Trešdien, 11. decembrī, Iecavas kultūras namā notika vērienīgā starptautiskā dzelzceļa projekta «Rail Baltica» pirmā informācijas diena, kurā saaicinātiem partneriem un medijiem izklāstīja pamattrases pirmā posma būvēšanas gaitu. Informācijas diena Iecavas kultūras namā interesentiem notiks arī šodien un rīt.
Tikšanos atklāja Bauskas novada domes vadītāju uzrunas. Domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis (NA) atgādināja, ka Bauskā un Iecavā pirms pusotra gada jau notika projekta prezentācijas sarīkojumi, bet tagad ar Iecavas infrastruktūras apkopes punktu sāksies pamattrases pirmā posma būve. Viņa vietnieks Aivars Mačeks atgādināja projekta sarunu sākumu 2011. gadā un ietekmes uz vidi apspriešanu 2016. gadā, bet tolaik šķietamais sapnis tagad sāk piepildīties. Viņš vēlēja, lai novadam un vietējai sabiedrībai projekts nestu ieguvumus.
Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece «Rail Baltica» jautājumos Kristīne Malnača informēja par Ministru kabineta 10. decembra lēmumu sākt trases būvniecību ar dienvidu posmu pie Lietuvas robežas. Viņa uzsvēra, ka Baltijas valstis savienojošā dzelzceļa būvi joprojām atbalsta Eiropas Komisija un projekts saņems Eiropas Savienības finanšu atbalstu.
Projekta nacionāli atbildīgā uzņēmuma «Eiropas dzelzceļa līnijas» (EDzL) vadītājs Ēriks Diļevs vēstīja, ka sadarbībā ar valsts un pašvaldības institūcijām trases maršrutā atsavinātas visas vajadzīgās zemes, saņemtas būvatļaujas, izcirsts mežs.
Trases atbildīgā būvuzņēmēja, starptautiskā kopuzņēmuma «ERB Rail» projektu vadības direktors Endijs Svifts (Andy Swift) skaidroja, ka kopuzņēmumu izveidojuši trīs starptautiski pieredzējuši infrastruktūras būvniecības uzņēmumi – Polijas «Budimex S.A.», Francijas «Eiffage Génie Civil SAS» un Itālijas «Rizzani de Eccher S.p.A.». Projekta būvuzraugs ir FIDIC inženierijas grupa «Italferr». Trases būvēšana sāksies projekta dienvidu posmā pie Iecavas, izveidojot loģistikas un biroja centru, kas pēc tam pārtaps par apkopes punktu.
Vides un drošības speciālists Dens Kērbijs (Dan Kirby) pauda, ka projekta izpildītāji ļoti ciena Latvijas vēsturi, vidi un kultūru un būvdarbu gaitā rūpes par vietējo cilvēku drošību un labklājību būs viņu pienākums.
«ERB Rail» ieinteresēto pušu vadītājs Māris Saukāns sacīja, ka starptautisko dzelzceļa līniju būvējam jaunajām paaudzēm, pēc prezentācijām sarunā ar «Bauskas Dzīvi» piebilstot, ka tas ir ļoti sarežģīts, taču nozīmīgs satiksmes projekts, kas būs daļa no topošā Baltijas un Ziemeļvalstu loka savienojuma ar pārējo Eiropu.
Projekta vadītāji saņēma vairākus praktiskus jautājumus no pašvaldības un iedzīvotāju pārstāvjiem, apliecinot, ka vietējie uzņēmēji un speciālisti varēs piedalīties darbu izpildē, turklāt būvnieki ņems vērā apkaimes kopienu ērtības un intereses.
M. Saukāns uzsvēra, ka ceturtdien un piektdien Iecavas kultūras namā gaidīti visi interesenti, kas vēlas iepazīties ar «Rail Baltica» dienvidu posma būvēšanas sākumu un gaitu. Te būs sastopami gan nacionāli, gan starptautiski atbildīgie projekta pārstāvji. Būs arī angļu valodas tulks, kas varēs palīdzēt tiem, kuri svešvalodas nepārvalda. Ceturtdien, 12.decembrī, informācijas diena Iecavas kultūras namā notiks no pulksten 12 līdz 15, piektdien, 13.decembrī – no plkst. 16 līdz 19.
Vairāk par «Rail Baltica» dienvidu posma būves plāniem lasīsit «Bauskas Dzīves» drukātajā izdevumā.
Foto: Māris Krūmiņš
Pie Iecavas jau sagatavots būvlaukums ”Rail Baltica” pamattrases, loģistikas punkta un biroja būvēšanai.
Valsti izputinošs nevajadzīgs megaprojekts.Nav ko te pasakas stāstīt.
Zagļi zagļu zagļi
Onton! Abbzags tevi uz līdzenas vietas, sargā savu mantību!
tas, iespējams, simtus tūkstošus vērtais rail Baltica logo nedaudz lētākā stendā tagad pieejams pat meža zvēriņiem, protams, lasītpratējiem. Sēņotāji diez vai šurp turpmāk nāks…
valsts- tie esam mēs! Kas tie “mēs”, tas nesaprotošajiem arī nav jāzina.