Abonē e-avīzi "Bauskas Dzīve"!
Abonēt

Reklāma

Skaistkalnē uz laiku slēgta pasta nodaļa; “Latvijas Pasta” darbinieku augstās saslimstības dēļ kavēta klientu apkalpošana un piegādes

Pastiprinoties Covid-19 pandēmijas negatīvajai ietekmei uz “Latvijas Pasta” darbību, patlaban slimo vairāk nekā 130 pasta pakalpojumu sniegšanā un sūtījumu piegādēs iesaistīto darbinieku, bet kopumā kavēts ir 85 pasta nodaļu darbs un piegādes procesi visā valstī. Bauskas novadā situācija nav kritiska, bet jebkurā brīdī tā var mainīties, portālam apliecināja “Latvijas pasta” pārstāve Gundega Vārpa.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Bauskas pusē tiks tiešām ir salīdzinoši labāka situācija, jo iztrūkst “tikai” trīs darbinieku un uz laiku slēgta Skaistkalnes pasta nodaļa, kas, plānots, darbu atsāks 3.februārī. Bet jāņem vērā, ka situācija ir ļoti svārstīga, un šie rādītāji var dienas laikā mainīties,” teic G. Vārpa.

Lai panāktu darbinieku un klientu maksimālu aizsardzību, “Latvijas pasts” ieviesis stingrākus pasākumus darbinieku un klientu drošībai, kas nozīmē arī maiņu darbu un līdz ar to – pakāpenisku un nevienmērīgu piegādes procesu, kas var neiekļauties iepriekš paredzētajos termiņos.

Nodrošinot distancēšanos starp pastniekiem, “Latvijas pasta” strādājošie uz darbu nāk atbilstoši īpaši izveidotam grafikam: daļa pastnieku darbu sāk no rīta ierastajā laikā, bet daļa – stundu vai divas vēlāk atkarībā no konkrētās nodaļas, kad pirmā pastnieku maiņa jau būs piegādē, tādējādi novēršot lielāku darbinieku grupu saskarsmi. Pateicoties šai sistēmai, tiek minimizētas darbinieku kontaktēšanās iespējas, tomēr šie drošības uzlabojumi nozīmē piegāžu palēnināšanos un kavēšanos.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

G. Vārpa skaidro, ka inficēšanās un noteikto kontaktpersonu loka paplašināšanās rezultātā uzņēmumam uz laiku pilnībā jānomaina klientu apkalpošanas vai piegādes štata darbinieki pasta nodaļās un piegādes punktos, tādējādi noslogojot pārējās struktūrvienības, no kurām piesaistīti pagaidu darbinieki, vai meklējot jaunus darbiniekus uz laiku.

Tā kā darbinieku nomaiņa ir operatīvs process, jo saistīta ar epidemioloģiskās drošības pasākumu nekavējošu īstenošanu, jaunie darbinieki – pastnieki vai pasta nodaļu operatori – tiek apmācīti darba gaitā, un tas neizbēgami rada lēnāku apkalpošanu un sūtījumu piegādes. Piemēram, jaunajiem pastniekiem rekordīsā laikā ir jāizprot adresācijas sistēma konkrētajā teritorijā, kas bieži ir sarežģīta un nepārskatāma, savukārt pasta nodaļu darbiniekiem jāapgūst visi pakalpojumi – sākot ar pasta sūtījumu noformēšanu un beidzot ar naudas pārvedumiem.

Pastnieku darbu papildus daudzviet apgrūtina netīrītie ceļi un nesakārtotās pastkastītes, kas izvietotas neatbilstošās vietās, ir nepareizi noformētas, neidentificētas vai arī to nav vispār. Jāņem vērā, ka vairākos desmitos pasta nodaļu drošības prasību dēļ samazināts uz vietas apkalpojamo cilvēku un attiecīgi – arī kases sistēmu skaits.

Foto: publicitātes foto.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
BauskasDzive.lv komanda.