Piektdiena, 19. decembris
Kristaps, Kristofers, Krists, Klinta, Kristers
weather-icon
+2° C, vējš 1.34 m/s, R-ZR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Latvijas skolotāji kopumā ir apmierināti ar savu darbu

Latvijas skolotāji kopumā ir apmierināti ar savu darbu, kā arī darbu
katrs savā skolā, liecina OECD Starptautiskā mācību vides pētījuma (OECD
TALIS) “Latvijas 5.-9.klases skolotāji starptautiskā salīdzinājumā”
pirmie rezultāti.

Kā aģentūru LETA informēja Latvijas Universitātes (LU) Preses centrā,
rezultāti parāda, ka Latvijas skolotāji ir augsti izglītoti, viņiem ir
plašas iespējas piedalīties profesionālajā pilnveidē, kuras tiek
adekvāti izmantotas. Latvijas skolotāji salīdzinājumā ar citu valstu
kolēģiem redz mazāk šķēršļu, kas var traucēt profesionālo pilnveidi.

Tāpat pētījumā noskaidrots, ka vidēji Latvijas skolotāji strādā
tikpat daudz kā kaimiņvalstīs, tomēr darba stundu skaits nedēļā ir ļoti
atšķirīgs – no dažām stundām līdz pat vairāk nekā 60 stundām. Latvijā
vairāk strādā Rīgas un lielāko pilsētu skolotāji, mazāk – lauku un
mazāko pilsētu skolotāji. Atšķirības ir arī dažādu tipu skolās – Latvijā
ģimnāziju skolotāji strādā pat par 30% vairāk nekā pamatskolu
skolotāji.

OECD TALIS ir iegūti starptautiski salīdzināmi dati par mācību vidi
un skolotāju darba apstākļiem skolās visā pasaulē. Pētījums noritēja
kopš 2011.gada sākuma. Latvijā pētījumā piedalījās 116 skolas, aptaujāti
110 skolu direktori un 2291 skolotājs. Šis ir starptautisks un nozīmīgs
pētījums, kurā piedalās 30 valstis un kopā aptaujāti 106 000 skolotāju,
kuri pārstāv četrus miljonus skolotāju, uzsver pētnieki.

Pētījuma pirmie rezultāti tiks prezentēti 25.jūnijā LU plkst.13.

Pasākumā piedalīsies LU mācību prorektors profesors Andris Kangro,
Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pārstāvji, Valsts Izglītības
attīstības aģentūras direktore Dita Traidās, OECD Starptautiskā mācību
vides pētījuma “TALIS 2013” vadītājs Latvijā profesora Andrejs Geske un
citi.

TALIS pēta, kā skolotāju darbs tiek pamanīts un novērtēts, un apzina,
cik lielā mērā, pēc skolotāju domām, tiek apmierinātas viņu
profesionālās pilnveides vajadzības. Pētījums sniedz ieskatu skolotāju
pedagoģiskajā praksē un uzskatos par mācīšanu. Atzīstot skolu vadības
nozīmīgo lomu, TALIS pēta direktoru lomu un atbalstu, ko viņi sniedz
saviem skolotājiem, skaidro pētījuma autori.

TALIS pētījuma mērķis ir sniegt ticamu un salīdzināmu informāciju no
skolu praktiķu perspektīvas, lai palīdzētu valstīm pārskatīt un formulēt
politiskos lēmumus kvalitatīvas skolotāju profesijas attīstībai.

Latvijā pētījumu īstenoja Valsts izglītības attīstības aģentūra
sadarbībā ar LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes
Izglītības pētniecības institūta pētniekiem. Latvija piedalījusies OECD
pētījumos kopš 1998.gada.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.