Vecumnieku iedzīvotāji sašutuši par nevienlīdzīgo attieksmi jaunizveidotajā novadā. “Kā tas nākas, ka Iecavā tiek atputekļotas grants seguma ielas, bet mums Vecumniekos tikmēr jārij putekļi?! Vai Iecavai līdzekļu atvēlēts vairāk?” interesējas Vecumnieku iedzīvotājs Māris.
Vecumnieku apvienības pārvaldē paskaidroja, ka saistībā ar to, ka Bauskas novada centralizētajā iepirkumā Vecumnieku apvienība netika pievienota, Vecumnieku apvienības pārvalde pati izsludināja iepirkumu un pašlaik tiek slēgti līgumi. “3.jūnijā pašvaldības ielas tiks atputekļotas,” apliecināja Bauskas novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Gija Spula.
Jāmin, ka visbiežāk atputekļošana nozīmē ceļa virmas apstrādi ar kalcija hlorīdu (viela, pārsvarā tādu kā pārslu formā, kuru izber uz ceļa virsmas, kur tā piesaista mitrumu, neļaujot ceļam putēt).
Zemgales reģionālās Vides pārvaldes direktora vietniece Evita Beitlere apstiprina, ka minēto līdzekli var izmantot ceļu pretputekļu apstrādei un īpašu lietošanas ierobežojumu nav. Protams, arī sāls bēršana uz ceļa neesot pilnīgi nekaitīga, taču konkrētajā lietojumā kaitējums videi nebūs vērā ņemams.
Parasti apstrādi cenšas veikt reizi sezonā, lai tam netērētu pārāk daudz līdzekļu. Taču biežumu nosaka arī laika apstākļi un satiksmes intensitāte attiecīgajā posmā. Izmaksas nav mazas, piemēram, kaimiņu -Jelgavas novadā viena kilometra apstrāde izmaksā gandrīz 1000 eiro. Un cenu pieaugums, visticamāk, neies secen arī šai jomai, vēsta laikraksts “Zemgales Ziņas”.
Šogad daudzās vietās uz valsts ceļiem vēl apstrāde nav notikusi, jo tika gaidīts lietus. Brauktuvei jābūt pietiekami mitrai, lai līdzeklis efektīvāk darbotos. Valsts ceļus daudzviet atputekļos tikai vienu reizi, jo ziemā esot iztērēts daudz ceļu uzturēšanai paredzēto līdzekļu. Ja vasarā ik pa laikam līst, tad ar to arī pietiek, norādīja uzņēmumā “Latvijas Valsts ceļi”.
Par ceļa putekļu kaitējumu cilvēku veselībai īstas skaidrības vēl nav, bet par to nelabvēlīgo ietekmi uz auto ir pārliecināts Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs. Viņš “Zemgales Ziņām” stāsta, ka ietekme uz mašīnas gaisa filtru esot jau pēc 20 pa šādu ceļu nobrauktiem kilometriem. Regulāri braucot pa šādu ceļu, auto īpašniekam jārēķinās ar to, ka filtrs būs jāmaina ne tikai ikgadējās apkopes reizē. Tātad būs jāmaksā vairāk. Turklāt, ja gaisa padeve pasliktinās, var kristies motora jauda. Tas savukārt var palielināt degvielas patēriņu, un tie jau atkal ir papildu izdevumi. Arī salonā gaisa padeve būs traucēta. Abrazīvās daļiņas, kas ir šajos putekļos, ar laiku var bojāt arī auto krāsojumu. A.Kulbergs uzsver arī satiksmes drošības aspektu: putekļos bīstami veikt apdzīšanas manevru, nav iespējams tik labi redzēt arī gājējus un riteņbraucējus.
Labāk sataisiet, beidzot, Salātu ielu!