Satiksmes ministrs Tālis Linkaits kopā ar Olaines novada domes priekšsēdētāju Andri Bergu sestdien, 28. maijā, Olainē atklāja ceļojošo vides izstādi “Ar vienu vilcienu rītdienā”, kas iepazīstina iedzīvotājus ar topošo “Rail Baltica” dzelzceļa līniju. Pēc divām nedēļām izstāde būs aplūkojama arī Bauskā, portālu informēja Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste Iveta Kamarūte.

Olainē ministrs iepazīstināja klātesošos ar “Rail Baltica” dzelzceļa līnijas īstenošanas progresu un ieguvumiem. “Pa jaunā dzelzceļa sliedēm kursēs ne tikai starptautiskie, bet arī reģionālie vilcieni. Arī Olaine būs viena no tām vietām, kur piestās “Rail Baltica” vilciens, dodot jaunas iespējas cilvēku mobilitātei, jaunu iedzīvotāju piesaistei un ekonomiskai aktivitātei. Pašlaik notiek līnijas projektēšana, bet jau nākamā gada beigās plānots uzsākt pamattrases būvniecību,” atzīmēja ministrs.
Izstādes apmeklētāji aicināti saistošā un viegli uztveramā veidā iepazīties ar “Rail Baltica” projekta pašreizējām aktualitātēm, plānoto starptautisko un reģionālo satiksmi, kravu loģistikas attīstības iespējām novadu pašvaldībās, kā arī ar faktiem par vēsturisko dzelzceļa savienojumu ar Eiropu.
Pēc pieturas Olainē izstāde turpinās savu ceļojumu uz Bausku, kā arī citām novadu pašvaldībām, ko šķērsos topošā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija.
I.Kamarūte precizēja, ka Bauskā izstāde tiks iekārtota Bauskas Rātslaukumā un būs aplūkojama no 10.jūnija, kad plānota tās oficiālā atklāšana ar satiksmes ministra dalību.
Izstādes ceļojums pa novadu pašvaldībām Latvijā turpināsies līdz oktobra beigām. Noslēgumā izstāde tiks nodota Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejam, turpmākai ekspozīcijai muzeja āra teritorijā.
“Rail Baltica” projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka “Rail Baltica” izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka “Rail Baltica” dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.
Foto: Satiksmes ministrija