Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Banāni, piens, kotletes, un zupas jeb ko darba dienās ēd Baltijā

Visās Baltijas valstīs kā pieprasītākais produkts birojos ir banāni un dažādi atspirdzinošie dzērieni, taču starp kaimiņvalstu iedzīvotājiem lielākās atšķirības vērojamas pusdienu izvēlē. Kamēr Latvijā iecienītākās maltītes ir kafejnīcu pusdienu piedāvājumi, kebabi, kotletes un speķa pīrādziņi, Lietuvas iedzīvotāji darba dienu pusdienām izvēlas dažāda veida salātus, auksto zupu un kijevas kotleti, bet Igaunijā – zupas, grilētu vistu un pilngraudu putru, liecina uzņēmuma “Wolt” apkopotie dati.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Wolt” komunikācijas pārstāve Māra Rudīte atklāja, ka atšķirības uzņēmumu pasūtījumos vērojamas arī dzērienu izvēlē. Igaunijā “Wolt for Work” iecienīts, lai biroja vajadzībām iegādātos pienu un dažādus atspirdzinošos dzērienus (piemēram, “Coca-Cola”, “Fanta” utml.), Lietuvā visbiežāk tiek pasūtīts gāzēts ūdens, bet Latvijā – vitaminizētie dzērieni. Interesanti, ka iecienītākie ēdieni atšķiras arī sezonāli. Piemēram, Latvijā rudenī lielākais pasūtījumu skaits bijis banāniem, ziemā un pavasarī – speķa pīrādziņiem, bet vasarā – dažādiem atspirdzinošajiem dzērieniem.

“Wolt” mātes uzņēmums “DoorDash” pērnā gada nogalē aptaujāja vairāk nekā 2000 dažādu nozaru darbiniekus, lai noskaidrotu, kā darba devēji var veicināt elastīgu un sabalansētu darba kultūru neatkarīgi no tā, vai darba pienākumi tiek veikti klātienē vai birojā. Vairāk nekā puse (61%) aptaujāto uzskata, ka kopīgas maltītes mudina cilvēkus sarunāties par ar darbu nesaistītām tēmām, savukārt 60% aptaujāto apgalvo, ka tādejādi iepazīst savus kolēģus ikdienišķākā vidē.

“Uzņēmumi aizvien lielāku uzmanību pievērš darbinieku motivācijai un sadarbībai, taču neatņemama ikdienas sastāvdaļa ir pusdienas, kuru laikā nereti norisinās arī neformālas sarunas un komandas saliedēšanās. Aptaujas rezultāti apliecina, ka darba devēja apmaksāta maltīte ir nozīmīgs motivators darbiniekam veikt savus darba pienākumus klātienē birojā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Aptaujātie darbinieki norādīja, ka lielākā motivācija atgriezties klātienes darbā birojos ir kopīga laika pavadīšana ar saviem kolēģiem (45%), apmaksātas maltītes (38%), kā arī uzņēmuma apmaksāti ceļa izdevumi (42%). Piešķirot darbiniekiem papildus “bonusu” pusdienu vai citu maltīšu un preču iegādei, uzņēmums var būt ieguvējs, jo ar viena kopīga rēķina apmaksu mēneša beigās var sasniegt lieliskus rezultātus – motivētu un saliedētu kolektīvu gan klātienē, gan attālināti,” skaidro “Wolt” Baltijā vadītāja pienākumu izpildītājs Mantas Lomsargis.

Salīdzinot ar pērnā gada pasūtījumiem, visās trīs Baltijas valstīs ievērojami audzis pasūtījumu skaits ne tikai no restorāniem un kafejnīcām, bet arī dažādām mazumtirdzniecības vietām un pārtikas veikaliem.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (2)

  1. Ar nostalģiju atminos kādreizējās ēdnīcas(ne visas protams).Mērcītes,salātiņi,viss kā nākas.Tagad-trušu zaļbarība(nezināmas izcelsmes).

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.