Šovasar Bauskā vajadzēja sākt Salātu ielas pārbūvi, bet darbi joprojām nenorit. Bauskas novada pašvaldībā skaidroja, kas dīkstāvei ir par iemeslu, ieskicējot notikumu secību.
Proti, šī gada martā izsludinātajā iepirkumu konkursā par Salātu ielas posma pārbūvi Bauskā savus piedāvājumus iesniedza divi pretendenti: ceļu būves firma SIA «Binders» un SIA «DSM». Ceļu būves firmas SIA «Binders» piedāvātā līgumcena bija 1 687 543, 98 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN), bet SIA «DSM» darbus bija gatava veikt par 1 937 752,33 eiro bez PVN. Par konkursa uzvarētāju tika atzīta ceļu būves firma SIA «Binders».
Sākotnēji viss ritēja pēc plāna – Bauskas novada dome apstiprināja investīciju projektu, tika saņemts atbalsts no Satiksmes ministrijas, kā arī nodrošināts nepieciešamais aizņēmums Valsts kasē. Pašvaldība nosūtīja iepirkuma uzvarētājam līgumu parakstīšanai, taču atbilde nesekoja.
Laika posmā no 2024. gada 26. jūnija līdz 2024. gada 20. augustam Bauskas novada pašvaldība vairākkārtīgi centās sazināties ar ceļu būves firmu SIA «Binders», lai noskaidrotu, kad tiks parakstīts līgums. Visbeidzot augusta nogalē tika saņemta vēstule no «Bindera», ka uzņēmums nesaredz iespēju izpildīt darbus iepirkuma līgumā noteiktajā termiņā un atsakās no līguma slēgšanas.
Pašvaldība no savas puses nosūtīja vēstuli, norādot, ka izmantos «Bindera» iesniegto galvojumu apdrošināšanas polisi, lai ieturētu piedāvājuma nodrošinājumu 30 000 eiro apmērā.
Pēc Bauskas novada domes priekšsēdētājam Aivaram Okmanim pieejamās informācijas, «Binders» bija ieguvis apjomīgu pasūtījumu Rīgā un nevarēja atrast apakšuzņēmēju, kas varētu veikt darbus Bauskā.
«Tā nu sanāk, ka izdevīgāk bija zaudēt 30 tūkstošus eiro nekā meklēt resursus, lai arī šo objektu iesāktu un pabeigtu. Jau jūnijā bijām gatavi parakstīt līgumu, jo bija saņemts aizdevums Valsts kasē, viss varēja sākties, bet nekas nesākās. Tā kā iepirkumā bija divi pretendenti, izvērtējot otru, atklājās, ka šim uzņēmējam ir nodokļu parāds un līgumu nevaram slēgt. Vienīgā izeja no šīs situācijas – jauns iepirkums, kas jau ir izsludināts,» stāsta A. Okmanis.
Atkārtotajā iepirkumu konkursā «Salātu ielas posma no Zaļās ielas līdz Dārza ielai pārbūve, Bauskā, Bauskas novadā» pretendenti aicināti pieteikties līdz 15. oktobrim.
A. Okmanis pauda, ka darbus Salātu ielā plānots uzsākt jau šoruden. «Ja šogad to neizdarīsim, pazaudēsim kredīta naudu. Tāpēc vismaz kādu daļu vajag paveikt. Arī iepriekš tā bija domāts, ka ne jau vienā vasarā visu izdarīs. Katru gadu saņemam pārmetumus par ielas slikto stāvokli, un te vienīgais risinājums ir seguma pārbūve,» atzīmē A. Okmanis.
Viņš norādīja, ka, noslēdzoties iepirkumam, aptuveni 20 dienās izvērtē, tad seko desmit dienu pārsūdzības periods, ja neviens neapstrīd – vienpadsmitajā dienā var slēgt līgumu. «Sākumā asfaltēšanas darbi nebūs, tikai pārbūve, komunikācijas, zemes darbi, kurus pat vieglāk ir veikt ziemā nekā vasarā, jo zeme sasalusi, rakšanai nekas nekaitē, nekas nebrūk. Tāpēc laikapstākļi īpaši neietekmēs,» stāsta A. Okmanis.
Remontdarbu laikā tiks nodrošināta piekļuve pie mājām. Bijušā skeitparka teritorijā jau iezīmētas stāvvietas, un iedzīvotāji tur varēs novietot automašīnas, jo uz ielas tas nebūs iespējams. Kad beigsies Salātu ielas remonts, pašvaldībā vērtēs, ko iesākt ar šo atbrīvojušos laukumu.
Uzziņai
Projekta īstenošanas ietvaros paredzēta brauktuves ceļa segas pārbūve 597 m, iekļaujot inženierkomunikāciju tīklu ar jaunas ūdens apgādes sistēmas izbūvi 771,80 m, sadzīves kanalizācijas izbūvi 829,10 m, lietus kanalizācijas sistēmas pārbūvi 959,20 m garumā, elektroapgādes (ārējo) tīklu izbūvi 720 m garumā ar 26 apgaismojuma stabiem, kā arī tiks veikti esošo inženiertīklu aizsardzības pasākumi, ceļa aprīkojuma uzstādīšana un labiekārtošana.
Lai izveidotu drošu satiksmes kustības līmeni ielas satiksmei, kā arī gājēju un citu satiksmes dalībnieku drošībai, tiks izbūvēts gājēju/velosipēdistu celiņš un trases posma robežās pieslēgumā ar Mazo Salātu ielu līdz Pīlādžu ielai paredzēta rotācijas apļa izbūve.
Nevarēja atrast tādu apakšuzņēmēju kas strādātu par puscenu vai vēl lētāk.
Aivarinjs par lielu otkatu uzprasija
600 m par 2 miljoniem? Viens ielas metrs maksā 3420? Pēc jaunā konkursa būs vēl vairāk. Vismaz garantija jāpaprasa uz desmit gadiem par tādām summām.
Gandrīz autobāņa summas. Atļautais ātrums būs 150 km stundā?
Dīvāna eksperti-komentātori, kas visu zina gan par būvniecības izmaksām, gan par to, ka visos projektos ir otkati un ko tik vēl ne … Pie tam ar 100% pārliecību.
Izskatās, ka šajā domē sēž viens idiotu bars, kuriem vispār nav nekādas informācijas un zināšanu par komunikāciju stāvokli un nepieciešamību uz šīs ielas. Neatceros, vai 2013., vai 2014. gadā pa Vītolu ielas iekškvartālu tika izbūvēts jauns ūdensvads, viennozīmīgi,- nepareizs tehniskais risinājums, taču tas darbojās un nodrošina visa šī iekškvartāla ūdensapgādi, kāds pamatojums ir vēl viena ūdensvada izbūvei pa Salātu ielu? Uz šīs ielas ir jau divi lietusūdens tīkli, no kuriem viens ir darba kārtībā, varbūt, nepieciešams to pamatīgi iztīrīt un viss. Par kanalizācijas tīklu varētu diskutēt, ja ir naudas pārpilnība, varētu to renovēt, taču te neviens nerunā par to, ka Pīlādžu ielas kanalizācijas tīkls praktiski nefunkcionē, jo ar 0,5 m pretkritumu pieslēgts Salātu ielai. Kur ir speciālisti, kur ir projektu vadītāji, kur ir pilsētas saimnieki? ….Neaprakstāms bardaks!!!
Liegt “binderam” turpmāk piedalīties Bauskas domes izsludinātajos konkursos.
Varbūt liegt beidzot haltūristu firmai “Viona” piedalīties iepirkumos?
Zinošo par būvniecības departamenta vadītāju! Ko jelgavnieki zina par Bauskas pazemi? Gan jau iepriekšējais , laikam kuldīdznieks, jeb BŪ arī nezināja, bet jāatzīmē, ka viņa laikos vietām Salātu ielā kaut ko raka, bet vai iezīmēja plānos? Ja visa Zaļā iela, jaunās aku galvas, aplis, tilta pilnīga noskrāpēšana un hidroizolācija maksā apmēram trīs miljonus, tad Salātu ielas 600 metri un to cena 2 miljoni ar PVN ir par daudz. Ja Zinošā informācija atbilst patiesībai. Sanāk, ka Bauskas ielas remonta 1 m2 cena gandrīz līdzinās jaunas dzīvokļu mājas 1m2 būvniecības pašizmaksai bez apdares, santehnikas, gaismekļiem.
Ja šoruden nevar uzsākt darbus tad vajag vismaz veikt visus mērījumus.Ja neko nekavē un vienpadsmitajā dienā slēdz līgumu,tad to pilnībā var uzspēt.Ar bijušā skeitparka teritoriju,nav ko izgudrot jaunu divriteni.Arī beidzoties ielas remontam,tur jāizbūvē autostāvvieta.Tikai daudzstāvu.Tā tagad dara visur!
No jūnija lidz augustam nevarēja sazinaties?! Būvnieks bija no Ķīnas?!!!!!
Binders nestrādā pirmo dienu. Laikam atrada daudzas “utis” projektā, kas rada finansiālus un laika grafika riskus. Principā jāprasa Binderam kur ir feileri. Darbu organizācijas projekta sadaļa arī varbūt ir šaubīga, tās parasti ir frāžainas un pārkopētas, bet esošā elektrība, ielu gaisma, kanalizācija, ūdensvads ,cik saprotams , Salātu ielā ir. Varbūt prātīgāk ir vēlreiz pārbaudīt projektu un situāciju dabā, konkrēti pazemē, nevis rakt akli ticot projektētājiem. Ka Salātu ielas iedzīvotāji un firmas, kā arī kaimiņi, nenonāk Ukrainas situācijā.
Kuram konkrēti pašvaldībā ir ŪK RTU diploms un projektēšanas vai darbu vadīšanas sertifikāts? Ja tādu nav, būs kārtējā amatieru izgāšanās. Tas pats attiecas uz EL un ceļu būvniecību. Jā, kur tad gāze? Tās nav Salātu ielā?
No kādas vēl Ķīnas? No Marsa!
Jaunās līnijas uz kalna ielas redzējāt ? Nu wtf ???????
Sviests
Bauska parversas par nesmuku un noplukusu pilsetu ( labak lauku ciematu) lidz pilsetai talu. Kur vajadzetu iekopt skaistas ainavas, renovet ielas un majas, nevis dzivot nekopta vide.
Paldies Jums par informāciju.Tagad viss palika daudz skaidrāks,diemžēl briesmīgi.Nolaidība,zinošu speciālistu 100%trūkums.Kas no tā ciešs-iedzīvotāji.TASTE ar savu budžeta pārtērēšanu uz šī fona izskatās sīkums.
Līgumus ilgi neslēdz ja tielējas par otkata summu.
Otkatu var nemaksāt prasītāju nosūdzot kontrolējošai iestādei vai pareizam priekšniekam. Bet tas strādā projekta vadītāja līmenī. Latvijā soda mazās zivis.
Kapēc vajadzēja Uzvaras ielu šitā izv….? Kaut kadas bedres sataisītas, tā, ka pat apbraukt nevar, kas tas pa sviestu?
Ātruma ierobežojuma zīmes un citas zīmes Uzvaras ielā nav. Laikam tiek uzskatīts, ka konkrētajā remonta zonā 50 km ir normāli un jābrauc pa bedrēm. Ne vietējam Uzvaras iela ir neliels pārsteigums. Pirms remonta zonas neesošas ceļa zīmes liecina par švaku firmu, švaku darbu vadītāju. Tie laikam ir apakšnieki?
Policija esot sodījusi ātruma pārkāpējus Elejas ielā, kas ir gandrīz ārpilsētas celš, bet neredz, ka Uzvaras ielā Viona kašā bedres bez ceļa zīmēm, pat apdraudot savus darbiniekus.