Turpinās darbs pie satiksmes organizācijas maiņas projekta izstrādes Kalna ielai Bauskā. Iepriekš Bauskas novada domē informēja, ka projekta īstenošana, samazinot braukšanas joslas Kalna ielā, varētu sākties jau jūlija beigās, taču ir jau augusta sākums, bet izmaiņu ieviešana vēl nav sākusies.

Uzņēmuma “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) pārstāve Anna Kononova portālam apstiprināja, ka satiksmes organizācijas izmaiņu shēma vēl nav iesniegta LVC, līdz ar to uzņēmums arī nav sniedzis savu atzinumu.
A.Kononova atklāja, ka LVC speciālisti ir piedalījušies sanāksmē, kurā tika diskutēts par Bauskas novada domes izstrādātajām satiksmes organizācijas izmaiņām.
“Bauskas šosejas (A7) krustojums ar Plūdoņa ielu ir regulējams krustojums ar gājēju pārejām. Pašvaldības iecere bija izveidot neregulējamu gājēju pāreju vien 80 metru attālumā Rīgas virzienā. Šāds risinājums netika atbalstīts, ņemot vērā netālu esošo regulējamo krustojumu ar gājēju pārejām. Atsevišķi iebildumi un korekcijas bija arī par ceļa zīmju uzstādīšanu. No LVC puses tika iekļauts arī papildus norādījums par plakātu uzstādīšanu par satiksmes organizācijas izmaiņām,” pastāstīja A.Kononova.
LVC ieskatā joslu skaita samazināšana būtiski ietekmi neatstās, ņemot vērā to, ka virzienā no Rīgas no otrās joslas bija atļauts kreisais pagrieziens uz Mēmeles ielu, kas bremzēja kustību pa otro joslu. Tāpat arī regulējamā krustojumā ar Plūdoņa ielu no otrās joslas bija atļauts kreisais pagrieziens, kas palēnināja kustību.
A. Kononova atzīmēja, ka paralēli no LVC puses tiek realizēts seguma atjaunošanas projekts, kur paredzētas satiksmes organizācijas izmaiņas un satiksmes drošības uzlabojumi Bauskas šosejas (A7) krustojumā ar Draudzības ielu, kur plānots samazināt joslu skaitu.
“Kopumā satiksmes reorganizācija Bauskā mazinās konflikta punktu skaitu visā posmā, jo tiek veidoti kreisie pagriezieni, kā arī rotācijas apļi,” akcentēja A. Kononova.
Bauskas pilsētas nodaļas vadītājs Jānis Feldmanis informēja, ka projektētājs ir veicis pēdējos labojumus un nosūtījis projektu pašvaldībai saskaņošanai.
“Bija jautājumi par rotācijas apļa diametriem, kā iebraukt un izbraukt var smagais transports ar piekabi pirms tilta no Rīgas puses uz uzņēmumu “Kronis”. Vizuāli tika parādīts, ka izprojektētais atbilst noteikumiem, un šāds manevrs ir iespējams. Vairāk nevajadzētu būt nekādām iebildēm. Nepieciešams arī akcepts no “Latvijas Valsts ceļiem”, kad tas tiks saņemts, tiks veikti darba apjomu un izmaksu aprēķini. Detalizēta informācija un precīzs gala variants satiksmes organizācijas maiņai Kalna ielā tiks publicēts pašvaldības mājaslapā, tiks nodota informācija arī medijiem,” apliecināja J. Feldmanis.
Viņš atturējās nosaukt konkrētu laiku, kad tas varētu notikt, jo tas neesot atkarīgs tikai no pašvaldības, iesaistītas vēl divas organizācijas, kur kapacitāte atvaļinājumu laikā ir ierobežota, turklāt, piemēram, uzņēmumā “Latvijas Valsts ceļi” notiek reorganizācija.
“Šobrīd gan mēs, gan projektētājs esam ieinteresēti pabeigt pēc iespējas ātrāk, speciāli neviens neko garumā nevilks,” apgalvoja J. Feldmanis.