Sestdiena, 6. decembris
Nikolajs, Niklāvs, Niks, Nikola
weather-icon
+6° C, vējš 0.45 m/s, D-DA vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Maldināt tautu – kam tas ir izdevīgi?

Atklāta vēstule Bauskas pilsētas Domei. Maģistrāli «Via Baltica» par katru cenu grib būvēt caur pilsētas centru, nevis, veidojot apbraucamo ceļu.

Atklāta vēstule Bauskas pilsētas Domei.
Maģistrāli «Via Baltica» par katru cenu grib būvēt caur pilsētas centru, nevis, veidojot apbraucamo ceļu. Ja attīstītajās valstīs izcilākie prāti tiek nodarbināti ar to, kā vidi atveseļot un padarīt cilvēku veselībai labvēlīgāku, tad mēs savā domāšanā netiekam nekur tālāk par lētu aizejošas vakardienas atražošanu.
Ja pašlaik caur Bausku diennaktī vidēji izbrauc 300 (!) kravas automašīnu, tad pēc būves pabeigšanas to skaits vismaz divkāršosies, ja ne trīskāršosies. Nav grūti iedomāties to trokšņu dārdoņu un izplūdes gāzu dūmaku, kas vērpsies ap mums visiem. Diemžēl Bauskas iedzīvotāji ar savām automašīnām, kā arī pasažieru transports būs spiesti braukt pa mazākas nozīmes ielām, jo maģistrāle būs paredzēta tranzītkustībai. Piemēram, satiksmes autobusiem pēc projekta tiek piedāvāta Slimnīcas iela.
Bauska nav moderna lielpilsēta, bet gan sena mazpilsēta ar savu kultūrvēsturisko centru, kas patiesībā ir vienīgā bagātība, ko brauc skatīties tūristi. Attīstot un sakārtojot tūrisma objektus, Bauskas iedzīvotāji varētu nodrošināt sev zināmu nākotni. Kas notiks, ja pilsētā tiks radīts šāds ar žogu apbūvēts ceļš? Bauskas Rātslaukums un bijušais Rātsnams ir sava veida unikālas būves Latvijā, jo atbilstoši viduslaiku apbūvei atrodas vecpilsētas centrā (tādu vairs nav Jelgavā, Rīgā). Kalna ielas pretējā pusē ir blīva apbūve un vēsturiskas celtnes, tādējādi to reāli var paplašināt tikai uz Rātslaukuma pusi. Tādā gadījumā izpostītu daļu Rātslaukuma un satiksmes plūsmu novirzītu tieši gar Rātsnama ēku.
Kādēļ Pasaules Bankas piešķirtos līdzekļus neieguldīt apbraucamā ceļa būvē, kura projekts jau sen izstrādāts, speciālisti par tā veikšanu saņēmuši algu? Tagad tas ir «piemirsts», kaut gan savulaik par to tika plaši stāstīts. Daudzviet Latvijā, ne tikai pasaulē, maģistrāles novirzītas ārpus pilsētām: Saldus, Kuldīga, Tukums, Jelgava. Kuldīgas apvedceļš tika būvēts tieši ar domu saudzēt pilsētas vēsturisko centru. Vai mūsu mazpilsēta ar savu īpatnējo reljefu un atrašanās vietu starp divām upēm ir mazāk saudzējama?
Mūs interesē, konkrēti kuras amatpersonas un speciālisti (baušķenieki vai iebraucēji) izstrādājuši maģistrāles projektu, to apstiprinājuši. Kādās instancēs lemts un nobalsots par tā pieņemšanu, kādi bijuši balsošanas rezultāti? Kuri deputāti balsojuši par, kuri – pret? Kādas ir reālās apvedceļa izmaksas? Cik lielā mērā tās atšķiras no maģistrāles projekta tāmes vērtības?
Rodas iespaids, ka kādam šis darījums ir izdevīgs. Bauska nav pārāk liela pilsēta. Tajā visi viens otru pazīst, un arī iedzīvotājiem nepaliek neapslēpts, kas notiek augstākās varas kuluāros. Tikko Rīgas Domes deputāti pieņēma lēmumu par satiksmes ierobežošanu pilsētas centrā. Varbūt arī Bauskas Domes deputāti, kurus mēs esam vēlējuši, ar konkrētu rīcību pierādīs, ka pilsētas iedzīvotāju intereses viņiem ir svarīgākas par citiem apsvērumiem.
Ierosinām veikt aptauju pilsētas iedzīvotāju vidū.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.