
Šovasar plānots ieviest satiksmes organizācijas maiņu Kalna ielā Bauskā, portālu informēja Bauskas novada domē.
Satiksmes organizācijas projektu izstrādājis Madonas novada uzņēmums SIA “Fundamentum”. Bauskas novada pašvaldība aprīļa sākuma izsludināja iepirkumu “Satiksmes organizācijas izmaiņas Kalna ielā Bauskā”, liecina informācija elektroniskajā iepirkumu sistēmā. Saskaņā ar nolikumu pretendentiem piedāvājumi jāiesniedz līdz šodienas, 20. aprīļa, pulksten 16.
Saskaņā ar aktualizēto informāciju pašvaldības izsludinātajā iepirkumu konkursā savu piedāvājumu iesniedzis tikai viens komersants-Bauskas novada uzņēmums SIA “Viona”, kas minētos darbus apņēmies veikt par 84 310, 26 eiro bez PVN. Citu pretendentu piedāvājumu nebija.
Bauskas apvienības pārvaldes būvinženiere Agita Eglinska paskaidroja, ka joslu samazināšana pamatā tiks panākta ar horizontālo apzīmējumu ieviešanu. Paredzēts, ka no Rīgas puses pa kalnu katrā virzienā būs viena josla. Satiksmes mierināšanai Mēmeles tilta galā tiks izveidots pagaidu satiksmes rotācijas aplis.
Atbilstoši izstrādātajam projektam tā ierīkošana paredzēta ar betona norobežojošām apmalēm, pie iebraukšanas aplī izvietojot ātrumu slāpējošās gumijas. Apļa vidū rezervēta vieta vides objektam, bet pagaidām pašvaldība nav izlēmusi, kāds tieši objekts te atradīsies.
Rotācijas aplis tiek atzīts par vislabāko ātruma kontroles veidu krustojumos ar augstu pieejošo satiksmes ātrumu. Satiksmes drošība rotācijas apļos uzlabojas ne tikai tādēļ, ka tajos samazinās braukšanas ātrums, bet arī tādēļ, ka būtiski mazāk ir konfliktējošo braukšanas manevru.
Viena josla katrā virzienā ieplānota arī uz Mēmeles tilta, savukārt aiz tā pirms Rīgas ielas, braucot no Rīgas puses, būs divas joslas, kur viena aizies taisni, bet no otras varēs pagriezties tikai pa labi, tālāk sekos viena josla, kura pāries divās joslās, labā ies taisni augšā, bet blakus josla tiks paredzēta tikai kreisā pagrieziena veikšanai uz Plūdoņa ielu. Uzbraucot kalnā būs viena josla, bet aiz iebrauktuves Kalna ielā 1 būs divas joslas, kur viena iecerēta kustībai taisni, bet otra, lai nogrieztos pa labi.
“Brauktuves vidū būs iekrāsotas drošības salas uz kurām pārvietoties ir aizliegts. Norobežojošie ceļa stabiņi šeit nebūs,” skaidro A. Eglinska. Viņa atzīst, ka pilsētniekiem šovasar ar sastrēgumiem ir jārēķinās. Satiksmes organizācijas ieviešanai plānotas astoņas nedēļas.
“Ja nesekos pārsūdzības, jūnijā darbiem vajadzētu sākties. Laikietilpīgākā būs pagaidu satiksmes rotācijas apļa izbūve,” teic A. Eglinska, piebilstot, ka naktīs darbi netiks veikti, jo tas būtiski sadārdzinātu šo procesu.
Foto: Ivars Bogdanovs