Trešdiena, 12. novembris
Kaija, Kornēlija
weather-icon
+5° C, vējš 0.89 m/s, D-DR vēja virziens
BauskasDzive.lv ikona

Vai «Vienotība» atdod naudu ziedotājam?

Uz kārtējo iespējamo interešu konfliktu ir norādījuši portāla «pietiek.com» žurnālisti. 2010. gada jūlijā Ainārs Ščipčinskis, kurš ir saistīts ar vairākiem reklāmas uzņēmumiem, pirms vēlēšanām politisko partiju apvienībai…Valsts a/s…

Valsts a/s «Latvenergo» apmaksāto reklāmu, kurā tiek aizstāvēti jaunie tarifi, izstrādājusi SIA «Repute», kuras līdzīpašnieks ir Ainārs Ščipčinskis. SIA «Repute» 45 procenti daļu pieder firmai «MWG», kuras valdes priekšsēdētājs un vienīgais īpašnieks ir A. Ščipčinskis. Cita A. Ščipčinskim caur SIA «MWG» pilnībā piederoša reklāmas aģentūra «McCann-Erickson Riga» šovasar veidoja priekšvēlēšanu kampaņu apvienībai «Vienotība».

Portāls «pietiek.com» apšauba valsts uzņēmuma apmaksātās reklāmas lietderību, jo regulators vēl tikai lemj, vai tarifus apstiprināt. «Latvenergo» valdes priekšsēdētājs Āris Žīgurs «pietiek.com» nevarēja nosaukt precīzu summu, kāda atvēlēta šai reklāmas kampaņai, bet atzina, ka SIA «Repute» par šo darbu varētu saņemt vairāk nekā 10 000 latu. Viņš par firmas saikni ar ekonomikas ministra pārstāvēto politisko spēku neesot bijis informēts un noliedz, ka līgums slēgts politiska lobija iespaidā.

A. Kampars portālam «pietiek.com» atzina, ka Ekonomikas ministrija, kas ir valsts kapitāla daļu turētāja «Latvenergo», ir mudinājusi energouzņēmumu informēt sabiedrību par plānoto tarifu maiņu, jo «sabiedrība nezina, par ko ir stāsts». Ekonomikas ministrs uzsver, ka nav bijis informēts, ar kādu reklāmas aģentūru «Latvenergo» slēgusi līgumu. Savukārt Ekonomikas ministrijas mājaslapā atrodama informācija, ka 2010. gada septembrī ministrija noslēgusi līgumu ar SIA «Repute» par informatīvā materiāla «Buklets par mikrouzņēmuma atbalstu» iespiešanu. Šī līguma summa nav liela – 2454,53 lati.

A. Kampars nepiekrīt, ka būtu ieņēmis pozīciju, kas atbalsta «Latvenergo» jauno tarifu plānu, lai gan elektroenerģijas cenu kāpums esot objektīvs – pēdējos divus gadus uzņēmums neko neesot ieguldījis elektrotīklos, un nesenā energokrīze Latgalē parādot, kādas tam ir sekas. «Tas, ko es gribu, lai iedzīvotāji ir informēti, un šajā krīzes situācijā mēs esam iedevuši «Latvenergo» uzdevumu izstrādāt kaut kādu elastīgu risinājumu, lai neciestu daudzbērnu ģimenes,» saka ekonomikas ministrs.

Pērn, vasarā, va/s «Latvenergo» veikusi iepirkumu un noslēgusi ar SIA «Repute» līgumu par komunikāciju pakalpojumu sniegšanu, kura summu neizdevās noskaidrot – gan «Latvenergo» preses pārstāvis Andris Siksnis, gan SIA «Repute» līdzīpašniece Iveta Antonišķe sacīja, ka šāda informācija satur komercnoslēpumu.

Viens no «Vienotības» priekšvēlēšanu kampaņas vadītājiem Edgars Jaunups pirms vairākiem mēnešiem intervijā «Neatkarīgajai Rīta Avīzei» stāstīja, ka A. Ščipčinska reklāmas aģentūra «McCann Erickson Riga» jau vairākus gadus sadarbojusies ar «Jauno laiku» un patlaban arī ar «Vienotību». A. Ščipčinska dāsno ziedojumu viņš skaidroja ar turīga cilvēka un JL un «Vienotības» piedāvātās politikas patriota vēlmi finansiāli atbalstīt apvienības priekšvēlēšanu kampaņu.

Ieskats va/s «Latvenergo» valdes priekšsēdētāja ĀRA ŽĪGURA sarunā ar «pietiek.com» par uzņēmuma apmaksāto reklāmu.

Cik tas ir lietderīgi, ņemot vērā, ka šie tarifi varbūt nemaz nestāsies spēkā? Vai tā nav valsts uzņēmuma naudas šķiešana?
– Uzņēmuma nauda ir no saimnieciskās darbības ieņēmumiem, tā nav valsts nauda. Un galu galā mēs taču neziņojam kaut kādas absurdas lietas, bet tiešām stāstām par tām lietām, kuras nevarējām citādā ceļā paziņot. Diemžēl mūsu ziņu lentēs iesniegtā informācija nekādā veidā neparādījās ne drukātajos medijos, ne televīzijas ziņu pārraidēs, tādēļ mēs izšķīrāmies par šādu soli.

Kāds ir vismaz aptuvenais šai kampaņai atvēlētais budžets?
– Acumirklī nevaru atbildēt.

Vai runa ir par desmitiem tūkstošu latu?
– Nu droši vien, ka tas ir vairāk kā 10 000 latu.

Šo reklāmu ir veidojusi SIA «Repute»?
– Jā, ar tādu firmu ir līgums, bet tas līgums nav noslēgts šai vajadzībai, tas ir ilgtermiņa sadarbības līgums darbībai visā Baltijas valstu teritorijā.

Tomēr, ņemot vērā, ka tarifu celšana ir arī politiski jutīgs jautājums un liela kritika par to nāk pār ekonomikas ministra Kampara galvu, viņu var uzskatīt par netiešu ieguvēju no šīm «Latvenergo» apmaksātajām reklāmām?
– Nu, ziniet, tā ir jūsu interpretācija šobrīd un jūs jau varat to attīstīt vēl kaut kā tālāk. Mums nav nekāda nodoma rīkoties tajā mērcē, kā jūs to šobrīd pasniedzat. Es jau pateicu, kas mums likās ļoti svarīgi – šeit ir runa par bērniem, par daudzbērnu ģimenēm, kuras patiešām ir ļoti uztraukušās… Parādījās arī kritiski sižeti Latvijas Televīzijā par to, ka, lūk, daudzbērnu ģimenes varētu būt visvairāk ietekmētas no elektroenerģijas tarifu izmaiņām.

BauskasDzive.lv ikona Komentāri

BauskasDzive.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.