Pēdējo nedēļu laikā, tuvojoties Ziemassvētkiem un Jaunajam gadam,
pirktāko produktu topā ir mandarīni un hurma, aģentūrai LETA atzīst
aptaujātie tirgotāji.
Mazumtirgotāja SIA “Maxima Latvija” pārstāvis Jānis Beseris stāsta,
ka, piemēram, laikā no 1.decembra līdz 15.decembrim “Maxima” veikalos
mandarīni pārdoti par aptuveni 20% vairāk nekā šajā periodā pērn.
“Varu arī atzīmēt, ka līdz 15.decembrim “Maxima” veikalos ir pārdoti
trīs reizes vairāk mandarīnu nekā kartupeļu šajā laika periodā no
1.decembra,” atzīmē Beseris.
Lai arī “Maxima” veikalu pārtikas produktu grupā patlaban
viennozīmīgi populārākais produkts ir mandarīni, taču pieprasīti ir arī
hurma, kartupeļi, banāni, baltmaize, sviests, kāposti, olas un arī
biezpiena sieriņš “Kārums”.
Turpretī nepārtikas produktu grupā “Maxima” veikalos tās ir dažādas rotaļlietas.
Tāpat ar katru dienu palielinās pieprasījums piparkūku mīklai, kam
šogad, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, ir 17% pieaugums, piparkūkām –
11% pieaugums.
Aizvien vairāk pircēju pērk arī karstvīnu, svētku atribūtiku, piemēram, svētku rotājumus, kā arī eglītes.
Savukārt mazumtirgotāja “Elvi” pārdošanas dati liecina, ka decembra
otrās nedēļas laikā, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, par 83%
pieaudzis noiets hurmai, par 51% – riekstiem čaumalās, par 30% –
Ziemassvētku puķēm un 26% – mandarīniem.
“Mandarīnu un hurmas sezona šogad ir iesākusies agrāk, līdz ar to
pircēji tos labprāt iegādājas,” atzīmē SIA “Elvi Latvija”
komercdirektore Laila Vārtukapteine.
Tāpat šajā periodā “Elvi” veikalos arvien vairāk tiek iegādāta
piparkūku mīkla, kam pieprasījuma pieaugums ir 336%, salvetes un
galdauti – 99%.
Arī “Rimi” veikalu pirktākais produkts ir mandarīni, stāsta SIA “Rimi Latvia” pārstāve Dace valnere.
“Kopš novembra līdz šim brīdim “Rimi” un “Supernetto” pircēji
iegādājušies aptuveni trīs miljonus kilogramus mandarīnu, un šā gada
decembra pirmajās divās nedēļās ir pārdots par 33% vairāk nekā
iepriekšējā gada identiskajās nedēļās,” atzīmē Valnere.
Bet izteikts pieprasījums pēc piparkūku mīklas un piparkūkām ir,
sākot no decembra vidus līdz pat Jaunajam gadam. Raugoties gada
griezumā, lielāko piparkūku apjomu “Rimi” un “Supernetto” veikalos
pārdod vienu nedēļu pirms Ziemassvētkiem.
“Pieprasījums pēc piparkūkām šogad novembrī un decembra pirmajās
nedēļās ir būtiski lielāks nekā pērn, proti, tas ir dubultojies,”
akcentē Valnere.
Jautāti par pircēju aktivitāti šogad, salīdzinot ar pirmssvētku
periodu pērn, tirgotāji atzīst, ka būtisku izmaiņu iepirkšanās
aktivitātēs nav. Tāpat arī vidējā pirkuma summa saglabājusies pagājušā
gada līmenī. Tiesa, cik liela ir šī summa, tirgotāji neatklāj.
Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, tirgotāji atzīmē, ka lielākā
iedzīvotāju aktivitāte būs šajā nedēļas nogalē un dažas dienas pirms
svētkiem. Ziemassvētku nedēļā, salīdzinot ar ikdienu, kopējie pārdošanas
apjomi veikalos mēdz pieaugt pat par 30–50%.