politiķi vai amatpersonas, kas atbalsta krūmos saslēptos radarus, visticamāk, ir korumpēti. Citu izskaidrojumu šādai tautas apzagšanai atrast nevar.Katrs ir savas laimes kalējs, un šāda sistēma iespējama valstī, kur iedzīvotāji paši atļauj sevi gluži vienkārši apzagt. Ja mēs to nepieļautu, nekas tāds nebūtu iespējams.
Kurš uzņemsies atbildību par tautas muļķošanu ar fotoradariem?
00:00
23.07.2012