Pensionārs Viktors no Iecavas puses pieteicis cīņu pārgalvīgiem šoferiem, kuri katru dienu, neprātīgi braucot pa Bauskas šoseju, apdraud ne tikai savu, bet arī citu satiksmes dalībnieku veselību un dzīvību. Diendienā pats brauc pa šo lielceļu un ar vairākiem video reģistratoriem iemūžina karstgalvjus, ziņo TV3 raidījums “Bez tabu”.
Pensionārs Viktors dzīvo uz riteņiem – lauka malā novietotā treilerī Iecavas pusē. Lai gan dzīve nav no vieglākajām, – nesūdzas, jo ir jumts virs galvas, ir arī savs auto, ar ko brauc uz darbu Rīgā. Sūdzas viņš par ko citu – par neprātīgiem šoferiem, kurus sastop pa ceļam, braucot pa Bauskas šoseju.
“Negribu nosisties!” saka sadusmots Viktors, kurš pieteicis “karu” pārgalvīgiem šoferiem. Viktors ar vairākiem video reģistratoriem fiksē citu šoferu ļoti bīstamu braukšanu. Demonstrējot ierakstus “Bez Tabu”, karstgalvjus iznes “slavas saulītē”.
Viktoram ir ļoti liela video ierakstu kolekcija. Braucot pa Bauskas šoseju, viņš iemūžinājis ātruma pārsniegšanu, bīstamu apdzīšanu un apsteigšanu pēdējā brīdī un vietās, kur tas nav atļauts. Kā liecina vīrieša iemūžinātais, grēko arī kravas spēkratu, kuru ir ļoti daudz uz Bauskas šosejas, šoferi, pat sabiedriskie pārvadātāji-autobusu šoferi.
“Es esmu bruņots, varētu aiziet izskaidroties ar viņiem. Tikai tā var “runāt” ar viņiem. Ja viņš dabūs purnā, varbūt otrreiz tā nebrauks! Esmu cienījams pensionārs, arī esmu nopircis kaut kādu grabažu [red.-norāda uz savu “Audi” spēkratu], pie kaut cik cienīgas dzīvības esmu ticis, mierīgi braucu uz saviem 90 km/h. Es gribu mierīgi braukt. Policijai mani ir jāaizsargā!” raidījumam saka Iecavas pensionārs.
Viktors stāsta, ka pats vienmēr brauc, kā pienākas – ne par lēnu, ne par ātru (atļautā braukšanas ātruma robežās). Tomēr tā dara vien retais, sašutis norāda taisnības cīnītājs. Video ierakstos redzams, ka daudzi šoferi traucas krietni ātrāk par Viktoru, iespiežas viņa un citu automašīnu “pēcpusē, daudzi pat taurē, tādējādi pieprasot pavākties uz nomales, lai patrauktos garām. Viktors gan bieži un spītīgi nelaiž “skrējējus”.
Aplūkojot Viktora iemūžinātos video, “Drošas braukšanas skolas” vadītājs Jānis Vanks piekrīt – uz Bauskas šosejas “notiek bardaks”. Arī pats tur novērojis pārgalvību. “Ja ir zīme “90 km/h”, ir jābūt tādam ātrumam. Pie mums pieņemts braukt ar +10 un vairāk km/h – tā ir nenormāla “norma”,”- tā Vanks.
Tāpat satiksmes eksperts Vanks norāda – ne visai normāla ir “skrējēju” loģika, ka citiem šoferiem ir pienākums pabīdīties uz nomales, pat kur tas nav atļauts, lai palaistu garām citus.
“Ja pabrauc malā palaist vienu, bet pēkšķi sāk braukt garām vesela kolonna, var būt visādi. Tajā nomalē var būt, piemēram, apturēts kāds transportlīdzeklis, var braukt velosipēdists, var iet gājējs. Var būt vieta, kur mainās horizontālais apzīmējums un vairs nevar turpināt tur braukt. Var būt diezgan grūti tikt atpakaļ joslā,” teic Jānis Vanks “Drošas braukšanas skolas” vadītājs.
Notiekošais uz Bauskas šosejas ir viens no satiksmes rūpju bērniem, atzīst Valsts policijā (VP). Trīs gadu ar asti laikā uz šosejas A-7 reģistrēti 259 ceļu satiksmes negadījumi, kuros ievainoti 93 cilvēki, bojāgājuši – 7, liecina likumsargu statistika.
Ņemot vērā mūsu [VP] kapacitāti, mēs tur nevaram atrasties visu diennakti, bet šim ceļam pievēršam uzmanību. Šī šoseja ir viena no prioritārajām, uz kuras šogad paredzēts uzstādīt vidējā ātruma kontroles radaru. Juris Jančevskis
VP Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks
Tāpat VP informē, ka tiekot izskatītas iespējas uzstādīt uz ceļiem Latvijā arī citas mūsdienīgas kontroles iekārtas, piemēram, tādu, kas kontrolē distances ievērošanu starp spēkratiem.
A7 taciņa nav domāta tik pārslogotai satiksmei kā šobrīd.Normālā valstī sen būtu daudzkārt paplašināta.
Izskatās, ka pats pensionārs uzprasās dabūt purnā, bet var piekrist, ka bardaks uz Bauskas šosejas ir. Vairāk šādu cilvēku ar videoreģistratoriem un plaši publiskot video. Ne tikai fūres, bet bieži skrējējos ir arī tālie satiskmes autobusi Lux express Flixbus un citi.
Uz A7 ir pārgalvīgi individuālie braucēji, bet, piemēram, uz Jelgavas, Rundāles pusi ceļš ir pilns ar sabiedrisko transportu, kas 90 vietā brauc uz 70, kavē satiksmi un liek veikt nevajadzīgas apdzīšanas.Kad pirms daudziem gadiem mācījos autoskolā, tad eksāmena laikā daži inspsektori dzina braukt ārpus Rīgas, un ja neiekļavies 90km satiksmē, tad eksāmenā izkriti, jo traucēji pārējiem ceļa dalībniekiem. Kas ir atbildīgs par tiem autobusiem, kuri apzināti neiekļaujas satiksmē un dažkārt aktīvajās stundās liek visiem citiem satiksmes dalibniekiem ilgstoši braukt kā bēru kolonijā vai pargalvīgi apdzīt to zārka mašīnu??? Ildienā darbs ir Jelgavā un katru rītu un vakaru pa šādam katafalkam pa ceļam gadās………..
tiem skrējējiem nekad nekas nebūs pa prātam,tikai žēl kad cieš nevainīgi cilvēki dēļ tām pārgalvībām,uzbliezīs šoseju ar 2 joslām katrā virzienā,tāpat nebūs labi..
tad kas skrējējiem nav pa prātam? Te jau nospiedošā vairākumā tieši čunčinātājiem nav pa prātam, kad viņa uz 80 kam/ha vadītajam auto kāds aiziet garām kā stāvošam. Lūk tur rodas lielais apvainojums un sākas nemākulīga pakaļdzīšanās.
Īsumā- autoskolā mācīja: izgriezi uz šosejas, iespied grīdā un iekļaujies plūsmā pēc iespējas ātrāk.
A7 norma sausā saulainā laikā 110 spidometrā, faktiski 106. Diezgan droši un komfortabli. Ja brauc 90 spidometrā, tad tu nevari apdzīt smago, veido kolonnu, kas pati par sevi bīstama.
Bremzējot plūsmu kungs rada bīstamu situāciju.
Ziemā, lietū, ledū – atrumu samazina līdz stabilajam.
Kungam par nereģistrētu videonovērošanu var pašam, iespējams, sanākt problēmas. Vēl jo vairāk, satiksmes kavēšana, ar iespējams traktējama kā pārkāpums, kur pašam var uzlikt sodi par katru gadījumu.
Tādai noslogotības šosejai jau sen bija jābūt vismaz divām pilnām joslām uz katru pusi ar norobežojumu pa vidu. Nebūtu tik smagas avārijas un lēnāk braucošos nevajadzētu apdzīt iebraucot pretējā joslā, jo varētu mierīgi apsteigt.
Bet protams tagad atkal visi citi vainīgi, bet ne tie, kuriem tas ir darbs un atbildība.
Ja tevi apdzen fūres, tava vieta ir autobusa sēdvietā nevis pie stūres
Kur problēma braukt uz 100, ja tas ir noteikumu robežās? Gribi dudināt uz 85/80? nu dudini, tikai papisies malā, kur ir tāda iespēja un tas ir pilnīgi droši un nečīksti, ka tev taurē, jo tu bremzē satiksmi. Onka no sērijas – visi ir stulbi, tikai ne es
Braucēju pierē pa viduslīniju palicis subjektīvi mazāk. Ir kvalificējušies orgānu donoros vai dzelzis atņemts?
nu tav tur jēgas testies. No Ķekavas apļa līdz Iecavai, nu cik tu tur ieekonomēsi laiku. 3 fūres apdzīsi jeb 2 min ieekonomēsi, nav tā riska vērts.
AP sodu kā Šveicē līdz 10000 EUR vienlaikus tiesību atņemšanu un auto konfiskāciju frontei.
Hm…. Uz 90? Ja fūres iet garām, kuras nebrauc ātrāk pa 90(pēc spidometra ne GPS) un pārsvarā 85-87 gps, tad viņš apdraud un bremzē satiksmi. Uzliec normālu videoreģistrātoru ar ātruma atspoguļojumu un tad parādīsies cita aina, ka velkās uz 75-80km/h un aiz viņa 2 km kolona…