Svētdiena, 7. decembris
Nikolajs, Niklāvs, Niks, Nikola
weather-icon
+2° C, vējš 0.45 m/s, D vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Līdz ar sniegu «izkūst» ceļi

Lielceļu caur Bausku sola remontēt pavasarī par ikdienas uzturēšanai plānotajiem līdzekļiem, Rīgas ielas rekonstrukcijai Iecavā martā izsludinās konkursu.«Biju jau iemācījies no galvas visas bedres, no kurām jāizvairās, bet tagad saradušās jaunas,» par novēroto ikdienas ceļā uz darbu Rīgā «Bauskas Dzīvei» stāsta Ceraukstes pagasta iedzīvotājs Andris, «nodeva divkāršota, bet ceļi kļūst tikai sliktāki.»Pēc vairāku gadu mērenajiem mīnusiem tagad aizejošā sniegotā un aukstā ziema līdz ar kūstošo sniegu «izkausējusi» arī asfaltu – valsts galvenais autoceļš A-7 jeb «Via Baltica» pie Bauskas un Iecavā klāts bedrēm, «zirnekļtīklu» ieplakām, kur asfalts sabrūk, ielīkstošām nomalēm un plaisām. Autoceļa A-7 posms abpus Bauskas zīmei virzienā uz Rīgu nokalpojis 11 gadu. Pēc 2008. – 2009. gadā veiktās seguma inspekcijas ceļa stāvoklis novērtēts kā labs, taču pēc šīs nelabvēlīgās ziemas sezonas tas krasi pasliktinājies, atzīst valsts akciju sabiedrības «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) Centra reģiona Bauskas nodaļas vadītāja Sīri Vildere. Kā vienu no iemesliem viņa min seguma nepietiekamo nestspēju esošajai satiksmes intensitātei. Jāpiebilst gan, ka šis rādītājs pērn samazinājies.A-7 segumu ap Bausku sakārtos pavasarī par valsts budžeta līdzekļiem ikdienas uzturēšanas darbiem, sola amatpersona.S. Vildere skaidro, ka asfalta segas tiek projektētas 20 gadu kalpošanas laikam un, ja tās laikus atjauno ik pēc 1 – 12 gadiem, tas var pārsniegt 30 gadus. Taču, pieaugot satiksmes slodzei, pēc 20 – 30 gadiem ceļa seguma nestspēja ievērojami samazinās, parādās iesēdumi un plaisas. «Ja atjauno segumu posmā, kur nokalpojuši pamati, jo naudas pilnai rekonstrukcijai nav, atjaunotās virskārtas kalpošanas laiks parasti nav ilgāks par 6 – 12 gadiem,» skaidro speciāliste.A-7 Iecavas posms, kas vienlaikus ir arī Rīgas iela, 1999. gadā tika remontēts tikai satiksmes drošības uzlabošanai, jo kam vairāk nav bijis finansējuma, stāsta S. Vildere. Jaunais segums toreiz likts uz veciem, jau nolietotiem pamatiem, tāpēc tagad šis ceļš savu nokalpojis.Tā rekonstrukcijai ieplānoti līdzekļi valsts autoceļu fonda programmā. Projekta mērķis ir uzlikt nākotnes satiksmes intensitātei atbilstīgu ceļa segumu, uzlabot satiksmes drošības līmeni Iecavas galvenajā ielā gājējiem, īpaši bērniem, kā arī sakārtot vidi ciematā.Rekonstrukcijas prognozētās izmaksas ir aptuveni 4,5 miljoni latu, taču faktiskos izdevumus noteiks atklāts konkurss, ko LVC plāno izsludināt martā. Pēc S. Vilderes aplēsēm, ceļu būvdarbu izmaksas patlaban, salīdzinot ar 2006. – 2007. gadu, ir aptuveni 1,4 reizes mazākas.UZZIŅAIA-7 rekonstrukcija IecavāLaiks: 2010. – 2011. gads.Darbi Rīgas ielā: nomainīs visas ceļa kārtas, pārbūvēs ietves, uzlabos apgaismojumu, sakārtos lietusūdens atvadi, uzliks izturīgākas barjeras, palielinās autostāvvietu skaitu.Papildu darbi: uzlabos segumu autoceļa Iecava–Stelpe posmā no A-7 līdz Baldones ielai; Baldones ielā; Virzas ielā no Baldones ielas līdz Iecavas novada domes iebrauktuvei; remontēs tiltu pār Iecavas upi, pārbūvēs tā pieejas no Baldones un Sila ielas.Izmaksas: 4,5 milj. latu.Avots: LVC

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.